Naapuri tuli ruokiksella tekemään lumityöt, että rouva pääsee ulos
Siellä tää rouva vänkytti oven raossa. "lunta on niin paljon, ettei ulos pääse!"
Ei mulla mitään ongelmaa ollut lähteä pulkkamäkeen. Ensin tehtiin lumitöitä ja sitten kaivettiin pulkat ja kelkat ja mäkeen. Kivaahan siellä oli, kun on sentään lunta, eikä märkää ja kuraa. Lapsetkin tykkäs peuhata ja nukahtivatpa päikkäreillekin punasine poskineen helposti.
Kävin viemässä roskia äsken, niin siellä herra puuskutti ja kiroili kolan varressa. Innostu avautumaan, kun ei ole nainen ruokaakaan tehnyt tai kahvia ja leipiä... Niin ja ihan turhaan tätä tekee, kun parin tunnin päästä on sama tilanne.
Meinasin jo säälistä tarjota kahvit, mutta aloinpa miettimään, että mitähän siitä sitten seuraa.
Hei oikeesti, kuka tommosta tekee ja kuka tommoseen suostuu?! Tätä luntakaan täällä Helsingissä ei nyt niin paljon ole tänäkään talvena tullut, etteikö sitä viittis lumitöitä itsekin tehdä. Hyvää liikuntaahan se on.
Kohta se nainen soittaa ja marmattaa, että lapset hyppii seinille ja on tylsää.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
No mutta ajattele, sait itsellesi tästä hyvän mielen!
En saanut. Mä ihmettelen, että miten jotkut kehtaa.
Lumipeuhuista tuli hyvä mieli. Pitäisi muuttaa pohjosemmaksi..
Mä kävin tekemässä naapurin rouvan lumityöt. Maksun saan myöhemmin :)
Oho. No aina ei tiedä mitä saa. Mitä rouva tekee työkseen?
Kyllä on ihmisten parisuhteiden dynamiikkoja monenlaisia. Mikään ei ole kivempaa kuin lumityöt, varsinkin kun on aikaa. Mutta tosiaan itsehän on muijansa valinnut. Tulipa vaan mieleen vuosikymmenten takaa kokemus tuttavaperheestä metsäretkellä, jossa nainen ei saanut repusta otettua eväsleipiä ilman miestään. Mies oli mennyt vähän kauemmas valokuvaamaan ja rouva ja lapset istuivat repun vieressä nälkäisinä ja janoisina. Vaimo oli tosi kärttyinen kun mies sitten lopulta tuli avaamaan repun ja otti tarvikkeet esiin. En suostunut enää lähtemään tuossa porukassa metsään kun meinasi oma pää hajota sitä touhua katsellessa.
Voisin kuvitella että minunkin mieheni tulisi tekemään lumityöt jos olisi tarvetta eikä edes kiroilisi. Tosin minä en vänkyttäsi oven raossa ja tekisin ruokaa.
Mä luulin, että kirjotat musta:) Joo, mies tuli tekeen lumityöt kun itse olen toipumassa flunssasta.
Mä tein aamulla lumitöitä klo 4.50-6.00, että mun mieheni pääsi lähtemään kiroilematta töihin.
Onneksi mulla talviloma.
Tota se monen kotiäidin "rankka" elämä on
No, mulla on sydänsairaus, eli en tee lumitöitä, mutta ruokaa kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Hän on kotirouva. Eikä ole sairas tai muutenkaan flunssainen. Hän on vaativa, sitä hän on. Ja toisinaan äärettömän raskasta kuunneltavaa.
Mulla on verenkiertohäiriö, enkä pysty olemaan pakkasessa pitkään, ellen juokse. Kolatessa kädet jäätyvät, koska ne eivät liiku mihinkään, vaikka muu keho lämpeneekin ja tulee hiki.
Vihaan talvea. Lumityöt ovat inhottavia.
En menisi ulos ollenkaan, jos itse pitäisi lumet kolata. Onneksi ollaan ulkoistettu tämä työ, niin pääsee kelissä kuin kelissä ulos. Tai siis enhän minä nyt ulkona ole, mutta vaikka autolle pääsee kelissä kuin kelissä ja kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on kotirouva. Eikä ole sairas tai muutenkaan flunssainen. Hän on vaativa, sitä hän on. Ja toisinaan äärettömän raskasta kuunneltavaa.
Mistä sää sen flunssat ja sairaudet tiedät? Tuskin se sulle peräpukamiaan esittelee.
Ihanaa. Saitpahan hymistellä itseksesi miten olet varmasti sata kertaa parempi kuin naapurin rouva.
Vierailija kirjoitti:
Tota se monen kotiäidin "rankka" elämä on
Kokeile itse joutua noin avuttomaan jamaan, että onko se kivaa. Ei ole. Kaikenlaiset mt-vaivat tekevät elämästä tosi ankeaa. Vai väitättekö, että tuo vänisijä nautti olostaan? Toki toisen hypyttäminen voi tuoda hetken helpotusta ahdistukseen, mutta tosiaan aika ikävä pitää olla perusolon, että se sellaista parannusta vaatii.
Kyllä miehissäkin on yhtä lailla näitä, jotka koko ajan testaavat toisen rakkautta kaikennäköisellä kohtuuttomuudella ja mahdottomuudellaan. Naiseuden perusvaatimus on tällaisen mielestä se, että se kestää sitä hankaloittamista rajattomiin ja menee nöyrästi solmuun kun sinä saat päähäsi käskeä.
Jos ei puolisosta löydy sitä voimaantumista sen vertaa, että alkaisi ottaa aikuisen vastuuta tilanteissa ja rajata sitä kohtuuttomuutta edes pikkuisen, vaan jatkaa samaa nöyristelyä kuin tyypin omat vanhemmat ovat ilmeisesti tehneet, niin turha siinä on lähteä naapurista ymmärrystä kalastelemaan. Ihan itse pitäisi ryhdistäytyä ennen kuin sitä muilta vaatii. Kuten kaikkien muidenkin kuspääpuolisoiden suhteen on täällä tapana sanoa. Hyasinttiämpäri ei ole poikkeus.
Meillä mies kans tekee lumityöt ja jos tarviis, tulis töistä tekemään. Ulospäin mussa ei ole mitään vikaa, mutta selkä aivan tohjona, siis ihan kuvattu ja todettu, ja siksi mikään raskas ei sovi. Ei uskalla, kun se vois johtaa leikkauspöydälle ja leikkauksen onnistuminen ei olis varmaa. Meillä tosin mies ei kiroile ja tekee mielellään lumityöt kun se varmistaa et mä oon toimintakykyinen tulevaisuudessakin.
No mutta ajattele, sait itsellesi tästä hyvän mielen!