Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi työtöntä ei kannata palkata

Vierailija
23.01.2018 |

En palkkaisi työtöntä yritykseeni jos minulla olisi sellainen. Henkilön työttömyyteen ja lyhyeen työuraan on varmasti jokin syy, tämä tekee työnhakijasta epäluotettan ja huonon vaihtoehdon. Mieluummin palkkaisin jonkun kokeneen ammattilaisen joka on vaihtamassa työpaikkaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei automaattisesti tee epäluotettavaa, vaikka toki sellainen epäilys nouseekin. Välillä kun olen ollut työllistettynä pomot on kehuneet jälkeenpäin, kun kuulemma "koskaan ei voi tietää mitä sieltä tulee".

Vierailija
2/21 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kokeneita ammattilaisia kaikki hakee ja hinnat on korkeat. Mitä sinä hälle pystyt tarjoamaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et palkkaisi työtöntä, koska silloin ei olisi enää työtön.

Ja työtöntä on kiva mollata, vai mitä?

Vierailija
4/21 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisitko itse tehdä mitään? Sehän on tärkeintä, että yrittäjä itse tekee paljon töitä. Tuskin kukaan ammattilainen tulisi sinun nyrkkipajaasi pitämään pystyssä.

Vierailija
5/21 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai palkkaisin työhaluisen työttömän. Työttömänä itsekin olin, kun ensimmäisen työpaikan sain.

Vierailija
6/21 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KUKAAN ei mollannut työttömiä, ennenkuin nyt on alkanut selvitä, että eivät jotkut heistä haluakaan töihin. Ollaan valmiit vaikka minkälaisia temppuja tekemään, että ei vaan tarvitsisi tehdä pienintäkään elettä työllistyäkseen.

Se on kyllä ihan peilissä nyt joka on aiheuttanut nämä työttömien mollaukset. Olisi sitä aktiivilakiakin voinut vaatia korjattavaksi ihan asiallisesti, eikä ruveta lakkoja huutamaan ensimmäisenä - niin metsä vastaa jne

Vierailija
7/21 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantajien on turha itkee työttömille jos ne ei palkkaa ite niitä.

Vierailija
8/21 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään yrittänyttä, mutta paikoillan junnaavaa työnantajan retkua en haluaisi.

Vierailija
9/21 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmmosia terveisiä täältä työelämästä, että ei täällä kaikki paina niska limassa työnantajan määräämiä hommia. Että yhtälailla työhönsä kyllästyneitä ja työhaluttomia täältäkin löytyy.

Vierailija
10/21 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KUKAAN ei mollannut työttömiä, ennenkuin nyt on alkanut selvitä, että eivät jotkut heistä haluakaan töihin. Ollaan valmiit vaikka minkälaisia temppuja tekemään, että ei vaan tarvitsisi tehdä pienintäkään elettä työllistyäkseen.

Se on kyllä ihan peilissä nyt joka on aiheuttanut nämä työttömien mollaukset. Olisi sitä aktiivilakiakin voinut vaatia korjattavaksi ihan asiallisesti, eikä ruveta lakkoja huutamaan ensimmäisenä - niin metsä vastaa jne

Miten kukaan voi oikeasti olla noin tietämätön? Aina on ollut työtä vieroksuvia. aina niin kauan kuin on ollut työtäkin.

Vierailija
11/21 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minun ei edes kannata lähettää hakemusta sinun yritykseesi kun voin kelliä päivärahoilla kesää kohti. Kaikki voittavat! 

Vierailija
12/21 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minun ei edes kannata lähettää hakemusta sinun yritykseesi kun voin kelliä päivärahoilla kesää kohti. Kaikki voittavat! 

Ei kannata eikä edes tarvitse, jos saat lisäksi toimeentulotukea :D

Vierailija
13/21 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En palkkaisi työtöntä yritykseeni jos minulla olisi sellainen. Henkilön työttömyyteen ja lyhyeen työuraan on varmasti jokin syy, tämä tekee työnhakijasta epäluotettan ja huonon vaihtoehdon. Mieluummin palkkaisin jonkun kokeneen ammattilaisen joka on vaihtamassa työpaikkaa.

Monilla työttömillä on takana pitkä työura ja paljon osaamista ja työkokemusta. Yt-neuvotteluissa kuka tahansa voi saada kenkää. Esim. meidän työpaikalla irtisanottiin säästösyistä isopalkkaisimmat ja osaavimmat. Se, että joku vaihtaa työpaikkaa ei välttämättä kerro mitään ammattitaidosta tai osaamisesta, eikä varsinkaan sitoutumisesta, vaan ehkä nopeasta kyllästymisestä ja vaihtelunhalusta tai siitä että työpaikalla on annettu ymmärtää, että kannattaisi hakeutua muualle töihin ihan oma-aloitteisesti.

Vierailija
14/21 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, missä rinnakkaisulottuvuudessa olet elänyt?

Työttömiä on mollattu läpi ajan. Eihän suomalainen ole yhteiskunnassa yhtään mitään ilman työtä.

Sama sitten tarjooko markkinat sitä vai ei.

Vierailija
15/21 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata eikä edes tarvitse, jos saat lisäksi toimeentulotukea :D

Minulla on ollut aina niin paljon varallisuutta ettei toimeentulotuki ole ollut minulle mahdollisuus. Perintöjen tuotoilla, työttömyystuilla ja pienillä työkeikauksilla silloin tällöin olen elellyt suhteellisen mukavaa elämää.

Vierailija
16/21 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmmosia terveisiä täältä työelämästä, että ei täällä kaikki paina niska limassa työnantajan määräämiä hommia. Että yhtälailla työhönsä kyllästyneitä ja työhaluttomia täältäkin löytyy.

Jokainen on korvattavissa ja halukkaita kyllä löytyy, joten terve menoa vaan itsekäs omaanapaa kaiveleva laiska työnvieruksuja. Kyllä joku tekee sen työn sinua halvemmalla ja sinua kuuliaisemmin.

Vierailija
17/21 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet, että työttömällä olisi lyhyt työura? Tuolla on vaikka kuinka paljon kokeneita ammattilaisia työttömänä.

Onneksi tuollaisella järjenjuoksulla oleva ei palkkaa ketään, omaan saati toisen yritykseen.

18/21 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kauhean pitkälle kehitetty rekrytointimenetelmä. Toisaalta ehkä ihan perusteltu, jos tulee valtavan paljon hakemuksia. Jos ottaa parempaan tarkasteluun vain jo työsuhteessa olevien hakemukset, saa heti karsittua pois osan.

Työsuhteessa olevien kanssa riski on ajanhukka: välttämättä valittu ei tulekaan, ei ehkä edes halua vaihtaa duunia vaan nostattaa olemassaolevan duuninsa palkkaa.

Jos olisin rekrytoimassa ja tulisi paljon hakemuksia, niin varmaan itse karsisin näin:

- kaukana asuvat pois ekaksi

- perhevapailla olevat pois (ei olisi kiva pyörittää infektiokierrettä omaan piikkiin...)

- välttelisin "synnytysikäisiä" naisia eli joko mies tai nainen 45+

Ja tietenkään en tätä sanoisi ääneen!

Vierailija
19/21 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joka paikasta lentävä on parempi vaihtoehto kuin ensimmäistä työpaikkaansa odottava nuori aikuinen tai väliaikaisesti työttömänä ollut?

Jos itse olisin yrityksen pomo, näkisin nämä "kokoajan vaihtamassa" olevat epäluotettavina tuuliviireinä joille ei nykyinen olemassa oleva työ kelpaa minkä vuoksi ovat kokoajan etsimässä parempaa mollaten edellistä. Miksi siis ottaa riskiä, että palkkaamasi henkilö vaihtaa taas jälleen kerran parin kuukauden päästä toiseen paikkaan?

Tai voihan se olla sitten myös niin, että nämä vaihtavat ovat itse niitä hankalia työläisiä joita kukaan ei jaksa ja siksi ovat juoksujalkaa vaihtamassa, että pomo ei ehtisi antaa potkuja 

Vierailija
20/21 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenet palkkaisit jos tarvitsisit työntekijän? Houkuttelisitko kilpailijalta työntekijän ?