Olen vuosia elänyt harhassa ja nyt kun heräsin siitä harhasta, elämä romahti
Miten olenkaan ollut niin harhakuvitelmissani ja miten tästä taas noustaan? Aivan kuin joku olisi laittanut silmälasit päähäni ja kaikki näkyisi niin kirkkaasti.
Tuntuu, että elämä on ihan pirstaleina ja ettei minulla ole enää yhtään mitään. Vaikka mitään en ole menettänyt, koska se kaikki oli vain kuvitelmiani.
Mikä ihme mua vaivaa?
Kommentit (31)
Persujen pahin painajainen on vasemmisto.
Niitä tunkee ovista ja ikkunoista.
Mutta asiaan.
AP:n kirjoitukseen oli AP: n kohdalla tosi vai ei niin monella on ollut sama fiilis. Vanhaksi, jos elää niin jokaisella jos sen tajuaa.
Liittyy lähes aina luottamukseen, on luottanut luotettavana pitämäänsä henkilöön.
Se on järisyttävä kokemus totuus selviää.
Tulee tunne ettei voi luottaa kehenkään.
Ei kai siinä mitään muuta voi kun selvittää faktat ja sitten vaan jatkaa elämäänsä, mitäpä muutakaan sitä voisi tehdä? Elämä jatkuu niin pitkään kuin kuolee. Ja vaikka joku kuolee niin muiden elämäinen se vaan jatkuu, aika ei pysähdy odottamaan ketään.
Vierailija kirjoitti:
Oli mikä oli se harha, mutta sanokaa miten pääsen tästä pettymyksestä/järkytyksestä/surusta/kaikesta yli. Ikinä ennen ei ole ollut näin toivoton (ehkä väärä sana) olo. Sellainen olo, että nyt pitäisi rakentaa uusi elämä, mutta miten!
Aivan outo olo.
ap.
Tiedän tunteen. Esimerkiksi kun luottaa täysin johonkin ihmiseen, ja sitten paljastuukin että tämä ihminen on huijannut alun alkaenkin ja kaikki aitona pitämäni olikin valetta. Sattuuhan se ja pitkään, mutta lopulta puhdistavakin kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anonyymille keskustelupalstalle voi kertoa ympäripyöreästi epäolennaisia asioita muunnellen ja saada siten vertaistukea tai muuten tukea ja vinkkejä ja kannustusta.
Nyt AP tulee paikalle ja huutaa AAARGGHH! Auttakaa! ja muiden rynnätessä paikalle kysymään Mitä on tapahtunut? Kuinka voin auttaa? jatkaa huutamista Sanokaa mitä mä teen, miten selviän tästä? Auttakaa nyt!
Taputan selkään ja sanon että kyllä se siitä. Näillä tiedoilla en muuta osaa sanoa.
Selvästihän tuolla sanotaan, että miten päästä surusta, järkytyksestä ja pettymyksestä yli. Ja että on huomannut, ettei jokin asia olekaan niin kuin on luullut. Kyllähän nuo jo riittää siihen, että pystyy auttamaan. Te tuijotatte vain yhtä sanaa ja mietitte vain 'mikähän harha', kun ongelma oli miten päästä yli niistä tunteista
No tämä. Musta tuntuu että nuo ihmiset ilkeilevät tahallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että ajan kanssa helpottaa, ilmeisesti aika vasta tapahtunut tämä herääminen.
Ihan parin viime päivän sisällä olen tajunnut. Tekisi mieli oksentaa, kun tuntuu niin inhottavalta.
ap.
Mikset todella tee sitä, mitä tekisi mieli tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Oli mikä oli se harha, mutta sanokaa miten pääsen tästä pettymyksestä/järkytyksestä/surusta/kaikesta yli. Ikinä ennen ei ole ollut näin toivoton (ehkä väärä sana) olo. Sellainen olo, että nyt pitäisi rakentaa uusi elämä, mutta miten!
Aivan outo olo.
ap.
Olen ihan samassa tilanteessa. 40v rakennettua elämää hävisi silmänräpäyksessä. Valitettavasti olen ihan yhtä hukassa vielä, tämä oli vain huomautus että muitakin on. On kyllä outo olo juu. Mutta ehkä tämä on mahdollisuus, kun vähän toipuu.
Jep. Maapallo ei olekaan pannukakku.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että ajan kanssa helpottaa, ilmeisesti aika vasta tapahtunut tämä herääminen.
Ei helpota. Herääminen tapahtuu aina liian myöhään.
Sivusta.
Oliko tämä taas tyypillinen naismainen käyttäytymismalli, jossa keskitytään feelseihin? "En halua, että ratkaiset ongelmani, vaan että itkeä vollotat kanssani sitä."