Oikeiston uusi neronleimaus: 16veet saa alkaa ajella henkilöautoilla
Hiphei. Ihan ku ne mopoautot ei jo olis tarpeeksi idioottimainen idea teinien käsissä...
Olisi kiva tietää kenen herneaivoista tämä idea nyt on lähtösin.
Juuri sanottiin tämä MTV3:n uutisissa.
Eihän tuolla kohta uskalla jalkasin ja pyörällä kovin lähellä autoteitä enää liikkua, nytkin saa välillä hyppiä ojaan kun mopoautoletka lähestyy.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Varmasti ei kulu kuin hetki ja nuokin autot sitten porhaltaa toistasataa järjettömillä riskeillä.
Jees, ihan ku niillä sitten köröteltäs hitaasti tien tukkeena. Onhan ne mopoautotkin virittäneet kulkemaan ties mitä.
Turvallinen ratkasu teineille. Saa vanhemmat kattoo kyllä peiliin jos se teini on sen kortin saanu mutta päästä puuttuu ruuveja.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta sen autonratissa olevan teinin turvallisuus paskaakaan, vaan kaikkien sivullisten turvallisuus joiden sekaan tollaset laitetaan sekoilemaan. Teini-ikäset ei kuulu tappovehkeen ratteihin, ei niin millään. Hyvä että osaavat pyörälläkään ajaa oikein.
Mitä te siitä teinien turvallisuudesta jauhatte. Ei kukaan normaali vanhempi päästäisi edes teiniä auton tai mopoauton rattiin, vain ääliöthän niin tekee, vanhemmat jotka ei välitä, annetaan vain teinille aina mitä se keksii pyytää.
Mutta tässä on nyt sitten tollasten älykääpiöiden kakaroiden takia viattomat tienkäyttäjät vaarassa, siitä minä olisin erittäin huolissani.
Varmaan voit nyt luetella vuodelta 2017 vähintään 10 kuolonkolaria, joissa syylliseksi osapuoleksi on tuomittu mopoauton kuski.
Suomalaisten maanteiden ongelmana eivät ole nuoret mopoautoissaan vaan masennusdiagnoosin saaneet. Heiltä pitäisi ottaa kortti pois samantien, kun menevät työterveyteen valittamaan, että eivät saa unta ja masentaa. Säästyisi monta ihmishenkeä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni nuoret saisivat ajaa mieluummin henkilöautoilla kuin mopoautoilla. Mopoautot on niin heikkoja että kolareissa lähtee helposti henki. Nopeusrajoitetut henkilöautot voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Onhan niitä muitakin missä 16 vuotiaat saa ajaa ihan normaalia henkilöautoa
yhtä typerä idea molemmat teinin kätösissä, sekä auto että mauto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni nuoret saisivat ajaa mieluummin henkilöautoilla kuin mopoautoilla. Mopoautot on niin heikkoja että kolareissa lähtee helposti henki. Nopeusrajoitetut henkilöautot voisi olla ihan hyvä vaihtoehto. Onhan niitä muitakin missä 16 vuotiaat saa ajaa ihan normaalia henkilöautoa
Olen ennemmin huolissaan niistä joka ovat auton ulkopuolella
Eliittipellejä kiinnostaa vain oma napa.
Nopeusrajoituksen voisi pitää 25 ikävuoteen saakka vaikka porrastetusti tyyliin 16-18 60km/h, 18-20 80km/h, 20-25 100km/h
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta sen autonratissa olevan teinin turvallisuus paskaakaan, vaan kaikkien sivullisten turvallisuus joiden sekaan tollaset laitetaan sekoilemaan. Teini-ikäset ei kuulu tappovehkeen ratteihin, ei niin millään. Hyvä että osaavat pyörälläkään ajaa oikein.
Mitä te siitä teinien turvallisuudesta jauhatte. Ei kukaan normaali vanhempi päästäisi edes teiniä auton tai mopoauton rattiin, vain ääliöthän niin tekee, vanhemmat jotka ei välitä, annetaan vain teinille aina mitä se keksii pyytää.
Mutta tässä on nyt sitten tollasten älykääpiöiden kakaroiden takia viattomat tienkäyttäjät vaarassa, siitä minä olisin erittäin huolissani.
Varmaan voit nyt luetella vuodelta 2017 vähintään 10 kuolonkolaria, joissa syylliseksi osapuoleksi on tuomittu mopoauton kuski.
Suomalaisten maanteiden ongelmana eivät ole nuoret mopoautoissaan vaan masennusdiagnoosin saaneet. Heiltä pitäisi ottaa kortti pois samantien, kun menevät työterveyteen valittamaan, että eivät saa unta ja masentaa. Säästyisi monta ihmishenkeä.
Sä siis haluat korjata tämän ongelman ja antaa teinille mauton sijaan ison auton, saadaan sitten sivullisiakin uhreja, nythän liiskataan vain mopoautoihin sullotut teinit onnettomuuden sattuessa, mutta jatkossa liiskataan sitten autoon sullottujen teinien lisäksi myös sivulliset ihmiset.
Vau.
Oikein hyvä ehdotus tämä. Parempi nuoren harjoitella turvallisella autolla kuin jollain ämpärimuovista tehdyllä kotterolla -josta silti peritään oikean auton hinta.
Kateellisten määkinä vain vahvistaa uskoani siihen että tämä on fiksu päätös.
Vierailija kirjoitti:
Hiphei. Ihan ku ne mopoautot ei jo olis tarpeeksi idioottimainen idea teinien käsissä...
Olisi kiva tietää kenen herneaivoista tämä idea nyt on lähtösin.
Juuri sanottiin tämä MTV3:n uutisissa.
Eihän tuolla kohta uskalla jalkasin ja pyörällä kovin lähellä autoteitä enää liikkua, nytkin saa välillä hyppiä ojaan kun mopoautoletka lähestyy.
Erittäin hyvä juttu, olen jo vuosia kirjoitellut tämän puolesta. B-kortin ikäraja kuuteentoista, tai jopa viiteentoista, mutta ajo-oikeudesta rajoitettu. Rajoituksia ei pidä jättää tuohon nopeuden rarjoittamiseen. Pitää rajoittaa myös ajettavia reittejä, valoisan aikana saisi ajaa vapaasti, mutta pimeällä ja huonolla kelillä vain ennalta ilmoitettuja reittejä, kuten kouluuun, töihin, harrastukseen kauppaan jne. Ennen kaikkea pitäisi rajoittaa sitä että ketä saa olla kyydissä, ei kavereita kyytiin, ainoastaan perheenjäseniä ja kimppakyytiläisiä aiemmin manituille ennalta imoitetille reiteille.
Samalla ajokortti oppiaineeksi peruskouluun ja kaikille maksutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea. Mieluummin turvallisilla henkilöautoilla kuin mopoautoilla, joissa ei ole juuri minkäänlaisia turvallisuutta parantavia järjestelmiä. Halvemmaksikin tulee, kun teini voi käyttää perheen autoa eikä tarvitse ostaa teinille omaa, arvonsa nopeasti menettävää mopoautoa.
Eikä niillä autoilla kukaan enää muutenkaan aja 5-10 vuoden kuluttua, kun ne ohjaavat itse itseään.
On joo, toooosihyvä idea, hohhohohohohoooo.
Toivon että ne kaikki kermaperseiden teinit tukehtuvat siihen rattiin, eikä kukaan viaton tienkäyttäjä joudu kärsimään.
Joo mäkin toivon, että kuolet hitaasti ja hyvin tuskallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Eliitin kakaroiden pitäisi päästä autoilla elvistelemään jo alaikäisinä. Todella hölmö aivopieru!
Maalla lukiolaisten ja amislaisten koulumatkat lyhenisivät pari tuntia päivässä. Kyllä köyhän perheen Skodallakin voisi ajaa, vaikkei mitään eliittiä olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Nopeusrajoituksen voisi pitää 25 ikävuoteen saakka vaikka porrastetusti tyyliin 16-18 60km/h, 18-20 80km/h, 20-25 100km/h
sinäkö näitä sitten valvot?
Vierailija kirjoitti:
15 vuotias saa aseen hallussapitoluvan, mutta ei ole mielestäsi kypsä auton rattiin?
PS. Itse olen metsästänyt 12 vuotiaasta asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sinäkö näitä sitten valvot?
Liikenteen valvonta on luullakseni poliisin tehtävä.
Tekniikka kehittyy siten että on jo mahdollista valvoa ajoneuvokohtaisia rajoutuksia, kun kone automaattisesti sekä mittaa nopeuden että tarkastaa rekisteröintitiedot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea. Mieluummin turvallisilla henkilöautoilla kuin mopoautoilla, joissa ei ole juuri minkäänlaisia turvallisuutta parantavia järjestelmiä. Halvemmaksikin tulee, kun teini voi käyttää perheen autoa eikä tarvitse ostaa teinille omaa, arvonsa nopeasti menettävää mopoautoa.
Eikä niillä autoilla kukaan enää muutenkaan aja 5-10 vuoden kuluttua, kun ne ohjaavat itse itseään.
On joo, toooosihyvä idea, hohhohohohohoooo.
Toivon että ne kaikki kermaperseiden teinit tukehtuvat siihen rattiin, eikä kukaan viaton tienkäyttäjä joudu kärsimään.Joo mäkin toivon, että kuolet hitaasti ja hyvin tuskallisesti.
menikö tunteisiin, meehän nyt antaan pitsanaamalles bensarahaa, saa kaasutella vaikka torilla, tulee kivoja jälkiä lumeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä siis haluat korjata tämän ongelman ja antaa teinille mauton sijaan ison auton, saadaan sitten sivullisiakin uhreja, nythän liiskataan vain mopoautoihin sullotut teinit onnettomuuden sattuessa, mutta jatkossa liiskataan sitten autoon sullottujen teinien lisäksi myös sivulliset ihmiset.
Vau.
Odotan edelleen faktaa siitä, että mopoautoilla ajavat on syyllisiä kuolonkolareihin.
Tänä vuonna on jo 3 masentunutta vetänyt nokkakolarin vastaantulijan kanssa tappotarkoituksella, mopoautoista ei ole uutisoitu vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on taas unohtunut fysiikan lait. Jos mauto menee 40 km/h ja auto tulee perässä 80 km/h sumuisella tiellä niin se on 40 km/h törmäys. Jos Mauto menee 20 km/h hitaammin eli 20 km/h niin se on onkin jo 60 km/h törmäys. Mitä hitaammin se edessä oleva auto jonka perää päin ajetaan sitä pahempi kolari. Pienemmät numerot eivät aina lisää turvallisuutta.
Onneksi sille nuorelle voi antaa turvallisemman traktorin. Tiellä se on hankalampi ohitettava kuin mopoauto, mutta kuskille turvallisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/mopoautot-joutuvat-harvoin-vakaviin-on…
Alahan luetella. Täällä odotellaan jo.