Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen rahaa tämä on? Anna mielipiteesi.

Vierailija
23.01.2018 |

Lapset saavat rahaa lahjaksi, jonka minä siirrän omalta tililtäni heille ja käteisen laitan jemmaan. En kuitenkaan voi käyttää tätä käteistä.
Käteinen on miehen koska hän tienaa enemmän.
Ja saatu miehen sukulaisilta.
Vai minäkin voin niitä käyttää koska siirrän ne omalta tililtäni.
Vai raha käytetään vaan yhteisiin asioihin, ei esim. kodin sisustamiseen.
Mitä mieltä olet?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten lahjaksi saama raha on lasten. Miksi et anna heille käteistä ja opeta rahankäyttöä?

Vierailija
22/53 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käteinen on sinun koska siirsit sen summan omalta tililtäsi pois. Jos ne tililläsi olevat rahat on sinun. Meniköhän mulla jotain ohi...?

Mutta mies tienaa enemmän ja maksaa enemmän ja rahat on peräisin miehen suvulta.

Mulla on tässä moraalinen ongelma.

Haluisin ostaa niillä kotiin huonekaluja, miehestä ne on turhakkeita ja hän haluaa käyttää rahat juuri polttopuihin tai autoon.

Hei haloo, nyt järki käteen, ei ne ole extrarahaa millään lailla! Teille ei ole tullut yhtään ylimääräistä rahaa jonka käytöstä nyt riitelisitte, vaan teillä on miehen kanssa käytettävissä täsmälleen sama määrä rahaa kuin olisi ollut ilman lasten lahjaakin, sinun tililtäsi ne vain nyt puuttuvat. Kumpikaan ei saa käyttää niitä mihinkään extraan vaan siihen mihin ne sinun tililläsi olevat rahat oli sovittu alunperin käytettäväksi. Jos ne olivat alunperinkin extrarahaa, niin sitten voitte keskustella mihin se extra se käytettäisiin, mutta se ei liity lasten saamaan lahjaan yhtään mitenkään. Mihin sinun tililläsi olevat rahat piti alunperin käyttää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pyhä jysäys. Missä miehesi on töissä?

Vierailija
24/53 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisten kannattais antaa lasten lahjat suoraan polttopuina.

Vierailija
25/53 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli pimeä aloitus. Eli aina kun lapset saavat lahjarahaa niin sinun rahoistasi pitää tuolloin käyttää saman summan verran autoon tai polttopuihin?

Mut se on ikäänkuin saatu säästettyä.. Ja minä käyttäisin ne säästöt turhuuteen ja mies siihen mitä oikeasti tarvitaan..

Miten niin saatu säästettyä? Ettehän te mitään ole säästäneet, vaan lapset on saaneet lahjan! Ne on lasten rahoja, jotka sun tililtä on siirretty, ja sä tietysti pistät sen summan takaisin omalle tilillesi. Muutenhan lapset olisi saaneet sulta ne rahat eikä sukulaisilta. Kuinka ääliöitä te olette?

Vierailija
26/53 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli pimeä aloitus. Eli aina kun lapset saavat lahjarahaa niin sinun rahoistasi pitää tuolloin käyttää saman summan verran autoon tai polttopuihin?

Mut se on ikäänkuin saatu säästettyä.. Ja minä käyttäisin ne säästöt turhuuteen ja mies siihen mitä oikeasti tarvitaan..

Sait yhtä paljon käteistä mitä laitoit lastesi tileille. Kätevää säästämistä kyllä. Mieti jos lapset saavat lahjana rikkailta sukulaisilta seuraavan kerran vaikka 10000€ ja teet saman tempun. Ihan yht äkkiä olet säästänyt kymppitonnin. Täytyy kyllä myöntää olet nero.

Vierailija
27/53 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun rahoja.

Vierailija
28/53 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on, mutta hauska leikkiä ajatuksella, että joku kirjoitustaitoinen olisi oikeasti noi tyhmä☺

Vierailija
29/53 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoo että hyvin tehty aloitus, kerrankin. Eka provo joka saa multa pointsit koskaan. 👍

Vierailija
30/53 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan voi olla noin urvelo? Mutta joo, kiitos nauruista:)

Vierailija
31/53 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette talleta rahoja suoraan lasten tileille?

Tai sitten annat rahat miehelle ja katsot, että hän siirtää omalta tililtä vastaavan summan rahaa lapsille.

Vierailija
32/53 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sait yhtä paljon käteistä mitä laitoit lastesi tileille. Kätevää säästämistä kyllä. Mieti jos lapset saavat lahjana rikkailta sukulaisilta seuraavan kerran vaikka 10000€ ja teet saman tempun. Ihan yht äkkiä olet säästänyt kymppitonnin. Täytyy kyllä myöntää olet nero.

Mun tililtä käytetään kaikki viimeiseen penniin ihan juokseviin menoihin, mies siirtää kaikki lainatilille jos hänelle jää jotain.

Siksi mulla ei ikinä olisi rahaa siihen pöytään. Nyt olisi käteisen muodossa vähän väkisin säästettyä rahaa.

Jos multa ei menis kaikki mitä tuleekin, en kyselisi, mutta kun menee.

Yleensä noilla rahoilla on haettu talven polttopuut mut mun tekis mieli sitä pöytää, enkä kehtaa.

Vierailija
33/53 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se käteinen varmaan jemmaan.

Sitten sulla on pesämuna, kun kyllästyt katsomaan tuota touhua.

Vierailija
34/53 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt moraalinen ongelma, ei muuta.

Jos mun tilille jäisi joskus ylimääräistä, en miettis, mutta kun ei jää ja tuollekin rahalle on käyttöä ollut ja tulee olemaan.

Vierailija
35/53 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tililtä käytetään kaikki viimeiseen penniin ihan juokseviin menoihin, mies siirtää kaikki lainatilille jos hänelle jää jotain.

Siksi mulla ei ikinä olisi rahaa siihen pöytään. Nyt olisi käteisen muodossa vähän väkisin säästettyä rahaa.

Yleensä noilla rahoilla on haettu talven polttopuut mut mun tekis mieli sitä pöytää, enkä kehtaa.

Mies maksaa "ylimääräisillä" rahoillaan lainaa? Sinä haluat "ylimääräisillä" rahoillasi jotain koko perheelle?

Onko laina yhteinen? Kohdistuuko se yhteiseen omaisuuteen? Siinä tapauksessa sinäkin voit sillä "ylimääräisellä" lyhentää sitä samaa lainaa, jolloin aikanaan saatte enemmän rahaa käyttöön.

Mutta toisaalta... sitä lainaa riittää varmaan maksettavaksi vuosikausia, pöytä tulisi käyttöön nyt (tai olkoon vaikka sohva tai uusi telkkari, sama se).

Mulla yksi tuttava laskeskeli, että viiden vuoden päästä olisi varaa ostaa se isompi perheauto, johon koko perhe mahtuisi. Kunnes sitten tajusi, että viiden vuoden päästä lapset alkaa olla jo sen ikäisiä, että perheautolle ei ehkä ole enää tarvetta ja osti sen auton parantamaan perheen arkea just sillä hetkellä.

Vierailija
36/53 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette talleta rahoja suoraan lasten tileille?

Tai sitten annat rahat miehelle ja katsot, että hän siirtää omalta tililtä vastaavan summan rahaa lapsille.

Koska näin saan väkisinkin säästettyä hieman. Ja polttopuu/auto rahat jää käyttöön jotka ois pitänyt nostaa tililtä.

Vierailija
37/53 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos valinta on ne polttopuut asunnon lämpimänä pitämiseen ja pöytä, niin valinta ei liene vaikea. Voisit tietty kokeilla löytyisikö ne polttopuurahat muualta, eli onko turhuusvaraa muualla. Mutta mitään säästettyjä rahoja nuo eivät ole. 

Tai, käyttäkää nyt nuo rahat polttopuihin, mutta sopikaa miehen kanssa että laitatte vaikka 25-50e/kk jatkossa sivuun vaikka rahastosäästötilille sitä pöytää varten. Kyllä sitä saa hiukan välillä 'turhuuksiinkin' rahaa laittaa, kunhan järki pysyy mukana. Pienen summan säästötili joka kk ei vaikuta normaaliin elämään useimmilla, mutta siellä sitä 'turhuusvaraa' sitten on. Tai olisiko paha jos molemmille laitettaisiin samanlainen vaikka 25e/kk-tili jolloin kumpikin saa käyttää sen omansa ihan mihin haluaa silloin kun haluaa. 

Vierailija
38/53 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa "ylimääräisillä" rahoillaan lainaa? Sinä haluat "ylimääräisillä" rahoillasi jotain koko perheelle?

Onko laina yhteinen? Kohdistuuko se yhteiseen omaisuuteen? Siinä tapauksessa sinäkin voit sillä "ylimääräisellä" lyhentää sitä samaa lainaa, jolloin aikanaan saatte enemmän rahaa käyttöön.

Mutta toisaalta... sitä lainaa riittää varmaan maksettavaksi vuosikausia, pöytä tulisi käyttöön nyt (tai olkoon vaikka sohva tai uusi telkkari, sama se).

Mulla yksi tuttava laskeskeli, että viiden vuoden päästä olisi varaa ostaa se isompi perheauto, johon koko perhe mahtuisi. Kunnes sitten tajusi, että viiden vuoden päästä lapset alkaa olla jo sen ikäisiä, että perheautolle ei ehkä ole enää tarvetta ja osti sen auton parantamaan perheen arkea just sillä hetkellä.

Niin, menee talon lainaan, mikä on yhteinen.

Ei siinä, meillä rakoja löytyy joka sentille..

Auto voi levitä koska vain, puita pitää hankkia, remonttia..

Ehkä mä vaan ostan pöytäliinan siihen pöytään ja katson 18 vuoden päästä uutta kun kuopuskin on pihalla... Hehhehhee.

Vierailija
39/53 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, menee talon lainaan, mikä on yhteinen.

Ei siinä, meillä rakoja löytyy joka sentille..

Auto voi levitä koska vain, puita pitää hankkia, remonttia..

Ehkä mä vaan ostan pöytäliinan siihen pöytään ja katson 18 vuoden päästä uutta kun kuopuskin on pihalla... Hehhehhee.

Voi jee. Olen myötätuntoinen, ihan aidosti.

Tiedän itsekin, mitä se on kun ei voi iloita bonuksista, lomarahoista, lahjarahoista, kun tietää että joku paikka vaan odottaa hajoamista että mitään ylimääräistä ei oikeasti jää koskaan.

Mutta onko sitä lainaa ihan pakko lyhentää maksimilla? Voisiko sen laskea uudelleen? Koska elämä on nyt ja siitä pitäisi myös nauttia. En tarkoita, että pitäisi laittaa sileäksi kaikki mitä saadaan, vaan se että koti olisi myös sellainen jossa viihtyy.

Se ei välttämättä tarkoita isoja rahallisia panostuksia.

Mutta maksatteko lainaa vuoden tai pari pidempään ei oikeastaan merkitse koko lainasummaan verrattuna juuri mitään, jos sillä rahalla saadaan elämisen laatua vähän paremmaksi.

Vierailija
40/53 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos nostat käteistä omalta tililtäsi, se raha muuttuu mystisesti ylimääräiseksi rahaksi, jonka käytöstä mies saa päättää?

Tulevaisuudessa raahatkaa ne lapset pankkiin tallentamaan juuri ne rahat omalle tilille, ettei tule ajatusmokia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi