Tuotteet, joita et osta blogimainonnan takia
Mitkä tuotteet jää kauppaan blogiyhteistöiden takia.
Itse en osta Balmuirin tuotteita.
Kommentit (12)
Juuri tänään mietin, että täytyy aloittaa boikotti hotelleista, jotka antavat bloggaajille ilmaisia hotelliöitä. Radisson Blu on ainakin yksi, loppuja pitää vielä yrittää selvitellä.
Aivan naurettavaa tuollainen "näkyvyys" jossain nevöhööd-bloggaajan sivulla. Itse matkustelen paljon ja valitsen aina hotellit TripAdvisorista oikeiden asiakkaiden (ilmaisten) palautteiden perusteella ja riippuen tietysti hinnasta/tarjouksesta. Jonkun maksetun blogin löpinät eivät ikinä valintaan vaikuttaisi, paitsi ainoastaan negatiivisesti.
Daniel Wellingtonin kellot, Balmuir
En osta Fastin, Fitfarmin, Leaderin enkä Sportlifen tuotteita.
By Pias tms. En tosin muutenkaan ostaisi. Kerran huvitti kun magicpoks postasi Eccon goretex-kengistä. Tuskin konsanaan niitä jalkaansa laittaisi.
En lue blogeja -> en tiedä mitä niissä mainostetaan -> voin ostaa tuotteita ihan omien arvioiden pohjalta.
Balmuirit jää kauppaan hinta-laatu-valmistusmaa -suhteidensa takia. Pari pyyhettä olen saanut lahjaksi.
En seuraa yhtäkään blogia.
Muutenkin todella todella harvoin ostan mitään ihan vaan siksi et joku random tyyppi kehuu tuotetta.
Luotan omaan arviokykyyni, viis muista.
Olen ostanut muutaman kerran tuotteita blogimainoksen vuoksi ja tykännyt. Samoin kuin TV-mainosten takia olen bongannut jotain, mistä en muuten tietäisi. Ei ole syytä boikotoida mitään sen takia, että sitä mainostetaan :D Vähän hassua ehkä...
Näiden ketjujen jälkeen taidan kahta kauheammin suosimaan blogeissa mainostettuja tuotteita. En tiennytkään miten paljon nettikiusaamista bloggaajat kohtaavat ja silti jatkavat sitkeästi sisällön tuottamista. Solvausketjuista olikin varmasti jopa hyötyä empaattisten ihmisten puolelta. :) pahan voikin kääntää jälleen hyväksi! :)
Kaikki tuotteet, joita Martina Aitolehti mainostaa, jäävät ostamatta. Samoin jokainen lehti, joissa hän töllöttää tai pyllistää, jää kauppaan. Hah hah hah! Sellainen "influencer" hän on!
-Balmuir
-Foodin
-Ja sitten vielä hotelleista Haven, Fabian ja Lilla Roberts
En mainitse blogien nimiä erikseen, mutta sen verran sanon, että syynä boikottiin on vain yksinkertaisesti nolo vaikutelma noista. Bloggaajat (suomalaiset) on jotenkin tuhnuisia halpiksia ja yhdistän niihin liitetyt jutut myös jotenkin ällöttävinä, enkä halua itse niitä.
On mulla joitakin positiivisia mielikuvia herättäviä suomalaisbloggaajia, niin kuin vilmap, mutta enimmäkseen ne aiheuttaa vain myötähäpeää.
Esim. fabian oli ennen mun vakkarihotelli, kun meillä oli jotain remonttia, vieraita yms. mutta en vain halua käydä tuon omistajaryhmän hotelleissa enää blogimainonnan takia.
Ei ole sellaisia. Mä luen säännöllisesti seuraavia blogeja: Asikaine, Muuliprojekti ja Kavioliitossa 30 v. Niissä on jonkin verran kaupallisia yhteistyöpostauksia, mutta ei sellaisia, jotka olisivat jääneet (voimakkaasti) mieleen. Sellaisia blogeja, joista en tykkää ja joiden kaupalliset yhteistyöt ovat mielestäni jotenkin typeriä, en lue. Ymmärrän sen, että sisältöä ei tuoteta täysin ilmaiseksi. Printtimedia on ottanut sähköiset median nousun takia hittiä, mutta ammattimaiset bloggaajat eivät voi työtään tehdä, jos yhteistyötä ei ole. Blogimainonta on mainontaa siinä missä muukin mainonta.