Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli ja TYP

Vierailija
24.01.2018 |

Olen ilmeisesti TYP:in asiakas. Moneen kuukauteen eivät ole olleet missään yhteyksissä, toisaalta onneksi kun on niin kamala paikka. Viimeksi taisin käydä siellä syyskuussa. Minulla ei myöskään ole mitään numeroa tuonne, jonne soittaa. Mitään toimenpiteitä ei nyt ole sovittuna. Mietin tässä, että mitäköhän minun pitäisi tehdä välttyäkseni työttömyyskorvauksen leikkaukselta. Tuskin TE-toimisto haluaa auttaa, joten kaipa minun pitäisi tuonne TYP:piin ottaa yhteyttä ja kaipaa numero jostain. Olen tosin varautunut siihen, että tukea sitten leikataan. Odotin, että minuun olisi otettu yhteyttä tämän asian tiimoilta, mutta näköään ei.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYP kick ass!

Vierailija
2/20 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmeisesti TYP:in asiakas. Moneen kuukauteen eivät ole olleet missään yhteyksissä, toisaalta onneksi kun on niin kamala paikka. Viimeksi taisin käydä siellä syyskuussa. Minulla ei myöskään ole mitään numeroa tuonne, jonne soittaa. Mitään toimenpiteitä ei nyt ole sovittuna. Mietin tässä, että mitäköhän minun pitäisi tehdä välttyäkseni työttömyyskorvauksen leikkaukselta. Tuskin TE-toimisto haluaa auttaa, joten kaipa minun pitäisi tuonne TYP:piin ottaa yhteyttä ja kaipaa numero jostain. Olen tosin varautunut siihen, että tukea sitten leikataan. Odotin, että minuun olisi otettu yhteyttä tämän asian tiimoilta, mutta näköään ei.[/quot

Hyvähän se on vaan, jos ovat unohtaneet. Ota yks päivä per viikko hommia,  se 4h. Se menee vaikka munasillaan ja ei aktiivit iske ja typin paukapäät ovat very happy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on TYP?

Vierailija
4/20 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYP=monialainen yhteispalvelu, eli tapaamisissa on mukana kunnan(yleensä sossu), Kelan ja Te-toimiston edustaja.

Vierailija
5/20 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on TYP?

Näin kansankielellä se on kelkasta aikoja sitten pudonneille työttömille jotain pientä puuhastelua, kato ettei vaan SYRJÄYDY ;)

Vierailija
6/20 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TYP=monialainen yhteispalvelu, eli tapaamisissa on mukana kunnan(yleensä sossu), Kelan ja Te-toimiston edustaja.

On siinä keksitty niin hieno nimi, vetää kyllä suuta hevosenkengälle :)

Vierailija
7/20 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa todella downshiftata, niin heti peruskoulun jälkeen vaan typin asiakkaaksi. 

Vierailija
8/20 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaikka kuinka kotona odottaa, niin kukaan ei tule hakemaan töihin. Rupean kohta uskomaan, että jonkinlainen aktivoituminen taitaisi oikeasti olla tarpeellista.

Vaikka tuon Ruotsin mallin mukaan.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201801232200684599_ul.shtml

Vierailija
9/20 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimiston tehtävänä ei ole tarjota sinulle yhtään mitään siksi, että saisit pitää tukesi. Sinun tehtäväsi on osallistua palveluihin, jotta työllistyisit.

Vierailija
10/20 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis vaikka kuinka kotona odottaa, niin kukaan ei tule hakemaan töihin. Rupean kohta uskomaan, että jonkinlainen aktivoituminen taitaisi oikeasti olla tarpeellista.

Ei koske sweduissa kaikkia väestöryhmiä toimenpiteet todellakaan.

Vierailija
11/20 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli on parasta, mitä näille kotisohvalle jumiutuneille pn tapahtunut vuosikausiin?

Kaikille ei ole töitä? Eikö?

Näyttäkää lakipykälät, jotka kieltää.

- Pullojen keräämisen

- Marjojen poiminnan

- Pääsylippujen trokaamisen, kierrätyskeskus tavaran trokaus.

- Autojen trokaus, kts. eläkkeellä olevat kirjasto ihmiset.

- Kaljan trokaus virosta.

Töitä löytyy kyllä tekevälle.

Vierailija
12/20 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimalli on parasta, mitä näille kotisohvalle jumiutuneille pn tapahtunut vuosikausiin?

- Pullojen keräämisen

- Marjojen poiminnan

Meinaatko että kaljan trokaus Virosta on laillista?

Vierailija
13/20 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Pullojen keräämisen

- Marjojen poiminnan

En tiennytkään että nuo ovat te-toimiston ja maksajan hyväksymiä töitä aktiivimallin täyttymiseksi.

Vierailija
14/20 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjoja onkin hyvin kerättäväksi näin tammi-helmikuun vaihteessa.

Vierailija
15/20 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Pullojen keräämisen

- Marjojen poiminnan

En tiennytkään että nuo ovat te-toimiston ja maksajan hyväksymiä töitä aktiivimallin täyttymiseksi.

Tietenkään noita ei hyväksytä, mutta niillä tienaa helposti sen menetetyn rahan, jos ei ole ihan kaikkia aivosoluja dokannut. Kaljaa tietenkin vain lähipiirin tutuille, ei väärille ostajille.

Vierailija
16/20 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYP on ihan oikea osoite näille elämän alisuorittaille ja muille kapinoinnista haaveleville. Saavat jotain fiksumpaa tekemistä.

Vierailija
17/20 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minutkin siirrettiin oma asiointi-palvelun mukaan viime kesänä TYP:iin, mutta mitään yhteydenottoa en ole sen jälkeen saanut. Olen jatkanut työhakemusten tekemistä ja kielten opiskelua. Kävin ominpäin yhden kurssinkin.

Vierailija
18/20 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just on otettu käyttöön Tanskan malli, vaikkei se kyllä olekaan sellainen. Otetaanhan nyt yksi malli kerrallaan. Mites olisi seuraavaksi malli, jossa työttömille tarjottaisiin palkkatyötä?

Vierailija
19/20 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TE-toimiston tehtävänä ei ole tarjota sinulle yhtään mitään siksi, että saisit pitää tukesi. Sinun tehtäväsi on osallistua palveluihin, jotta työllistyisit.

Ja mikä onkaan te-toimiston tehtävä? öö

Vierailija
20/20 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYP on hyvästä kirjoitti:

TYP on ihan oikea osoite näille elämän alisuorittaille ja muille kapinoinnista haaveleville. Saavat jotain fiksumpaa tekemistä.

Ai sanaristikoiden täyttämistä ja kahvin juontia? Sitä voin harrastaa kyllä ilman typpiäkin. Taas puhuu henkilö joka ei tiedä paskaakaaan koko lafkasta muutenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi