Treenattu peräni kaduttaa
Juu. Mä oon aika innokkaasti tehnyt pakaratreeniä. Perä on aikas timmi, mutta valitettavasti omaan sen mallin takapuolen, josta tulee napakkaa lihasta, ei mitään kaunista pyöreätä pyllyä.
Rasvat on tippuneet, joten rinnoista on myös lähtenyt jonkun verran. Mulla on melko leveät hartiat ja kapea vyötärö, joten ennen hyvin naisellinen kroppani on nyt enemmän sporttinen.
Luulin olevani päärynä, koska mulla on leveä lantio, mutta olenkin tosi erikoisen mallinen. Hartiat korostuvat nyt enemmän.
Olen alkanut kadehtia hieman pyöreämpiä naisia, koska tunnen itseni jotenkin niin napakaksi nykyään.
Ei ole mikään provo enkä hae riitaa tällä. Onko muilla treenatuilla naisilla näitä murheita?
Muuten olen kyllä mielestäni ihan naisellinen ja nätti edelleen.
Mutta olisko perä kuitenkin nätimpi hiukan "rasvaisempana" vai timminä?
Kommentit (37)
Näin miehenä sanon, että jos olet terve ja tykkäät kropastasi, se on paras vaihtoehto noin psyykkis-fyysisenä kokonaisuutena. Jos et pidä lihaksikkaasta kropastasi, lakkaa treenaamasta perää, jos se perä nimenomaan vaivaa. Lopulta lihas pienenee.
Jokaisella on omanlaisensa rakenne. Siihen ei voi vaikuttaa mitenkään. Itsellänikään ei ole paras mahdollinen, vaikken siitä nyt otakaan paineita niin kuin naiset tuntuvat omasta kropastaan ottavan. Tämä elämä on niin ainutlaatuinen, että ei sitä kannata tuhlata murehtimiseen, jos ei ole aihetta. Kropan pitäisi olla sellainen, että oma olo on paras mahdollinen. Jos ulkonäkö on tärkeä, niin saahan se olla. Ei se ole keneltäkään pois.
Ap:n pitää itse päättää, mistä pitää eniten. Jokaisella on omat silmänsä myöskin, ja ne silmät näkevät muut ihan omalla tavallaan.
Monet suosittelevat keskittymään treenaamaan isoa pakaralihasta, kun on kuitenkin massiivisin lihas pakarassa ja siten sitä muokkaamalla saadaan näyttävimmät tulokset pakaran koossa. Pakarakonkarina saatat tietää varmaan myös pienen ja keskimmäisen pakaralihaksen, jotka sijaitsevat tavallaan hieman isoa pakaralihasta ylempänä ja sivumpana. Lisäämällä treeniä näihin voit saada hieman aikaan pyöreyttä pakaraan (eli kaikenlaiset loitonnukset). Valitettavasti geenit on mitä on, eikä niihin mahdottomasti voi vaikuttaa. Itse olen ehkä nyt vasta tajunnut ottaa loitonnusliikkeitä ohjelmaani, vaikka liikkeet tuntuvat höpöhöpöliikkeitä, kun rautaa ei saa paljoa liikkeelle. Neliöpeppuna olen ehkä onnistunut saamaan siten hieman pyöreyttä.
Nyt oikeastaan tarvittaisiin kuva että osataan arvioida asiaa perinpohjaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista pakaratreeniä teet? Mietin että voisitko toisentyyppisellä saada lisää lihaa esteettisesti miellyttävämpiin kohtiin.
Tosin voi olla, että sekään ei auta. Mun treenattu perä on helvetin hyvännäköinen. Sitä vastoin hartialinja mulla on huono, eikä siihen tunnu auttavan minkään maailman treeni, joten ehkä se on niin että parhaamme tehdään niillä ominaisuuksilla, mitkä meillä on.
Ja onneksi loppujen lopuksi treenaan ensisijaisesti siksi, koska se vaan on niin mun juttu ja saan siitä valtavasti energiaa arjen pyörittämiseen.
Teen paljon askelkyykkyjä, käytän paljon vapaita painoja. Reidet tuppaa kasvamaan suhteessa liikaa, joten nyt olen saanut pakaroihin kokoa jättämällä esim. peruskyykyt pois. Teen yhden jalan nostoja.
Minulla on urheilutaustaa, joten jaloissa ja pakaroissa on oikeasti kunnolla voimaa. Teen helposti pistoolikyykkyä myös vasemmalla jalalla.
Mutta tosiaan, pakaran malli on iso laatikko.
Ja koska lantio on leveä ja niin perä näyttää jäätävän isolta, mutta ei sellaisella kauniilla tavalla.
Onnea on kapea vyötärö tässä kohtaa, muuten olisin todella pökkelö.
Ap
Ootko kokeillut enemmän pelkkää pakaraa eristäviä liikkeitä? Lantionnosto esim? Vai meneekö liian fitness-tyyppiseksi sun makuun? Mietin että sillä saattaisi saada enemmäm sitä kaipaamaasi muotoa. Ehkä.
Voisin ottaa ohjelmaan! :) Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on miesmäisen kapea lommoperse, joka roikkuu. Olen ajatellut, että voisi jotain treeniä tehdä, että saisi siitä pyöreämmän ja ryhdikkäämmän, senkin takia että pitkän selän kanssa roikkuva peppu näyttää vielä roikkuvammalta kuin onkaan. Ei ilmeisesti onnistu tuo naisellisen pepun saaminen treenaamalla, jos kerran on muutenkin miesmäinen keho, koska hormonit on sen niin määrännyt? :(
Ei voi tietää. Sulla ei välttämättä ole "miesmäiset" hormonit, vaan näet itsesi miesmäiseksi lähinnä kulttuurisista syistä. Kokeilematta et tiedä.
Kaiketi, jos sulla oikeasti olisi miesmäiset hormonit, sulla olisi reilusti karvoitusta noin niinkun esimerkiksi.
No, on mulla "lievästi androgeeniset hormonit" (sanoi gyne, kun verikokeen tuloksista kertoi), monirakkulaiset munasarjat, ja syön e-pillereitä "lievään hirsutismiin".
Ja mulle on sanottu monta kertaa, että näytän mieheltä. :I
Joskus kun näen kuvia miesten lihaksikkaista takamuksista, niin tulee mieleen, että tuleeko mullekin sen näköinen takamus, jos saisin sinne lihaksia? Voisiko mies teoriassa saada itselleen pyöreän perän, jos vain treenaisi juuri oikeita lihaksia? Ei varmaan.
27
Vierailija kirjoitti:
Monet suosittelevat keskittymään treenaamaan isoa pakaralihasta, kun on kuitenkin massiivisin lihas pakarassa ja siten sitä muokkaamalla saadaan näyttävimmät tulokset pakaran koossa. Pakarakonkarina saatat tietää varmaan myös pienen ja keskimmäisen pakaralihaksen, jotka sijaitsevat tavallaan hieman isoa pakaralihasta ylempänä ja sivumpana. Lisäämällä treeniä näihin voit saada hieman aikaan pyöreyttä pakaraan (eli kaikenlaiset loitonnukset). Valitettavasti geenit on mitä on, eikä niihin mahdottomasti voi vaikuttaa. Itse olen ehkä nyt vasta tajunnut ottaa loitonnusliikkeitä ohjelmaani, vaikka liikkeet tuntuvat höpöhöpöliikkeitä, kun rautaa ei saa paljoa liikkeelle. Neliöpeppuna olen ehkä onnistunut saamaan siten hieman pyöreyttä.
No tämä. Itselläni on sellainen pyöreä pylly sivusta katsottuna, mutta pakaran sivussa on lommot. Sain ne pois kun aloin tekemään juuri niitä höpöhöpöliikkeitä ja sitä haarojen availua laitteessa. Kokeile niitä?
Ajattelin asiaa biologian ja anatomian kannalta. "Kuuluu" ei viittaa mihinkään muuhun lakiin kuin luonnonlakiin.
Lainaamani vastaus jäi jostakin syystä pois edellisestä.
Itse olen täydellinen. Treenasin pakaroita ja tuli juuri se muoto, jonka halusin. Itsessäni en muuttaisi mitään. Olen jo 43, eikä minussa näy mitään vanhenemisen merkkejä. En voisi elää, jos takapuoleni olisi luiseva ja väärän muotoinen.
Matti 43
Minä treenaan pyllyäni ja kovaa, mutten koskaan tiristä rasvoja kropastani, vaan syön niin, että kovan lihaskorsetin päällä on aina pehmeää. Sillä tavalla muotoni ovat hyvät.
Perse voi olla treenattu ja lihaksikas, mutta samaan aikaan myös sopivan rasvainen. Ei syömistä tarvii lopettaa tai vaihtaa ruokaa pelkkään vihersalaattiin, vaikka treenaisikin. Toisaalta ihmetyttää vähän, miten oot saanut perseestä kovinkin lihaksikkaan, jos tosissaan rasvat on samaan aikaan karissut - oot melkoinen guru, jos oot kylmiltään saanut kehitettyä sellaisen ruokavalion, jolla on tullut lihasta, muttei rasvaa.
Oisko nyt kuitenkin niin, että oot aloittanut "elämäntaparemontin", ts. syöt pelkkää kurkkua ja teet pitkiä sarjoja kyykkyä 5 kg painoilla, jolloin lihasta ei käytännössä ole juurikaan tullut ja olet menettänyt vain rasvaa? :P
Vierailija kirjoitti:
Perse voi olla treenattu ja lihaksikas, mutta samaan aikaan myös sopivan rasvainen. Ei syömistä tarvii lopettaa tai vaihtaa ruokaa pelkkään vihersalaattiin, vaikka treenaisikin. Toisaalta ihmetyttää vähän, miten oot saanut perseestä kovinkin lihaksikkaan, jos tosissaan rasvat on samaan aikaan karissut - oot melkoinen guru, jos oot kylmiltään saanut kehitettyä sellaisen ruokavalion, jolla on tullut lihasta, muttei rasvaa.
Oisko nyt kuitenkin niin, että oot aloittanut "elämäntaparemontin", ts. syöt pelkkää kurkkua ja teet pitkiä sarjoja kyykkyä 5 kg painoilla, jolloin lihasta ei käytännössä ole juurikaan tullut ja olet menettänyt vain rasvaa? :P
Tokihan se voisi olla näinkin, mutta kuten sanottu, takalistossa on valtavasti voimaa ja olen harrastanut mm. pikajuoksua lapsena. Eli en kyllä kärsi lihaksen puutteesta.
Eli kun alan treenata, lihas tulee helposti esiin. Ja nyt olen treenannut poikkeuksellisen paljon.
Otan loitonnukset ohjelmaan! :) Ap
Ja kyykkyjä teen kyllä 15/15kg painoilla. Smithiin toki laitan enemmän. Ap
Monipuolista treeniä, pakaran eristävää treeniä, kunnon syväkyykkyä eikä mitään 90 asteen hipsujumppaa. Maastavetoja. Myös takaketjun treeniä, mikä usein jää liian vähälle. Hyvään pyllyyn tarvitaan myös takareiden treeniä. Kyllä se perse sieltä muotoutuu.
Oikealla asialla naiset ootte! Tsemppiä <3
Ootko kokeillut enemmän pelkkää pakaraa eristäviä liikkeitä? Lantionnosto esim? Vai meneekö liian fitness-tyyppiseksi sun makuun? Mietin että sillä saattaisi saada enemmäm sitä kaipaamaasi muotoa. Ehkä.