Työkkäri komentaa vegen hakemaan mättöliha ravintolaan töihin...
Mikä järki? kaikkien aikaa hukataan, niin turhaa työtä tehneen työkkärin tädin, minun kuin tuon osoitetun ravintolan rekrytoijankin aikaa.
Kommentit (73)
Tuskin se tiskaaminen tai kasvisten pilkkominen ihan mahdoton urakka on. Varmaan yhtä traumaattista kuin valmisruokahyllyn täyttö kaupassa.
Jos et ole allerginen lihalle /kalalle, mene töihin.
Olen ollut kasvisruokavaliolla vuodesta 1985. Olen siis viisikymppinen. Kun aloitin (arkana nuorena muutenkin), söin usein lounaalla vain salaattia, koska lihatonta pääruokavaihtoehtoa ei ollut. Kahviloiden sämpylöissä oli aina molemmat, kinkku ja juusto.
Muuta huono asenteesi. Työnantaja opettaa työtehtävät, mutta oikeaa asennetta ei voi kukaan muu sinulle opettaa.
Vielä yksi asia. Jos haet opintojesi jälkeen himoitsemaasi työpaikkaa, kaikki mitä mäkkärin työ -episodissa tapahtui, voi tulla esille sitten. Hyvät ja huonot asiat. Ja Himotun Uuden Työpaikan henkilöstöpäällikkö voi olla yhteydessä mäkkäriin.
Behave!
Jaa-a. Mulla on vegaanituttava, joka tekee valmisruokatehtaassa lihapullia yms. Viihtyy työssään, mutta ei syö niitä.
Älä huolehdi ap, en usko, että sua otetaan töihin mäkkäriin. Mä en ainakaan ottaisi, jos olisin se työnantajapuoli. Siis jos kerrot, että olet vegaani, etkä halua tukea eläinten kidutusta ja turhaa tappamista.
Ap kuvittelee ilmeisesti, että jos on töissä jossain ruokapaikassa, hänen kuuluu syödä ruuat pois.
Vegaaninen ruokavalio on oma ruokavaliosi. Miten ihmeessä se haittaisi iskeä kebab-lihaa jonkun toisen ihmisen pitaleivän väliin? Voisiko sinun logiikallasi tällainen liha-sekasyöjä kieltäytyä työstä missä pitää tehdä pelkkää vihersalaattia? Että kun en nyt kykene....
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole allerginen lihalle /kalalle, mene töihin.
Olen ollut kasvisruokavaliolla vuodesta 1985. Olen siis viisikymppinen. Kun aloitin (arkana nuorena muutenkin), söin usein lounaalla vain salaattia, koska lihatonta pääruokavaihtoehtoa ei ollut. Kahviloiden sämpylöissä oli aina molemmat, kinkku ja juusto.
Muuta huono asenteesi. Työnantaja opettaa työtehtävät, mutta oikeaa asennetta ei voi kukaan muu sinulle opettaa.
Vielä yksi asia. Jos haet opintojesi jälkeen himoitsemaasi työpaikkaa, kaikki mitä mäkkärin työ -episodissa tapahtui, voi tulla esille sitten. Hyvät ja huonot asiat. Ja Himotun Uuden Työpaikan henkilöstöpäällikkö voi olla yhteydessä mäkkäriin.
Behave!
Entäs jos se uuden työpaikan rekrytoija onkin vegaani? Silloin mäkkärin roskatyö on iso miinus. Kasvissyönti ja jopa veganismi yleistyy hurjaa vauhtia ja varsinkin nuorten keskuudessa. Tulevaisuudessa ihan taatusti veganismista tulee valtavirtaa ja lihasten mussuttamisesta marginaali-ilmiö. Tulevaisuudessa lihaa on vähemmän saatavilla ja sen hinta kipuaa pilviin. Osa ihmisistä myös on jo niin pitkälle kehittyneitä, että ymmärtävät ilman pakkoakin lopettaa lihansyönnin ja toisten eläinlajien äidinmaidon juomisen.
Sano, että käytät huivia. Sillä siitä pääsee
age is just a number kirjoitti:
Voi kiesus. Mun mies on islaminuskotaustainen (ei harjoita) ja ei siis syö sianlihaa. Eipä tuo häntä haittaa, on pizzeriassa parina iltana viikossa opintojensa ohella pyörittelemässä niita pizzoja. Ihan sama kuin että kieltäytyisin työskentelemästä leipomossa, kun en itse syö leipää :D
Tuota olenkin miettinyt, että onko se karvakäsipizza siksi niin luokatonta, koska eivät itse edes koskisi siihen. Mieti, jos olisikin ravintoloita, joissa tarjottaisiin ihania itämaisia pikaruokaherkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vegaaninen ruokavalio on oma ruokavaliosi. Miten ihmeessä se haittaisi iskeä kebab-lihaa jonkun toisen ihmisen pitaleivän väliin? Voisiko sinun logiikallasi tällainen liha-sekasyöjä kieltäytyä työstä missä pitää tehdä pelkkää vihersalaattia? Että kun en nyt kykene....
Ootko oikeasti noin tyhmä? Et ymmärrä eroa..? Turha varmaan edes selittää. Veganismiin on monia syitä, yksi on se, että ei halua olla osa jotain toimintaa, jota pitää eettisesti vääränä. Tätä voisi verrata siihen, että joidenkin mielestä olisi ok syödä ihmisen lihaa ja sun pitäisi mennä töihin ravintolaan, jossa paistat ihmislihapihvejä. Ei varmaan haittais sua ollenkaan? Helposti voisit vaikka pyöräyttää vauvaleikkeleen jollekin herkkusuulle? Mitäpä siitä, eihän sun itsesi tarvitse syödä sitä vauvanlihaa?!
Lisäksi on tietysti myös ympäristönäkökulma. Jotkut meistä haluavat suojella ja vaalia tätä planeettaa tulevillekin sukupolville. Ja sitten on vielä ruuan epätasainen jakautuminen maapallolla. Kasvisruokaa riittäisi kaikille jo nyt.
[/quote] Entäs jos se uuden työpaikan rekrytoija onkin vegaani? Silloin mäkkärin roskatyö on iso miinus. Kasvissyönti ja jopa veganismi yleistyy hurjaa vauhtia ja varsinkin nuorten keskuudessa. Tulevaisuudessa ihan taatusti veganismista tulee valtavirtaa ja lihasten mussuttamisesta marginaali-ilmiö. Tulevaisuudessa lihaa on vähemmän saatavilla ja sen hinta kipuaa pilviin. Osa ihmisistä myös on jo niin pitkälle kehittyneitä, että ymmärtävät ilman pakkoakin lopettaa lihansyönnin ja toisten eläinlajien äidinmaidon juomisen. [/quote]
Ehdottomasti samaa mieltä. En itse ainakaan palkkaisi henkilöä, jos ihminen on työskennellyt yrityksessä, joka omasta mielestä on eettisesti/moraalisesti väärin. Varsinkin jos hakijoita on paljon samaan tehtävään, ja punnitsen vaikkapa kahden työntekijän välillä.. Niin totta kai otan sen jolla on "parempi" tausta.
Sillä vaikka työ on vain osa henkilön elämää, ei koko elämä. Kertoo silti työ ja työtehtävät ihmisestä paljon enemmän kun kuvittelisi. Ainakin jos kyseinen työpaikka on maailman laajuinen brändi, kuten edellä mainittu mäkkäri.
Mitä sitten? Mä olen ollut vegetaristi yli 20 vuotta ja toiminut kokkina nyt viisi vuotta. Ei minun tarvitse niitä liharuokia syödä. Ihme ininää.
mies-strippariksi kirjoitti:
Voiko työkkäri komentaa prostutuoiduksi? Tai eroottiseksi performanssi-taiteilijaksi?
Laillisiin ammateihin voi.
Mikä tässä on niin ihmeellistä. Jos duunio ei miellytä, niin voi sitten mennä parempaa, Miksi pitäisi elättää sellaisia, jotka eivät halua tehdä töitä. luuletko, että esim. paskaputkia avaavat putkimiehet erityisesti nauttivat työstään?
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos se uuden työpaikan rekrytoija onkin vegaani? Silloin mäkkärin roskatyö on iso miinus. Kasvissyönti ja jopa veganismi yleistyy hurjaa vauhtia ja varsinkin nuorten keskuudessa. Tulevaisuudessa ihan taatusti veganismista tulee valtavirtaa ja lihasten mussuttamisesta marginaali-ilmiö. Tulevaisuudessa lihaa on vähemmän saatavilla ja sen hinta kipuaa pilviin. Osa ihmisistä myös on jo niin pitkälle kehittyneitä, että ymmärtävät ilman pakkoakin lopettaa lihansyönnin ja toisten eläinlajien äidinmaidon juomisen.
Ehdottomasti samaa mieltä. En itse ainakaan palkkaisi henkilöä, jos ihminen on työskennellyt yrityksessä, joka omasta mielestä on eettisesti/moraalisesti väärin. Varsinkin jos hakijoita on paljon samaan tehtävään, ja punnitsen vaikkapa kahden työntekijän välillä.. Niin totta kai otan sen jolla on "parempi" tausta.
Sillä vaikka työ on vain osa henkilön elämää, ei koko elämä. Kertoo silti työ ja työtehtävät ihmisestä paljon enemmän kun kuvittelisi. Ainakin jos kyseinen työpaikka on maailman laajuinen brändi, kuten edellä mainittu mäkkäri.
Kumpi sitten on "parempi" tausta: 2 vuotta mäkkärissä vai samat vuodet työttömänä?
Ja mitähän mäkkärissä, joka työllistää tuhansia Suomessa, työskentely kertoo ihmisestä?
Sehän on vain raaka-aine jonka kanssa teet töitä, ei siitä pitää tarvitse. Ei se p*skakuskikaan kuormasta syö.
Saat karenssin, jos perustelet työpaikasta kieltäytymistä vegaaniudella ja haastattelija vaivautuu kertomaan asiasta työkkärille. Mutta ei varmaan vaivaudu.
Miksi et voi työskennellä ravintolassa, jossa tarjoillaan liharuokia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko oikeasti noin tyhmä? Et ymmärrä eroa..? Turha varmaan edes selittää. Veganismiin on monia syitä, yksi on se, että ei halua olla osa jotain toimintaa, jota pitää eettisesti vääränä. Tätä voisi verrata siihen, että joidenkin mielestä olisi ok syödä ihmisen lihaa ja sun pitäisi mennä töihin ravintolaan, jossa paistat ihmislihapihvejä. Ei varmaan haittais sua ollenkaan? Helposti voisit vaikka pyöräyttää vauvaleikkeleen jollekin herkkusuulle? Mitäpä siitä, eihän sun itsesi tarvitse syödä sitä vauvanlihaa?!
Lisäksi on tietysti myös ympäristönäkökulma. Jotkut meistä haluavat suojella ja vaalia tätä planeettaa tulevillekin sukupolville. Ja sitten on vielä ruuan epätasainen jakautuminen maapallolla. Kasvisruokaa riittäisi kaikille jo nyt.
Kukaanhan ei kiellä vegaania itse hankkimasta omantuntonsa mukaista työpaikkaa. Niin kauan kuin työttömyystukia nostaa, on oltava valmis tekemään sitä työtä mitä tarjotaan, sanoi omatunto mitä hyvänsä. Ei abortin vastaiset hoitajat tai lääkäritkään voi kieltäytyä työstä, johon kuuluu abortit.
Olen vegaani ja olen ollut hampurilaisravintolassa töissä. Nykyään on muut työt, kun olen valmistunut ammattiin, mutta toki rahaa piti opiskeluaikana jossain tienata.
Mielestäni ei veganismi oikeuta minkäänlaiseen prinsessailuun tässä asiassa. Elämässä on selviydyttävä ja laskunsa maksettava, on vegaani tai ei.
Ainahan voi toki kieltäytyä työttömyyskorvauksesta, jos eettiset periaatteet estävät eläinten hyväksikäytön niin vahvasti. Luulisi että ne estäisivät sitten myös toisten ihmisten hyväksikäytön.
Menet sinne ja oksennat. Sen jälkeen vaadit terapiaa.