Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen haluaa viinit ruokakauppoihin?

Vierailija
24.01.2018 |

?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on holhousyhteiskunta, yritetään kaikintavoin kontrolloida ihmisiä.

Et maininnut että ei tarvittaisi tiedustelulakia jos toimisimme unkarin tavoin,Suomessa on PAKKOmonikultturi

Vierailija
22/50 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat kiinni kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on holhousyhteiskunta, yritetään kaikintavoin kontrolloida ihmisiä.

Et maininnut että ei tarvittaisi tiedustelulakia jos toimisimme unkarin tavoin,Suomessa on PAKKOmonikultturi

Noniin Seppo, se ois taas iltalääkkeen aika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen jolla ei ole tarvetta tulla holhotuksi.

Vierailija
24/50 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin halunnut, tosin enää ei ole väliä sillä asun maassa jossa voin mennä mihin aikaan tahansa hakemaan pullon viiniä alakerran kioskilta.

Vierailija
25/50 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sellainen ihminen joka haluaa viinit ruokakauppaan.

Olen tavis. Tykkään punaviinistä. En halua/tarvitse holhousta. Osaan ostaa viiniä alkosta joten osaan ostaa sitä myös ruokakaupasta samalla kun ostan ruuat. Tosin tilaan viinit suoraan kotiovella netistä niin ei tarvitse pohtia että koskas sitä menisi alkoon.

Vierailija
26/50 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, alapeukkuja, kun kysyin kysymyksen, miten viinit sitten mahtuvat kauppaan... :) Ihan arkielämän matematiikkaahan se on, että jostakin päästä tuotteita on vähennettävä, että saadaan tilaa viinitarjonnalle. Ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
27/50 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin tulee juotua viiniä tai muitakaan Alkon tuotteita ja siksi tympiikiin lähteä erikseen käymään Alkossa, jos esim. johonkin ruokaan tarvitsee viiniä. Ihan hyvin kelpaisi joku muutaman euron markettiviini ruuanlaittoon. Ja olisihan se kätevää heillekin, jotka tykkäävät juoda viiniä ruokajuomana, kun kaiken saisi kerralla samasta kaupasta.

Vierailija
28/50 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen. Mies 44v. On lapsia, jotka vuoroviikoin minulla. Kun menen kauppaan (mulla on oma suosikkini) niin pitää erikseen ajaa alkoon hakemaan viini(t). Ja tämä keski-suomessa. Tulen hyvin toimeen, ja ihan urheilullinen ruoto. Katson mitä syön ja katson mitä muksut suuhunsa laittaa. Viinit täytyy ehdottomasti saada kauppoihin, voisin vaihtaa nelosoluet viineihein suorilla.

Vierailija
29/50 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin tulee juotua viiniä tai muitakaan Alkon tuotteita ja siksi tympiikiin lähteä erikseen käymään Alkossa, jos esim. johonkin ruokaan tarvitsee viiniä. Ihan hyvin kelpaisi joku muutaman euron markettiviini ruuanlaittoon. Ja olisihan se kätevää heillekin, jotka tykkäävät juoda viiniä ruokajuomana, kun kaiken saisi kerralla samasta kaupasta.

A) viiniä voi olla valmiina

B) viiniä saa jo nyt ruokakaupoista, siis sellaista mitä voi käyttää ruuan valmistukseen.

https://www.foodie.fi/products/1058

Vierailija
30/50 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, miten ne mahtuvat johonkin pikku Alepaan? Mikä tuoteryhmä pienenisi viinien tieltä?

Ainakin Latviassa tuli mieleen, että hygieniatuotteita oli hirmu vähän. Esim ihovoiteita oli tasan kolmea eri laatua Rimi hypermarketissa. Viiniä ja viinaksia oli hylly tolkulla.

Karkki- ja sipsihyllyissä ainakin on lyhentämisvaraa. Yleensä noissa pikkukaupoissakin on kokoon nähden hurjan iso karkkivalikoima. Myös leikkelehyllyissä on usein samaa tuotetta vaikka kuinka paljon. Tarvitseeko kinkkua tai meetvurstia todella olla melkein kymmenen eri vaihtoehtoa valittavana?

Vierailija
31/50 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin. Olen korkeasti koulutettu kaupunkilainen, vasenkätinen, vasemmistolainen, keskimittainen ja vähän hörökorvainen nainen.

Vierailija
32/50 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, joka ei ymmärrä mitään hyvästä palvelusta, valikoimasta ja laadukkaista viineistä.  Luuletteko tosiaan, että ruokakaupassa kassaneiti osaa neuvoa minkä ruuan kanssa tämä viini käy? Tai, että sieltä ruokakaupasta saa laadukkaita viinejä kolmella eurolla?

No Suomestahan ei saa mitään halvalla, että ei varmaan sieltä Alepasta sitä viiniäkään kilmella eurolla. Ja luulet, että kaikki tarvitsee apua sen viinin valitsemiseen? Osa meistä viiniä ruokakaupasta haluava osaa ihan itse päättää että Merlot vai Shiraz

Vierailija
33/50 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A) viiniä voi olla valmiina

B) viiniä saa jo nyt ruokakaupoista, siis sellaista mitä voi käyttää ruuan valmistukseen.

https://www.foodie.fi/products/1058

A) Mitenkäs sitä viiniä on valmiina, jos sitä ei käydä jossain välissä Alkosta hakemassa?

B) Ei ainakaan meidän kaupungin kaupoissa ole noita alkoholittomia viinejä myynnissä, joten Alkosta on haettava, halusi sitten alkoholitonta tai alkoholillista.

Vierailija
34/50 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin. Olen korkeasti koulutettu kaupunkilainen, vasenkätinen, vasemmistolainen, keskimittainen ja vähän hörökorvainen nainen.

Rakastuin. Jos sua ei haittaa mun oikeistoilainen näkökulma jossa etuisuudet pitää ansaita, niin oltaisiin match...sua silittelisin illat, ja halisin puhki.

Vierailija
35/50 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, miten ne mahtuvat johonkin pikku Alepaan? Mikä tuoteryhmä pienenisi viinien tieltä?

Ainakin Latviassa tuli mieleen, että hygieniatuotteita oli hirmu vähän. Esim ihovoiteita oli tasan kolmea eri laatua Rimi hypermarketissa. Viiniä ja viinaksia oli hylly tolkulla.

Karkki- ja sipsihyllyissä ainakin on lyhentämisvaraa. Yleensä noissa pikkukaupoissakin on kokoon nähden hurjan iso karkkivalikoima. Myös leikkelehyllyissä on usein samaa tuotetta vaikka kuinka paljon. Tarvitseeko kinkkua tai meetvurstia todella olla melkein kymmenen eri vaihtoehtoa valittavana?

Myös olut-, lonkero- ja siiderihyllyjä on kymmeniä metrejä. Miksi niitä täytyy olla 50 eri sorttia jokaista? Kyllä niihin hyllyihin muutama viinimerkki hyvin mahtuu.

Vierailija
36/50 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä eli taidealaa opiskeleva nainen, joka ei edes juo viiniä. Kannatan valinnanvapautta elämässä. Juopot juovat joka tapauksessa ja jos muutamaa viiniä kaupasta saa, niin ei maailma siihen kaadu.

Kannatan myös 9-21 myyntivälistä luopumista, koska sehän on baarien oma moka, jos ei kauppa käy. Ei meillä tupakan tai sokerin myynnissäkään ole aikarajoitteita, vaikka nekin ovat koukuttavia aineita.

Vierailija
37/50 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös olut-, lonkero- ja siiderihyllyjä on kymmeniä metrejä. Miksi niitä täytyy olla 50 eri sorttia jokaista? Kyllä niihin hyllyihin muutama viinimerkki hyvin mahtuu.

Mm-m, totta myös tämä. Jättää pari keskiolutmerkkiä ja pari perussiideriä pois, niin jo alkaa tulla tilaa.

Vierailija
38/50 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen jolle kelpaa keskikertaiset viiit kapeasta valikoimasta ja jota ei haittaa että keskitason viinienkin hinnat tulevat nousemaan. Alko on maailmanlaajuisestiki suuri ostaja, joka siksi saa hyvällä hinalla viinejä viinintuottajilta. Esim laivoilla on usein kalliimpaa kuin Alkossa, eikä sellainen 15-20e viini Alkossa paljon keskieurooppaakaan kalliimpaa ole. Puhutaan alle euron, euron hintaerosta. Alkoista vaan puuttuu ne superhalvat kuraviinit.

Lisäksi Alkolla on intressiä pitää kunon valikoimaa, hehtaarimarketteja taas kiinnostaa vain volyymi. Toki jossain perempien kaupunkiasuinalueiden ruokakaupoissa on kunnon valikoima, mutta muutoin tulee olemaan jotain todella mielikuvituksetonta ja vaihtoehtojakaan ei monta.

Vierailija
39/50 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen joka kokkaa. Jos hinnat tulisivat alas, niin niitä voisi jopa käyttää ruuanlaitossa.

Sinkkumies

Vierailija
40/50 |
24.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä8306 kirjoitti:

Luultavasti viinistä pitävä ihminen. Tuskin kulutus paljon lisääntyisi, enemmistö juo olutta, lonkeroa ja väkeviä, minäkään en pidä viineistä mutta mielestäni kaikkia voisi myydä ruokakaupoissakin. Tämä tietysti supistaisi olut valikoimaa juuri nyt kun sen pitäisi kasvaa, tämä on ainoa haitta mikä tulisi, tuskin kuitenkaan paljon supistaisi.

Viineistä oikeasti pitävä ihminen tulee pettymään katkerasti. Edes vapaassa Euroopassa marketeista ei saa kuin arkiviinejä. Eikä niitä sieltä osteta, vaa erikoisliikkeistä. Joissa erikoisviinien hinta ilman meidän verotusta on about sama kuin meillä verotuksen kanssa Alkossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä