Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noin 9 vuotta sitten me naureskelimme töissä Kalastajan vaimolle. Nauroimme aivan hysteerisesti, mutta itku olisi tullut, jos oltaisiin voitu katsoa tulevaisuuteen.

Vierailija
23.01.2018 |

Muistan sen tammikuisen aamupäivän, kun työkaveri pyysi omalle työpisteelleen. Hän näytti blogia "Kalastajan vaimo" ja sanoi, että toi nainen esittelee jotain päivän asuja ja puhuu omasta elämästään tuntemattomille katsojille. Ihan älytöntä. Ketä tällainen voi kiinnostaa.

Juttu levisi ja kohta oli koko osasto katsomassa tätä bimboa, joka videoi itseään erilaisissa asuissa. Naurettiin aivan kippurassa. Ei voitu käsittää, miten kukaan jaksaa katsoa, mitä jollain tuntemattomalla internet-naisella on minäkin päivänä päällä!

No. Tästä on VAIN 9 vuotta aikaa. Nykyäänhän bloggaaminen ja päivän asujen esitteleminen on ihan varteenotettava työura. Aika montaa ihmistä kiinnostaa katsella tuntemattomien toilailuja (tosi-tv) tai tuntemattomien päivän asuja!

Muistanpa senkin, etten millään olisi halunnut ottaa sähköpostia käyttöön vuonna 2003. Ajattelin, että ihan hölmö juttu. Jos pitää jotain kirjallista lähettää, eikä tekstiviestiin mahdu, niin kortit ja kirjeet ja lomakkeet postiin vaan - tuleehan ne seuraavana päivänä kotiin. Mikä ihme kiire, että pitää lähettää samantein jotain juttuja sähköpostilla? Koin sähköpostin ahdistavana. Pitäisi seurata siis omaa postilaatikkoa ja sen LISÄKSI vielä jotain sähköista postia, jonne pitää erikseen kirjautua tietokoneen kanssa, jonka käynnistämiseen menee aina 10 minuuttia :D

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aika ikävä ihminen. 

Vierailija
2/62 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin. Kehitys menee eteenpäin ja niin sitä vaan joutuu mukana menemään, halusi tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aika ikävä ihminen. 

Vai niin. No, ei osattu arvata, että tällaisesta hölmöilystä tulee vielä normi tulevaisuudessa.

ap

Vierailija
4/62 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämähän ovatkin täysin yhteismitalliset asiat: sähköpostin hyödyllisyys ja päivän asu -blogien seuraamisen hyödyllisyys.

Tai siis...

Vierailija
6/62 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aika ikävä ihminen. 

Vai niin. No, ei osattu arvata, että tällaisesta hölmöilystä tulee vielä normi tulevaisuudessa.

ap

No ei ole ihan helppo ymmärtää, että kokonainen työporukka nauraa kippurassa työaikana jonkun blogia. Tehkää töitä siellä, jos osaatte. 

Vierailija
7/62 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköposti vuonna 2003?! Missä valtion virastossa sä oot ollu oikein töissä? Itse sain ekan spostiosoitteen v 1993 kun aloitin opsikelut ja ekan duunispostin vuonna 1996, tosin mitään blogeja ei ollu kyllä aikaa kattella, saati niille naureskella..

Vierailija
8/62 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aika ikävä ihminen. 

ap

No ei ole ihan helppo ymmärtää, että kokonainen työporukka nauraa kippurassa työaikana jonkun blogia. Tehkää töitä siellä, jos osaatte. 

No, joululomilta oli palattu ja hiljainen aamupäivä. Ellen väärin muista, niin oli joku koulutuspäivä iltapäivällä ja oltiin just tultu lounaalta koko viisihenkinen työyhteisömme. Eli ei mikään Nokian tuhatpäinen osasto ollut naureskelemassa.

ap

Vierailija
9/62 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköposti vuonna 2003?! Missä valtion virastossa sä oot ollu oikein töissä? Itse sain ekan spostiosoitteen v 1993 kun aloitin opsikelut ja ekan duunispostin vuonna 1996, tosin mitään blogeja ei ollu kyllä aikaa kattella, saati niille naureskella..

Kouluaikana ei ollut sähköpostia (siis lukiossakaan). Olin pari vuotta lukion jälkeen reppureissaamassa ja toin tuliaisina miehen ja jäinkin sitten äitiyslomalle Suomeen palattuani. Kuusi vuotta ja kolme lasta, menin opiskelemaan vuonna 2003 ja silloin törmäsin siihen, että sähköposti pitäisi olla.

Anteeksi, että olen erilainen kuin sinä.

ap

Vierailija
10/62 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

IOhmettelin myös aikoinaan bloggaamista, mutten ikinä nauranut noin ilkeästi ihmisille ja asioille kuin sinä. 

Vierailija
11/62 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli vielä 1998 työpaikalla kimppakone, jonka tunnit jaettiin tasan käyttäjien kesken.

Vierailija
12/62 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nykyisiin bloggareihin verrattuna kalastajan vaimo on oikein symppis. Ei ökyile, on lämmin ja suht.tavallisen oloinen ihminen. Taitavia ja taiteellisia kuvia.Syvällisyyttäkin löytyy ripauksittain vaikka tuote-esittely välillä ärsyttääkin.

Vierailija
13/62 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluaikana ei ollut sähköpostia (siis lukiossakaan). Olin pari vuotta lukion jälkeen reppureissaamassa ja toin tuliaisina miehen ja jäinkin sitten äitiyslomalle Suomeen palattuani. Kuusi vuotta ja kolme lasta, menin opiskelemaan vuonna 2003 ja silloin törmäsin siihen, että sähköposti pitäisi olla.

Anteeksi, että olen erilainen kuin sinä.

ap

Olet myös erilainen kuin Kalastajan vaimo, pyydä häneltäkin anteeksi. 

Vierailija
14/62 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ymmärrän sua. Oon itsekin vähän pyörällä päästäni tästä nykymaailman menosta, ja 29-vuotias. :D

Vastustelin pitkään älypuhelimen hommaamista, ostin ekan vajaa 2 vuotta sitten. Silloin mietin että mikä ihmeen whatsapp ja mikseivät voi normi tekstareilla ihmiset kommunikoida. Nyt yhdellä mun tällaisella tekniikan vastustaja -ystävällä on whatsappissa joku vika ja mua ärsyttää (?!) laittaa tekstiviesti sille, olis muka niiiin paljon helpompaa vaan laittaa whatsappia. Idioottimaista ajattelua!

Ja pelottavaa, miten tää vie mukanaan.. Hassua ajatella omia lapsia ketkä ei muusta tiedä.

Vierailija
15/62 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2003 vasta sähköposti, whaaat. Miten sä olet hoitanut asioita, tilannut tavaraa/palvelua netistä? Eikö ole kavereita, joille laittaa kuvia (ennen facea, whatsappia), etkö ole hakenut töitä? Jopa mun tuolloin eläkeikäisillä vanhemmilla oli sähköposti. 

Vierailija
16/62 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmaan ajatteli, että tästäpä saa nyt hyvän jutun, mutta onnistui välittämään itsestään pöhkön kuvan. Eihän se kauhean merkityksellistä ole esitellä asujaan blogissa, mutta ei sille tuolla tavalla fiksut ihmiset hysteerisesti naura. Tai jos onkin tehnyt niin 9 vuotta sitten, niin kannaattaako se edelleen kertoa muka hyvänä juttuna?

Vierailija
17/62 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2003 vasta sähköposti, whaaat. Miten sä olet hoitanut asioita, tilannut tavaraa/palvelua netistä? Eikö ole kavereita, joille laittaa kuvia (ennen facea, whatsappia), etkö ole hakenut töitä? Jopa mun tuolloin eläkeikäisillä vanhemmilla oli sähköposti. 

Mitä asioita olisi pitänyt hoitaa? Olin nuori, sinkku, terve. Soitin puhelimella, jos oli tarve. Kavereilla oli puhelimet (sain kännykän vuonna 1997, sitä ennen lankapuhelimitse), lääkäreillä oli puhelimet, vuokranantajalla oli puhelin. Mihin olisin tarvinnut sähköpostia, kun postitse pystyi lähettämään ihan kaiken informaation?

ap

Vierailija
18/62 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap varmaan ajatteli, että tästäpä saa nyt hyvän jutun, mutta onnistui välittämään itsestään pöhkön kuvan. Eihän se kauhean merkityksellistä ole esitellä asujaan blogissa, mutta ei sille tuolla tavalla fiksut ihmiset hysteerisesti naura. Tai jos onkin tehnyt niin 9 vuotta sitten, niin kannaattaako se edelleen kertoa muka hyvänä juttuna?

Sinä et nyt taida ymmärtää. 9 vuotta sitten bloggaaminen oli outoa, uutta ja ihmeellistä. Olisin minäkin ihmetellyt (ja varmasti nauranut), että minkä ihmeen takia joku esittelee jotain päivän asuja internetissä tuntemattomille ihmisille. En varmasti olisi keksinyt sille mitään järkevää syytä ja olisin pitänyt sitä aivan hölmönä.

Vierailija
19/62 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sen netin käynnistämiseen meni puolisen tuntia. Kahvit juotiin sillä välillä kun odotettiin nettiin pääsyä. Runrunrunrunruuuuuun.... Vieläkin muistaa, sen äänen, kun nettiyhteyttä muodostettiin.

Vierailija
20/62 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä luin blogeja heti kun sellaisia löysin. Sitä ennen oli päiväkirjamaiset, niitä taidettiin sanoa online-journaleiksi. Ja niitä ennen oli kotisivut. Koulun jälkeen jäätiin aina kirjastoon tekemään omia kotisivuja. Sähköposti minulla oli vuodesta 1996 asti, olin silloin yläasteella. En saanut keltään sähköpostia, koska en tuntenut ketään jolla olisi sähköposti.

Itseäni ei ehkä ihan jotkut asut kiinnosta, harvalla nyt on mitenkään mielenkiintoisia vaatteita. Mutta onneksi on paljon muitakin kun tyyliblogeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan