Minkä kokoinen on xs
Kommentit (24)
Käytin xs-kokoa ollessani n. 53 kg (olen 173 cm pitkä). Yleensä kyllä hihat jäivät lyhkäisiksi, mutta isommat koot olisivat roikkuneet liikaa päällä.
Mä oon 158/42 ja käytän kokoa xs/xxs
Vierailija kirjoitti:
Oon 163/50 ja käytän kokoa xs.
Minä myös! XS ei kaikissa kaupoissa ole edes erityisen pieni koko, mm Marimekolla...
Xs/ s 163/65 kg. Housuissa s koska isopeppu ja jalat, yläosa xs ja mekot xs.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä että en käytä yleensä Hm tai Gina tricon, Lindexin vaateita niissä xs on isompi kun muualla yleensä.
Standardimitta taisi olla naisilla jotain rinnanympärys n80cm, vyötärö 60cm ja lantio 88cm. Eri merkeillä vaihtelee jonkin verran. Pituudella ja painolla ei välttämättä ole mitään tekemistä tuon kanssa. Esimerkiksi itse melkein 180cm pitkänä käytän monia xs-kokoisia vaatteita, koska olen hoikka ja sirorakenteinen.
159/40 ja käytän kokoa xs, housuissa tosin lasten 160cm koska xs putoaa päältä.
176/51 ja mulla koko xs ja 32/34. Mitat on 80-64-86.
Hihat on yleensä liian lyhyet, mutta se vaan korostaa mun pituutta ja hoikkuutta :)
Vierailija kirjoitti:
En usko. Mahtaa olla näky, kun lähes ylipainoinen on ahtautunut xs-kokoisiin vaatteisiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko. Mahtaa olla näky, kun lähes ylipainoinen on ahtautunut xs-kokoisiin vaatteisiin...
Juu ei se, että mahtuu tiettyihin vaatteisiin tee ihmisestä sen kokoista (esimerkkinä S. Selänne ja Linnan juhlat)
Mut jos itse tykkää niin ei muuta kuin antaa mennä vaan. 👍
Olen itse nimittäin 162cm ja 52kg enkä silti aina käytä XS-kokoa, vaan myös S, ihan vaatekappaleesta riippuen. Käytän myös lasten senttikokoja 152-164cm väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyppä kurkkaa sellainen kun Piia pajunen! Hän on xs/ s kokoa ja ei läskiä vaan lihasta, samoin kun minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyppä kurkkaa sellainen kun Piia pajunen! Hän on xs/ s kokoa ja ei läskiä vaan lihasta, samoin kun minulla.
Itse myös salia harrastavana voin sanoa, että teidän normi ihmisten kropat poikkeavat aika paljon meidän kropista. Vaikka itsekin olen bmi mukaan lihava (26) rasvaprossani on alle 12 ja olen nainen.
Meillä 13v teinillä (171 cm / 54 kg) on jotain xs-vaatteita, mutta niissä pääsääntöisesti on lyhyet hihat ja helma. M-olisi pituuden puolesta sopivampi, mutta usein liian löysä.
Ei ne liian pienet vaatteet ketään kaunista, vaikka olisi lihastakin.
No mulla on xs, mitat jotakuinkin 48/158.