Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törmäät vanhaan tuttuusi ja huomaat että hän on lihonut parikymmentä kiloa, otatko asian puheeksi?

Vierailija
23.01.2018 |

Miksi/miksi et?

Serkkuni on erään sairauden takia lihonut melko lyhyessä ajassa (vuoden sisään) tuon parikymmentä kiloa. Kuulemma joka toinen tuttu/puolituttu joka tulee vastaan niin huomauttaa "Oletpas sä pyöristynyt" Ihan kuin serkku ei sitä itse tietäisi.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi mitään syytä, en yhtäkään, miksi ottaisin asian puheeksi. 

Vierailija
2/26 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan sanoisi mitään! Miksi sanoisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla ihan itsestään selvää että se on huonoa käytöstä, tosin kaikille ei valitettavasti ole.

Vierailija
4/26 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en sano, mutta olin kiitollinen kun eräs tuttu sanoi ja sai minut laihduttamaan. luulin ettei kukaan huomannut 25kg lihomista

Vierailija
5/26 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko ne huomattelijat edes, jos serkkusi selittää lihomisen johtuvan sairaudesta?

Vierailija
6/26 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samaan tyyliin äidilleni kommentoidaan aina, että onpa sinulla punaiset posket. Äitini kärsii ruusufinnistä. Ihmiset osaavat olla moukkia.

Vierailija
7/26 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä pitäisi sanoa jotain? Siksikö että tällä vuosien takaisella ystävällään ei ole kotonaan peiliä tai vaakaa. Uskottelen samalla myös sen, että hän ei ole siitä keneltäkään toiseltakaan kuullut, eikä ole huomannut suihkussa omaa kasvanutta kokoaan.

Vierailija
8/26 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole mun tehtävä toisen ulkonäöstä huomatella. Myöskään vaikka olisi laihtunut sen 20 kiloa. En ymmärrä sitäkään miksi ihmisten sellaisista asioista pitää möläytellä.

Vierailija
9/26 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini olisi tokaissut nähdessään: ”Älä nyt enää liho!”. Hänen omia tulleita extrakiloja kun ei lasketa.

Vierailija
10/26 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi entinen työkaveri möläytti minulle lisäkiloistani. Päätin, että ikinä en enää hänelle puhu. Jos tulee vielä vastaan, en "tunne" vaan kävelen tylysti ohi.

Vierailija
11/26 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi, koska ylipaino on usein herkkä asia, enkä halua tahallaan pahottaa toisen mieltä.

Vierailija
12/26 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan! Jösses, onpa ihmiset tökeröitä.

Vierailija
13/26 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi sitä puheeksi, tökeröä. Mutta omassa mielessäni ajattelisin että kiva kun itse on vielä hoikka/normaalipainoinen

Vierailija
14/26 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa edes huomaisin koko asiaa. Olen yleensäkin tosi huono huomaamaan mitään ulkonäköön liittyviä asioita ja viimeksi en huomannut yhden kaverini raskauttakaan, vaikka hän oli jäämässä jo melkein äitiyslomalle. Saattoihan hän olla vähän pyöristynyt, mutta sama tyyppi jutuiltaan, joten kuuntelin niitä ja unohdin katsoa häntä tarkemmin.

Vierailija
15/26 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa edes huomaisin koko asiaa. Olen yleensäkin tosi huono huomaamaan mitään ulkonäköön liittyviä asioita ja viimeksi en huomannut yhden kaverini raskauttakaan, vaikka hän oli jäämässä jo melkein äitiyslomalle. Saattoihan hän olla vähän pyöristynyt, mutta sama tyyppi jutuiltaan, joten kuuntelin niitä ja unohdin katsoa häntä tarkemmin.

Lihomisesta ei tietenkään sovi huomauttaa, mutta eräs odottava äiti loukkaantui kun minä (mies) en huomannut hänen raskauttaan.

Vierailija
16/26 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Pohjanmaalla harrastetaan tuollaista möläyttelyä. Tosin siellä ei puhuta pyöristymisestä vaan sanotaan että joku on "törkiän lihava".

Vierailija
17/26 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Pohjanmaalla harrastetaan tuollaista möläyttelyä. Tosin siellä ei puhuta pyöristymisestä vaan sanotaan että joku on "törkiän lihava".

Ei sanota koskaan suoraan. Valetta.

Vierailija
18/26 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdutin parikymmentä kg ja sen jälkeen olen lihonut pudotetut takaisin ja toisen mokoman päälle. Ei ole kukaan huomauttanut. Onneksi. On riittävän ikävä tilanne ihan itsekseenkin pyöriteltäväksi.

Vierailija
19/26 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata sanoa lihomisesta. Jos sen sijaan on laihtunut 20-50+kg on jo tökeröä olla kehumatta.

Vierailija
20/26 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata sanoa lihomisesta. Jos sen sijaan on laihtunut 20-50+kg on jo tökeröä olla kehumatta.

Ootko varma, että se on aina kehumisen paikka? En kommentoisi siinäkään tilanteessa.

Sytostaatit.

Anoreksia.

Noi pari tuttavapiiristä tuli mieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi