Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen vuosia elänyt harhassa ja nyt kun heräsin siitä harhasta, elämä romahti

Vierailija
23.01.2018 |

Miten olenkaan ollut niin harhakuvitelmissani ja miten tästä taas noustaan? Aivan kuin joku olisi laittanut silmälasit päähäni ja kaikki näkyisi niin kirkkaasti.
Tuntuu, että elämä on ihan pirstaleina ja ettei minulla ole enää yhtään mitään. Vaikka mitään en ole menettänyt, koska se kaikki oli vain kuvitelmiani.

Mikä ihme mua vaivaa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä harhasi on ollut?

Vierailija
2/31 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä harhasi on ollut?

En jaksa selittää, kun se on niin pitkä ja monimutkainen juttu. Lyhyesti vain sanottuna, että olen vuosia kausia ollut aivan väärässä luulossa. Olen luullut jotain, mitä ei ole.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siinä sitten mitään. Keskustelu on loppunut. 

Vierailija
4/31 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa mikä harha oli.

Vierailija
5/31 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mikä oli se harha, mutta sanokaa miten pääsen tästä pettymyksestä/järkytyksestä/surusta/kaikesta yli. Ikinä ennen ei ole ollut näin toivoton (ehkä väärä sana) olo. Sellainen olo, että nyt pitäisi rakentaa uusi elämä, mutta miten!

Aivan outo olo.

ap.

Vierailija
6/31 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli mikä oli se harha, mutta sanokaa miten pääsen tästä pettymyksestä/järkytyksestä/surusta/kaikesta yli. Ikinä ennen ei ole ollut näin toivoton (ehkä väärä sana) olo. Sellainen olo, että nyt pitäisi rakentaa uusi elämä, mutta miten!

Aivan outo olo.

ap.

Ei kiinnosta antaa vinkkejä ku suakaan ei kiinnosta kertoa sitä harhaa.

Vierailija
7/31 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että ajan kanssa helpottaa, ilmeisesti aika vasta tapahtunut tämä herääminen.

Vierailija
8/31 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan outo olo.

ap.

Ei kiinnosta antaa vinkkejä ku suakaan ei kiinnosta kertoa sitä harhaa.

Kylläpä olet utelias. :) Kerron heti kunhan tavataan kasvotusten. Näin kirjoittamalla se on liian vaikeaa.

ap.

9/31 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Kirjoitat oman kokemuksesi hyvin otsikkotasolla ja konkretisoimatta, silti sen tunneilmaisu on hyvinkin aistittavissa.

Ajattelen, että elämä tuo aina kaikenlaisia sattumuksia, hyviä ja pahoja, joissa entiset kokemukset yms kyseenalaistetaan. Se voi olla vakava sairaus, uusi työpaikka, lapsen syntymä tms. Joka keikauttaa jotain aivan uutta esiin ja jonka jälkeen kaikki jollain tavalla muuttuu. What is seen, cannot be unseen. Tämä on lähtökohtaisesti hyvä asia. On hyvä ja rikas osata katsoa asioita eri vinkkelistä, haastaa itseään, olla pitämättä elämää itsestäänselvyytenä. 

Mutta mikäli luin tekstisi oikein, vaikuttaa, että olet kohdannut jonkin kriisin. Siinä tapauksessa sinun olisi hyvä puhua siitä luotettavan tahon kanssa. Joka toisaalta auttaa sinua sopeutumaan siihen, mikä on väistämätöntä, hyväksyä tapahtunut osaksi elämääsi ja toisaalta suuntaamaan eteenpäin ja tulevaisuuteen.

Saitko näistä ajatuksenaluistani mitään itsellesi?

Vierailija
10/31 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että ajan kanssa helpottaa, ilmeisesti aika vasta tapahtunut tämä herääminen.

Ihan parin viime päivän sisällä olen tajunnut. Tekisi mieli oksentaa, kun tuntuu niin inhottavalta.

ap.

Vierailija
11/31 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät siis apua, mutta et kerro mihin. Selvä.

Vierailija
12/31 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan parin viime päivän sisällä olen tajunnut. Tekisi mieli oksentaa, kun tuntuu niin inhottavalta.

ap.

No oksenna, jos siltä tuntuu. Ehkä se helpottaa.

Vierailija
13/31 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KirkkoSisko kirjoitti:

Hei ap. Kirjoitat oman kokemuksesi hyvin otsikkotasolla ja konkretisoimatta, silti sen tunneilmaisu on hyvinkin aistittavissa.

Ajattelen, että elämä tuo aina kaikenlaisia sattumuksia, hyviä ja pahoja, joissa entiset kokemukset yms kyseenalaistetaan. Se voi olla vakava sairaus, uusi työpaikka, lapsen syntymä tms. Joka keikauttaa jotain aivan uutta esiin ja jonka jälkeen kaikki jollain tavalla muuttuu. What is seen, cannot be unseen. Tämä on lähtökohtaisesti hyvä asia. On hyvä ja rikas osata katsoa asioita eri vinkkelistä, haastaa itseään, olla pitämättä elämää itsestäänselvyytenä. 

Mutta mikäli luin tekstisi oikein, vaikuttaa, että olet kohdannut jonkin kriisin. Siinä tapauksessa sinun olisi hyvä puhua siitä luotettavan tahon kanssa. Joka toisaalta auttaa sinua sopeutumaan siihen, mikä on väistämätöntä, hyväksyä tapahtunut osaksi elämääsi ja toisaalta suuntaamaan eteenpäin ja tulevaisuuteen.

Saitko näistä ajatuksenaluistani mitään itsellesi?

No nyt mua rupes itkettää... Kiitos.

ap.

Vierailija
14/31 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anonyymille keskustelupalstalle voi kertoa ympäripyöreästi epäolennaisia asioita muunnellen ja saada siten vertaistukea tai muuten tukea ja vinkkejä ja kannustusta.

Nyt AP tulee paikalle ja huutaa AAARGGHH! Auttakaa! ja muiden rynnätessä paikalle kysymään Mitä on tapahtunut? Kuinka voin auttaa? jatkaa huutamista Sanokaa mitä mä teen, miten selviän tästä? Auttakaa nyt!

Taputan selkään ja sanon että kyllä se siitä. Näillä tiedoilla en muuta osaa sanoa.

Vierailija
15/31 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulit mieheltäsi liikoja?

Vierailija
16/31 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anonyymille keskustelupalstalle voi kertoa ympäripyöreästi epäolennaisia asioita muunnellen ja saada siten vertaistukea tai muuten tukea ja vinkkejä ja kannustusta.

Nyt AP tulee paikalle ja huutaa AAARGGHH! Auttakaa! ja muiden rynnätessä paikalle kysymään Mitä on tapahtunut? Kuinka voin auttaa? jatkaa huutamista Sanokaa mitä mä teen, miten selviän tästä? Auttakaa nyt!

Taputan selkään ja sanon että kyllä se siitä. Näillä tiedoilla en muuta osaa sanoa.

Selvästihän tuolla sanotaan, että miten päästä surusta, järkytyksestä ja pettymyksestä yli. Ja että on huomannut, ettei jokin asia olekaan niin kuin on luullut. Kyllähän nuo jo riittää siihen, että pystyy auttamaan. Te tuijotatte vain yhtä sanaa ja mietitte vain 'mikähän harha', kun ongelma oli miten päästä yli niistä tunteista

Vierailija
17/31 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle valkeni vuosia sitten, että kunnollisena ja kilttinä perheenisänä pitämä aviopuolisoni elikin toisella paikkakunnalla kaksoiselämää.

Se oli semmoinen enlightenment, että päädyin hetkeksi psykiatrian akuutille osastohoitoon.

Mutta mikä ei tapa, se kyynistää ja erottaa puolisot.

Vierailija
18/31 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen ketju. Oliko ap:n harha siis oikeasti jotain vasemmistolaisuuteen liittyvää vai oliko kyseessä trolli? Kirkkosiskokin tuli auttamaan.

Vierailija
19/31 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen ketju. Oliko ap:n harha siis oikeasti jotain vasemmistolaisuuteen liittyvää vai oliko kyseessä trolli? Kirkkosiskokin tuli auttamaan.

Trolli se oli. Siinä kohtaa vähän nauratti, mutta sitten tuli kirkkosisko ja alkoi itkettää.

ap.

Vierailija
20/31 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska lanka.

PALA.