Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli savoniasta tieto opintopolkuun. Pääsin ensihoitoa opiskelemaan!
Mulla sama ja edelleen kesken 😳
Oliko teillä kaikilla päässeillä Savonia eka vaihtoehto?
Mä en ymmärrä miksei tulis tänään.. viime torstaina lähemmäs seitsemää illalla tuli tuloksia. Esivalintakokeiden tuloksetkin tullu illalla jne..
Mistä olette saanut päähän, että tyyliin toimistoaikana klo. 8-16 tulisi vaan tuloksia?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä lohduttaako. Mutta hylättyjä on käsittääkseni aina enemmän kuin hyväksyttyjä. Ja jokainen löytää ihan varmasti oman polun kulkea elämässä.
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin ei välttämättä ole. Tulos on hylätty, jos saa alle 30 pistettä.
Vierailija kirjoitti:
Oi niitä aikoja kun 24 vuotta sitten 20-vuotiaana sain yliopistosta hyväksymiskirjeen. Asuin vanhempieni luona maalla ja kiljuin että pääsin yliopistoon. Ei ollut nettiä eikä kännyköitä. Yliopistossakin tehtiin muistiinpanot käsin ja ostettiin paperiset luentomonisteet. Solukavereiden kanssa hankittiin yhteinen lankapuhelinlinja. Hurjaa ajatella että suurin osa nykyisistä opiskelijoista ei ollut syntynyt silloin.
No ihan vasta 10 vuotta sitten tuli paperikirje hyväksymisestä. Vasta seuraavana päivänä tuli kaikkien nimet nettiin. Niistä kolmasosa oli vasta facessaki.
Uli uli uli uli uhhuh huh, uli uli uli uli uhhuh huh, erämaasta tuuli tuo huudon vaienneen
Vierailija kirjoitti:
En tiedä lohduttaako. Mutta hylättyjä on käsittääkseni aina enemmän kuin hyväksyttyjä. Ja jokainen löytää ihan varmasti oman polun kulkea elämässä.
No shit! Hakijoita usein yli tuhat, sisälle pääsee 20-30.
Toimiiko varasijat niin että jos on 1 hakukohteena Metropoliasta ala johon ei mennyt kokeeseen eli ei voi päästä sisään, mutta lukee opiskelijavalinta kesken ja 2 Laurean hakukohde jossa menin kokeeseen ja lukee 1. varasijalla niin voiko varasija johtua siitä ettei ensimmäisen hakukohteen tulosta ole tullut?
Mietin vain kun eihän 2 hakukohdetta voida antaa hyväksyä jos ei 1 hakukohteen tulosta ole tullut... en tiedä 😂 mietin liikaa
Mä sain maanantaina ykkösvaihtoehdosta paikan, yliopistosta, alemmat oli sotealoja. Päivitin sivua ja se tuli sinne, sähköpostia ei tullut, vasta tunnin päästä tieto pistetaulukosta. Alemmat vaihtoehdot menivät sitten "peruuntunut"-tilaan, eli en saanut tietää, miten pärjäsin pääsykokeissa siellä.
Mutta pointtina, että päivittäkää vaan opintopolkua. Huomenna vissiin tulee sit kaikille viralliset tuloskirjeet ja siitä sähköposti.
Ja tuli tosiaan klo 13 aikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko varasijat niin että jos on 1 hakukohteena Metropoliasta ala johon ei mennyt kokeeseen eli ei voi päästä sisään, mutta lukee opiskelijavalinta kesken ja 2 Laurean hakukohde jossa menin kokeeseen ja lukee 1. varasijalla niin voiko varasija johtua siitä ettei ensimmäisen hakukohteen tulosta ole tullut?
Mietin vain kun eihän 2 hakukohdetta voida antaa hyväksyä jos ei 1 hakukohteen tulosta ole tullut... en tiedä 😂 mietin liikaa
Eivaan sulla ei pisteet riittäneet sisälle 2.vaihtoehtoon,siksi olet varasijalla. Jos joku peruu paikkansa 2.vaihtoehdossa (niinkuin lähestulkoon aina käy), pääset sinne.
1.vaihtoehdon valinnat on vielä kesken,eli voi olla mahdollista että pääsisit sinne. Silloin 2 peruuntuu.
Hyväksytty! :O
XAMK, Kotkan kampus, sairaanhoitaja, monimuoto
Oli tosin vasta 6. hakukohteena minulla, ylemmät vaihtoehdot vielä avoinna. Eli jos vielä paremmin käy, niin tuolta vapautuu jollekin jonottelijalle vielä paikka :)
Vieläkään en saanut tietää! Savonian kohdalla "Et saanut opiskelupaikkaa. Hakija ei osallistunut valintakokeeseen", mut Jamk, Oamk ja Metropolia vielä kesken...
Joopatijoo kirjoitti:
Vieläkään en saanut tietää! Savonian kohdalla "Et saanut opiskelupaikkaa. Hakija ei osallistunut valintakokeeseen", mut Jamk, Oamk ja Metropolia vielä kesken...
Tuliko monelta?
Vierailija kirjoitti:
Oli tosin vasta 6. hakukohteena minulla, ylemmät vaihtoehdot vielä avoinna. Eli jos vielä paremmin käy, niin tuolta vapautuu jollekin jonottelijalle vielä paikka :)
Monelta tuli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monelta tuli?
Noin klo 17:25 päivittäessäni Opintopolun oli ilmestynyt sinne. Tällä hetkellä tuntuu kyllä siltä, että olen ymmärtänyt jotakin väärin, ei tämä voi olla totta :D
Ei silloin nuijasodan aikaan kaikki kyllä paremmin ollut. Itsellä jäi opiskelupaikka saamatta joskus muinoin sen takia etten osallistunut valintakokeeseen. No, soitin koululle että mikäs juttu tää on, en oo mitään kutsua saanutkaan niin jaa, kyllä he postissa sen lähetti mutta posti ilmeisesti katsoi ettei sitä tarvitse toimittaa :D Nykyään sille voi jo naureskella mutta sillon oli kyllä helvetti irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi niitä aikoja kun 24 vuotta sitten 20-vuotiaana sain yliopistosta hyväksymiskirjeen. Asuin vanhempieni luona maalla ja kiljuin että pääsin yliopistoon. Ei ollut nettiä eikä kännyköitä. Yliopistossakin tehtiin muistiinpanot käsin ja ostettiin paperiset luentomonisteet. Solukavereiden kanssa hankittiin yhteinen lankapuhelinlinja. Hurjaa ajatella että suurin osa nykyisistä opiskelijoista ei ollut syntynyt silloin.
No ihan vasta 10 vuotta sitten tuli paperikirje hyväksymisestä. Vasta seuraavana päivänä tuli kaikkien nimet nettiin. Niistä kolmasosa oli vasta facessaki.
Miksi minulla on muistikuva, että 2014 päästessäni ammattikorkeakouluun olisin saanut etanapostilla hyväksymiskirjeen 0_o Lisäksi myös spostiviesti, joka tietty tuli nopeammin perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minulla on muistikuva, että 2014 päästessäni ammattikorkeakouluun olisin saanut etanapostilla hyväksymiskirjeen 0_o Lisäksi myös spostiviesti, joka tietty tuli nopeammin perille.
No mulla kans muistikuva et oisin just tona vuonna odotellu kirjettä enkä katellut mitää opintopolkua...
Mitään ei ole eilisen 10:42 jälkeen tapahtunut joten veikkaan, että päivittyy tässä illan aikana..
No toivotaan, vaan taidan lopettaa päivittelyt tältä päivältä :D