Oletko ollut sairaslomalla työuupumuksen vuoksi?
Mitkä asiat johtivat siihen pisteeseen, että jäit sairaslomalle uupumuksen takia? Miten homma eteni, kävitkö työterveydessä ja saikulle heti lyhyen keskustelun jälkeen vai kävitkö pidempään, esim. työterveyspsykologilla ja myöhemmin saikulle?
Kauan olit sairaslomalla? Miltä tuntui palata töihin? Jos et ole vielä palannut, mitkä tunnelmat tulevaisuudesta?
Kommentit (10)
En hakenut saikkua, aloin vaan ottamaan rennommin enkä enää ravannut töissä
Se tepsi!
Vierailija kirjoitti:
Siitä ei kuulemma saa sairauslomaa. Tilanne pitäisi kuulemma korjata olosuhteita muuttamalla eikä jäämällä kotiin toipumaan.
Entäs jos työpaikalla on tehty asian eteen töitä puoli vuotta, mutta ei auta? Ja kun kyse ei ole vain uupumuksesta, vaan paljosta muusta mitä se tuo mukanaan?
Vierailija kirjoitti:
Siitä ei kuulemma saa sairauslomaa. Tilanne pitäisi kuulemma korjata olosuhteita muuttamalla eikä jäämällä kotiin toipumaan.
Voi saada sairausloman, mutta ilman palkkaa tai sairauspäivärahoja. Eli pitää pärjätä ilman tuloja.
Uuvuin sosiaalialalla. Puoli vuotta s-lomalla.
En jäänyt sairauslomalle vaikka olin ihan pihalla jo ja jouduin sittemmin kuntoutukseen. Menin muuta asiaa työterveyslääkärille ja pillahdin siellä itkuun kun hän kysyi miten töissä menee (tiesi tietysti, että kollega on pois) Työkaveri oli pitkään poissa ja sijaista ei otettu, tein vuoden ajan kahden työt. Konttasin töissä ja itkin, tein lattialla töitä kun en enää voinut istua. 12 tunnin päiviä lähes kaikki viikonloput mukaan lukien. Oli ihan hullua. En oikein tiedä olenko siitä toipunut täysin vieläkään.
Yleensä uupuneelta löytyy myös masennusoireita joiden perusteella palkallinen sairausloma on mahdollinen.
Voit arvioida netistäkin löytyvällä bdi-testillä mikä sinun tilanteesi olisi.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä uupuneelta löytyy myös masennusoireita joiden perusteella palkallinen sairausloma on mahdollinen.
Voit arvioida netistäkin löytyvällä bdi-testillä mikä sinun tilanteesi olisi.
No tällänen ajatus mullakin tästä on.. en oo kuitenkaan yhtään varma niin täytyy kysellä kokemuksia.
Luonteeni on muuttunut täysin - ennen olin rauhallinen ihminen mutta nyt räjähdän 0-100 sekunnissa ja puran pahaa oloa muihin. Pelkään, että kohta en enää korota ääntäni vaan näytän väsymyksen jotenkin muuten.
Herään joka yö klo 3-4 stressaamaan sitä, että kohta pitää nousta ja lähteä.
Viime viikolla itkin kahvitauolla silmät päästäni.. tavallinen lepo arjessa ei auta, meen puolivaloilla päivästä toiseen ja puren hammasta.
Tiedostamme syyt tälle työpaikalla ja asioita on yritetty korjata puoli vuotta. Mitään ei tapahdu.. olen niin väsynyt.
Ap
Juu, olen. 3 kk sairauslomalla. Diagnoosini jotain sekamuotoinen ahdistus- ja masennustila.
Hakeuduin ensin työterveyshoitajalle juttelemaan, häneltä sain lähetteen psykologille ja hän lähetti minut lääkärille.
Pomoni ei uskonut että olin sairas, mutta lääkäri soitti ja sanoi suorat sanat.
Olen kuitenkin vaihtanut työpaikkaa tämän jälkeen. En jaksanut tehdä työtä hullun lailla enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit arvioida netistäkin löytyvällä bdi-testillä mikä sinun tilanteesi olisi.No tällänen ajatus mullakin tästä on.. en oo kuitenkaan yhtään varma niin täytyy kysellä kokemuksia.
Luonteeni on muuttunut täysin - ennen olin rauhallinen ihminen mutta nyt räjähdän 0-100 sekunnissa ja puran pahaa oloa muihin. Pelkään, että kohta en enää korota ääntäni vaan näytän väsymyksen jotenkin muuten.
Herään joka yö klo 3-4 stressaamaan sitä, että kohta pitää nousta ja lähteä.
Viime viikolla itkin kahvitauolla silmät päästäni.. tavallinen lepo arjessa ei auta, meen puolivaloilla päivästä toiseen ja puren hammasta.Tiedostamme syyt tälle työpaikalla ja asioita on yritetty korjata puoli vuotta. Mitään ei tapahdu.. olen niin väsynyt.
Ap
Mene ehdottomasti työterveyshuoltoon, he osaavat kyllä auttaa!
Terveisin nro 10