Mitä lihavat kasvissyöjät syövät?
Miten voi olla lihava, jos ei syö lihaa eikä maitotuotteita eikä mitään herkullisia eineksiä tai roskaruokaa? Mistä ne ylimääräiset kalorit sitten oikein ahmitaan? Muijan kaverit olivat meillä iltaa viettämässä, ja en olisi ikinä uskonut, että ne matamit ovat kasvissyöjiä.
Kommentit (59)
No he varmaan uittavat ruokansa rasvassa tai öljyssä, että siinä olisi edes jotakin makua.
Puhut vegaaneista et siis kasvissyöjistä. Kasvinsyöjät voivat syödä maitotuotteita ja munia
Juustoja ja vaaleaa leipää. Juustopizzaa. Karkkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Proteiini lisää kylläisyyden tunnetta ja auttaa painon hallinnassa. Jospa kasvissyöjä ei saa yhtä paljon tai tarpeeksi tai riittävän hyvänlaatuista proteiinia. Esim leipä on kaloripitoista.kasvikset ei lihota , mutta kasvissyöjä syö paljon muutakin kuin kasviksia.
Ihan tiedoksi, että se lihan proteiini ei ole mitään super proteiinia.
Itseasiassa se on. Toki heran ja mm. Munien tai raejuuston proteiini on myös laadukasta mutta top vitosessa on kaikki lihan proteiini joka tapauksessa.
Meinaako siis aloittaja, että ne on nimenomaan broilerin rintafileet ja nautapihvit, mitkä lihottaa?
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi kuvittelet ettei kasvissyöjät söisi epäterveellisiä asioita, eineksiä tai roskaruokaa?
Mä olen kasvissyöjä (huom. en vegaani) ja syön sujuvasti karkkia, suklaata, sipsejä, popcornia, pizzaa, hampurilaisia, meksikolaista, kiinalaista, makeita leivonnaisia, leipää, karjalanpiirakoita, pähkinöitä, juustoja, jne. Käytän ruuanlaitossa ruokakermaa, voita ja juustoraastetta. En kylläkään ole ylipainoinen, mutta periaatteessa kasvissyöjä voi lihoa ihan siinä missä sekasyöjäkin.
Just näin. Miksi vieläkin kuvitellaan että kasvissyöjä syö vain ja ainoastaan kasviksia? Mä olen vegetaristi, ja 90-luvun lopulla olin paljon pulleampi kuin nyt. Railakasta opiskelijaelämää, ruokavaliona eineksiä, esim. kermaperunoita, kasvislasagnea, pizzaa. Päälle iltaisin kämppiksien kanssa sipsejä, dippiä, karkkia, suklaata ja tietenkin kaljaa, kaljaa ja kaljaa. Totta hitossa turposin.
Vierailija kirjoitti:
No he varmaan uittavat ruokansa rasvassa tai öljyssä, että siinä olisi edes jotakin makua.
Kasvikset pitääkin syödä rasvan kanssa. Ei rasva ole lihottavaa, vaan se hiilreitten määrä, mitä kasvissyöjät syövät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvikset pitääkin syödä rasvan kanssa. Ei rasva ole lihottavaa, vaan se hiilreitten määrä, mitä kasvissyöjät syövät.
Puhtaat, kasviksista saadut hiilihydraatit ei lihota. Tuo myytti on purettu aikoja sitten. Ravintoaineiden lähteellä on enemmän merkitystä kuin niiden määrällä.
Monet kasvissyöjät syövät siis kaikkea muuta paitsi punaista lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhtaat, kasviksista saadut hiilihydraatit ei lihota. Tuo myytti on purettu aikoja sitten. Ravintoaineiden lähteellä on enemmän merkitystä kuin niiden määrällä.
En tarkoittanut niitä kasvisten hiilareita.
Kaikki syöty lihottaa jos saanti ylittää kulutuksen. Ihan sama onko lähde hiilari, protsku, rasva tai alkoholi.
Harvassa ovat ne kasvissyöjät, jotka ei söis edes maitotuotteita tai munatuotteita.
Kasvissyöjä titteliksi riittää siis se, ettei syö lihaa. Kaikki muu käy. Pizzat ja hampurilaiset voi vetää ilman lihaa. Tietty herkut, leivokset, suklaat ja muut herkut käy.
Kasvissyöjä yleensä tarkoittaa ihmistä, joka voi kyllä maitotuotteita käyttää.
Exäni oli kasvissyöjä, teimme kotona kasvisruokaa, esim. jotain papu-vihannesmössöä, jossa ei öljyä säästelty. Sitä kun mättää riisin kanssa, niin pysyy kyllä ihan pulskassa kunnossa. Jälkkäriksi voi ottaa jotain makeaa, kakkua, pullaa, kiisseliä... pähkinöitä tietenkään unohtamatta. Tahini on aika stydiä kamaa myös.
Exäni ei juuri alkoholia käyttänyt, mutta onhan moni alkoholijuoma tehty vain kasvikunnan tuotteita käyttäen, ja sangen lihottavaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla tämä myytti on purettu? Kenen toimista? Onko tehty joku tutkimus joka näin osoittaa?
Jos lisäät ruokavalioosi kasviksia vaikka 1000 kcal päivässä yli kulutuksen niin on aivan 100 % varmaa, että lihoat. Samalla tavalla se tärkkelys imeytyy luomuporkkanasta kuin ranskanperunasta.
Lihavat kasvissyöjät ovat kyllä jotenkin huvittavia. Saarnaavat muille mitä "paskss oikein syömme!" ja hän elää niin puhtaasti.. Hihi, no ei siltä kyllä näytä.
Ainakin eilen kassahihnalla näin, kuinka pulska neito osti tofua ja 6 tölkkiä kaljaa
Vierailija kirjoitti:
Harvassa ovat ne kasvissyöjät, jotka ei söis edes maitotuotteita tai munatuotteita.
Kasvissyöjä titteliksi riittää siis se, ettei syö lihaa. Kaikki muu käy. Pizzat ja hampurilaiset voi vetää ilman lihaa. Tietty herkut, leivokset, suklaat ja muut herkut käy.
Niin? Kasvissyöjä ei syö lihaa, kanaa, kalaa eikä äyriäisiä. Mistä olet saanut päähäsi ettei vegetaristi voisi syödä vaikka hillomunkkia? Muistan kun serkkuni oli tilaamassa miehensä kanssa pizzaa vuonna 1998 ja harmitteli kun minä en voi tilata koska olen vege. Oli huuli pyöreänä kun nauroin ja sanoin, että tottakai voin. Vaikkapa tomaatti-feta-paprikapizzan. Silloin vielä ymmärsin ihmettelyn, nykyään en, kun vegejä ja vegaaneja on niin paljon enemmän.
Minä olen usein päivitellyt vegaanien "terveellisiä" herkkuja: niissä ei käytetä valkoista sokeria, munia tai vehnäjauhoja mutta käytetään banaaneja, taateleita, viikunoita, pähkinöitä, bataatteja jne. Totta on, että nuo jälkimmäiset ovat terveellisempiä kuin valkoinen sokeri ja vehnäjauhot, mutta niitä yhdistelmällä ja syömällä saa kyllä melkoisen hiilihydraatti- ja kalorimäärän, eli ei ole kumma jos lihoo!
Samalla tavalla olen puputtanut sipsejä, jäätelöä, karkkeja, pullaa ja pitsaa, eikä painoa ole tullut lisää paljon yhtään verrattuna entiseen.