Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laborantti Jari Lindström ja aktiivimalli OFFICIAL a-studiossa tänään klo21.00!!!!!

Vierailija
22.01.2018 |

Kaivakaahan verenpainelääkkeet ja beetasalpajat esiin. Työministeri sanoo painavan sanansa aktiivimallista.
Jatketaan keskustelua sitten täällä kunhan verenpaine ja pulssi on tasaantunut.

Kommentit (344)

Vierailija
101/344 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaineeni nousee kun ajattelenkin työttömiä lorvimassa ja räkimässä kattoon. Nyt vähän aktiivisuutta ja jalkaa toisen eteen, laiskamadot.

Vierailija
102/344 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verenpaineeni nousee kun ajattelenkin työttömiä lorvimassa ja räkimässä kattoon. Nyt vähän aktiivisuutta ja jalkaa toisen eteen, laiskamadot.

Näin se on! Palkataan me työttömät toisemme pesemään niitä räittyjä kattoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/344 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelussa otettiin esille asia, että jos ei ole töitä saanut 100:n tai 150:n hakemuksen jälkeenkään... No, jos ei ole tuollaisen hakemusmäärän jälkeen töitä saanut, niin kyllä se mielestäni kertoo siitä, että silloin on omassa työnhaussa ja työnhakutaidoissa jotain pahasti pielessä tai todella pahasti pielessä. Itse olen AINA saanut töitä viimeistään 10. hakemuksen jälkeen, mutta useimmiten viimeistään 5:nnellä hakemuksella tai aikaisemminkin. Olenpa sitten hakenut työtä työelämässä olevana tai työttömänä.

Koska on niin valtavan paljon ihmisiä, jotka eivät ole kymmenien tai satojenkaan hakemusten jälkeen saaneet töitä, niin näyttääpä selvästikin olevan silloin suuresti tarvetta näille TE-toimiston järjestämille työn hakemisen valmennuskursseille, vaikka niitä niin kovasti haukutaan. Pitäisi olla sellainen sääntö, että TE-toimistolle pitäisi raportoida jokainen työhakemus, joka on lähetetty ja lähetettyjen hakemuksien määrästä pidettäisiin kirjaa. Jos täyteen tulee sanotaan vaikka 10 tai 20 lähetettyä hakemusta, eikä ole töitä saanut, niin silloin pitäisi karenssin uhalla määrätä tämä työnhakija työn hakemisen valmennuskurssille.

Todella hyvin sanottu!!! Uskokaa nyt ihmiset hyvät etää on ihmisiä jotka saavat työtä ja on ihmisiä jotka eivät saa työtä. Jotta et kuuluisi tuohon jälkimmäiseen ryhmään niin tee muutos ja pyri ensimmäiseen ryhmään. Niin simppeliä kuin vain voi olla.

Niin, jos ikää on yli 40, saati yli 50, niin pyri takaisin siihen parikymppisten joukkoon.

Jos on luovuttajan asenne niin silloin on luovuttajan asenne. Muuta asennettasi positiivisemmaksi, ehkäpä se voisi olla ratkaisu kiivetäksesi onnen kukkuloille.

Oikein! Nyt ei ole aika luovuttaa! Kaikki Senaatintorille helmikuun toisena. Ja hallitus kaadetaan vaikka yleislakon kautta!

Toihan voiskin olla hyvä idea! Kerätä se kaikki negatiivinen pärinä mitä aktiivimalli näissä tämän hetkisissä luusereissa vallitsee yhteen nippuun, jotta he näkisivät kanssatovereissaan, kuin peilikuvana,  kuinka rumalta ja hirveältä tuo negatiivisuus näyttää, ja avot harasoo, muuttuu tuo ällöttävä klimppi kuin taikaiskusta kukkaiskedolla tanssiviksi iloisiksi ihmiseksi...jonka jälkeen toteuttavat pieteettisesti aktiivimallia ja noudattavat sen neuvoja sek ohjeistuksia. Hei, me ollaan kohta siis kaikki töissä.

Vierailija
104/344 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lindströmin mielestä aktiivimalli ja perustulo eivät ole päinvastaiset asiat!

Pelottavaa, kun puhui että ollaan perustulon suuntaan menossa ja hänet tietäen se tulee olemaan korkeintaan 50e.

Sen pitäisi olla 5000e.

T. Tauno Työtön

Vierailija
105/344 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jarilla tais olla jo tuleva viikonloppu mielessä kun oli niin ajatuksissaan studiossa. Oli muutenkin sen näköinen, että oli just heränny kauneusunilta torkkupeittonsa alta

Krapula sillä oli, niin hanakasti hörppi vesi(?) lasistaan.

Vierailija
106/344 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Jarin kotiseudulta, eihän se edes uskalla näyttäytyä täällä. Petti äänestäjät, petti työtoverinsa. EI JATKOON.

Vierailija
107/344 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa keskittyä ihan vaan siihen omaan elämään, jos toisten elämän ajattelu nostaa verenpainetta.

Vierailija
108/344 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelussa otettiin esille asia, että jos ei ole töitä saanut 100:n tai 150:n hakemuksen jälkeenkään... No, jos ei ole tuollaisen hakemusmäärän jälkeen töitä saanut, niin kyllä se mielestäni kertoo siitä, että silloin on omassa työnhaussa ja työnhakutaidoissa jotain pahasti pielessä tai todella pahasti pielessä. Itse olen AINA saanut töitä viimeistään 10. hakemuksen jälkeen, mutta useimmiten viimeistään 5:nnellä hakemuksella tai aikaisemminkin. Olenpa sitten hakenut työtä työelämässä olevana tai työttömänä.

Koska on niin valtavan paljon ihmisiä, jotka eivät ole kymmenien tai satojenkaan hakemusten jälkeen saaneet töitä, niin näyttääpä selvästikin olevan silloin suuresti tarvetta näille TE-toimiston järjestämille työn hakemisen valmennuskursseille, vaikka niitä niin kovasti haukutaan. Pitäisi olla sellainen sääntö, että TE-toimistolle pitäisi raportoida jokainen työhakemus, joka on lähetetty ja lähetettyjen hakemuksien määrästä pidettäisiin kirjaa. Jos täyteen tulee sanotaan vaikka 10 tai 20 lähetettyä hakemusta, eikä ole töitä saanut, niin silloin pitäisi karenssin uhalla määrätä tämä työnhakija työn hakemisen valmennuskurssille.

Todella hyvin sanottu!!! Uskokaa nyt ihmiset hyvät etää on ihmisiä jotka saavat työtä ja on ihmisiä jotka eivät saa työtä. Jotta et kuuluisi tuohon jälkimmäiseen ryhmään niin tee muutos ja pyri ensimmäiseen ryhmään. Niin simppeliä kuin vain voi olla.

Niin, jos ikää on yli 40, saati yli 50, niin pyri takaisin siihen parikymppisten joukkoon.

Jos on luovuttajan asenne niin silloin on luovuttajan asenne. Muuta asennettasi positiivisemmaksi, ehkäpä se voisi olla ratkaisu kiivetäksesi onnen kukkuloille.

Positiivinen asenne ei tee viisikymppisestä parikymppistä. Täytyy olla pää melkoisen syvällä perseessä, jos kiistää ikärasismin olemassaolon työmarkkinoilla. Itse en muuten ole työtön, vaikka taisit sellaisenkin oletuksen tehdä.

Tolla asenteella ei pitkälle pötkitä. Urheilutermein vois sanoa, että olet hyvä tekemään maaleja...mutta omiin. Ei jatkoon!

Vierailija
109/344 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutti kyllä entisestään sitä vaikutelmaa mikä "SINISISTÄ" on jo syntynytkin

Vierailija
110/344 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkea veto siltä te-palvelujen virkailijalta tunnustaa, että leikkuri kohdistuu suurimpaan osaan hänen asiakkaistaan.  Lindström ei tietenkään kommentoinut asiaa mitenkään. 

Vierailija
111/344 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Positiivinen asenne ei tee viisikymppisestä parikymppistä. Täytyy olla pää melkoisen syvällä perseessä, jos kiistää ikärasismin olemassaolon työmarkkinoilla. Itse en muuten ole työtön, vaikka taisit sellaisenkin oletuksen tehdä.

Tolla asenteella ei pitkälle pötkitä. Urheilutermein vois sanoa, että olet hyvä tekemään maaleja...mutta omiin. Ei jatkoon!

Sanonko mihin voit tunkea väsyneet 80-lukulaiset urheilutermisi? Vihje löytyy tuosta edellisestä kommentistani.

Vierailija
112/344 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rohkea veto siltä te-palvelujen virkailijalta tunnustaa, että leikkuri kohdistuu suurimpaan osaan hänen asiakkaistaan.  Lindström ei tietenkään kommentoinut asiaa mitenkään. 

Olisiko muka pitänyt?

Vierailija
113/344 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jarilla tais olla jo tuleva viikonloppu mielessä kun oli niin ajatuksissaan studiossa. Oli muutenkin sen näköinen, että oli just heränny kauneusunilta torkkupeittonsa alta

Mestaruuskrapula tämän eeppisen huippusuorituksen jälkeen?

Minä, siis Minä, olin mukana luomassa Aktiivimallin.

Vierailija
114/344 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista kuule pitkä p***a! Minä hain yli 50 paikkaa ennen kuin tärppäsi. Samalla hakemuspohjall olen toisilla kertaa saanut töitä muutaman hakemuksen jälkeen. Töitä ei ole, jokaiseen paikkaan on kymmeniä/satoja/tuhansia paikkoja. Usko nyt jo!

Voi kuule, kun läheskään kaikkiin paikkoihin ei ole mitään tuhansia, satoja tai edes kymmeniä hakijoita. On ihan sellaisiakin työpaikkoja, joihin tulee hakemuksia yksinumeroinen määrä. Ihan itse kuulin vähän aikaa sitten, kun yksi yrittäjä kertoi niin. Heille oli tullut avoimeen työtehtävään yksinumeroinen määrä hakemuksia. Ja näistäkin hakijoista yli puolet olivat olleet työhaluttomia ja loppujen kanssa ei muuten natsannut.

Itse olen myös avoimia työpaikkoja selatessani huomannut, että jotkut työpaikat ovat olleet täyttämättä vielä KUUKAUSIA sen jälkeen, kun työpaikkailmoitus on julkaistu. Eli töitä todellakin olisi tarjolla ja osaavasta työvoimasta on suorastaan pulaa lähes alalla kuin alalla. Mutta ilmeisesti ihmisiä ei vain kiinnosta, kun kotona oleskeleminen on hauskempaa.

T: #57

Eihän se mitään todista, että paikkaa ei täytetä. Siis siitä, että hakemuksia ei tulisi. Olen hakenut tällaisiin työpaikkoihin ja joihinkin päässyt haastatteluunkin, mutta silti paikkaa ei täytetä tai haku jopa uusitaan. Yhteenkin paikkaan olisin ollut todella kokenut ja pätevä, mutta ennemmin podettiin tätä kuuluisaa työvoimapulaa.

Vierailija
115/344 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha. Olen seurannut keskustelua aktiivimallista tällä palstalla, mutta en nykyään jaksa lukea uutisia politiikasta, kun ei sieltä mitään ilosta kuulu.

En siis tunnistanut Lindströmin nimeä, vaan luulin otsikosta, että tässä nyt keuhkotaan jonkun mallin ja laborantin suhteesta :D

Ajattelin, että nyt on pakko klikata, kerta mallin ja laborantin suhde päätyy A-studioon asti.

Tarviisitkohan sinä vähän jotain aktiivimallia?

Vierailija
116/344 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mestaruuskrapula tämän eeppisen huippusuorituksen jälkeen?

Minä, siis Minä, olin mukana luomassa Aktiivimallin.

😂 On se niin yksinkertainen, että tiedä häntä.

Vierailija
117/344 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt voi olla pitkällä tähtäimellä hyväksi että tuollainen lössi on hallituksessa, ja vielä monen ministerin voimin! Ja pari vuotta?! Vai voiko?

Vierailija
118/344 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onks tää nyt voimassa vai pelkkä suunnitelma/ehdotus? Olen työtön, enkä ole saanut mitään infoa, miten mun käytännössä on todistettava Kelalle, että olen ollut aktiivinen. Pitääkö todisteet toimittaa te-toimistoon ja kenelle siellä, vai mitä hittoa?

Vierailija
119/344 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onks tää nyt voimassa vai pelkkä suunnitelma/ehdotus? Olen työtön, enkä ole saanut mitään infoa, miten mun käytännössä on todistettava Kelalle, että olen ollut aktiivinen. Pitääkö todisteet toimittaa te-toimistoon ja kenelle siellä, vai mitä hittoa?

No on se voimassa. Mutta säännöt päätetään myöhemmin. Se on katsos tätä nykyhallituksen lainsäädäntötapaa.

Vierailija
120/344 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä Lindström jotain sukua Tony Halmeelle? Heissä on paljon samaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän