Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kujalla ihmiset voi olla tämän päivän työelämästä?

Vierailija
23.01.2018 |

Olen tehnyt viisi vuotta raskasta hoitoalan vuorotyötä. Eilen seitsemänkymppinen täysin terveenä pitämäni isoisä kysyi, minkä suuruista työttömyyspäivärahaa saan? Kysyin anteeksi mitä?! Niin, kun olet milloin aamulla ja milloin iltapäivällä jouten, niin miten tämä aktiivimalli nyt sinuun vaikuttaa? Loukkaannuin niin etten pystynyt vastaamaan.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta rahaa kuin roskaa jutusta tuli mieleen. Maksoin ystäväni ulkomaanmatkan (420€) kun hänen piti maksaa minulle takaisin. Matkasta on jo kohta kuusi vuotta enkä ole saanut sentin senttiä. Kuulin omalta pikkuveljeni kuinka ystäväni ole kehunut ettei minulle tarvitse mitään maksaa takaisin koska minä käyn töissä. Ystäväni on siis työtön tai opiskelija kun vaihtaa alaa joka vuosi.

Joo onhan mulla palkkarit 2100€/kk plus lisätietoja eli käteen jää 1900-2000€/kk. Kyllä tällä mukavasti elää kun miehen kanssa asuu ja säästöön jää rahaa, mutta ottaisin mielelläni myös sen maksamani matkankin summan takaisin

Opit olemaan lainaamatta ystävällesi.

Jaa että lainaajan vika kun lainasi? Eiköhän se ole tämän ihmisen vika joka VALEHTELI maksavansa takaisin. En tajua mikset pistänyt häntä vastuuseen? Rikosilmoitus? Itse tein "ystävästä" joka lainasi rahaa ja ei maksanut takaisin. Sain rahat lopulta kun pelästyi poliiseja, mikä idiootti.

Vierailija
22/25 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seisoin kerran 13:30  iltapäivällä bussipysäkillä menossa iltavuoroon. Pysäkillä kaksi mummoa puhuivat laiskoista työttömistä ja loivat merkityksellisiä katseita minuun päin. :D

Vanhuksilla nää vuorotyöhommat on vähän outoja.

Höpö höpö ja mitä kuvitelmaa!  Varmaan katsoivat paljaita nilkkojasi, risoja farkkujasi tai röökiäsi kädessä.

Onko vuorotyö muka vasta keksitty.

Meillä on tosiaan jo kahdella eläkkeellä olijoita, 68-vuotiaita ja sen ylikin töissä vielä ja ihan skarppeja ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seisoin kerran 13:30  iltapäivällä bussipysäkillä menossa iltavuoroon. Pysäkillä kaksi mummoa puhuivat laiskoista työttömistä ja loivat merkityksellisiä katseita minuun päin. :D

No ei kyllä ole.

Meillä isovanhemmat, 70-90 vuotiaat on olleet tehtailla vuorotöissä, bussikuskeina, päiväkodilla vuorossa.. Ja tosiaan, seikat veen ei ole montaa vuotta olleet vielä edes eläkkeellä.. Isä jäi meillä 64 vuotiaana ja äiti 62 vuotiaana--ja oltuaan pitkäaikaistyöttömänä, ei ole heille vierasta sekään.

Vierailija
24/25 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt viisi vuotta raskasta hoitoalan vuorotyötä. Eilen seitsemänkymppinen täysin terveenä pitämäni isoisä kysyi, minkä suuruista työttömyyspäivärahaa saan? Kysyin anteeksi mitä?! Niin, kun olet milloin aamulla ja milloin iltapäivällä jouten, niin miten tämä aktiivimalli nyt sinuun vaikuttaa? Loukkaannuin niin etten pystynyt vastaamaan.

Oma isäni on tuon ikäinen olen nyt neljäkymmentä. Tuon ikäisiä on päättämässä meidän asioista vanhentuneilla arvoilla ja ovat täysin pihalla nykyelämästä.

Suomessa ei ole muita puolueita kuin papparaisten riitelykerhoja.

Tämä on sääli.

Vierailija
25/25 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ole.

Meillä isovanhemmat, 70-90 vuotiaat on olleet tehtailla vuorotöissä, bussikuskeina, päiväkodilla vuorossa.. Ja tosiaan, seikat veen ei ole montaa vuotta olleet vielä edes eläkkeellä.. Isä jäi meillä 64 vuotiaana ja äiti 62 vuotiaana--ja oltuaan pitkäaikaistyöttömänä, ei ole heille vierasta sekään.

Vuorotyö tai yrittäjä, kumpi vain voi näyttää joutilaalta keskellä hektisintä arkea. Varsinkin yrittäjyys on useimmille työssäkäyneille nykyeläkeläisille täysin vieras käsite. Nimenomaan se että teet töitä silloin kun niitä kysytään, etkä ma-pe 8-16. Ja kun kerrot olevasi yrittäjä niin luokitellaan itsekkääksi huijariksi tai riistäjä työnantajaksi, oli yritystoimintasi sitten bloggausta tai lastenvaatekauppaa. Se kateus, ettei sinulla ole esimiestä hönkimässä niskaan. Se kateus on karvainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi