Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako pienen vauvan äiti lähteä lumilautailemaan?

Vierailija
22.01.2018 |

Vauva 5 viikkoa ja ollaan oltu lähinnä sisällä. Mulla alkaa vähän pinna kiristyä ja haluan jo vähän pidemmän hetken itsekseni, lähinnä kauppareissujen ajan olen ollut pois. Pää hajoaa.

Rakastan lautailua, olen harrastanut koko ikäni. Suunnitelmissa oli, että huomenna lähden yksin rinteeseen muutamaksi tunniksi. Nautin ulkoilmasta ja saan myös istahtaa rauhassa rinneravintolassa rauhassa minttukaakaon verran.

Onko tässä jotain pahaa? Mieheni mainitsi eilen asiasta anopille puhelimessa ja tänään anopin kyläillessä sain kuulla moraalisaarnan ja kauhistelua, kun aion moista hulluutta lähteä harrastamaan ja jätän pienen vauvan kotiin. Tuli tosiaan olo, että olen aivan surkea ihminen ja vanhempi. Enkä edes tiedä miksi. Onko ongelma lajini, se että menen yksin vai mikä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jälkitarkastus ollut?Odottaisin lääkärin lupaa.Itsellä ainakin oli niin paljon tuki-ja kudosvaurioita ettei olisi tullut mitään.Vatsalihakset ja muu palautuminen ei välttis ole vielä siinä pisteessä.Kokeile ottaa hölkkälenkki ja tunnustele pystytkö juostessa jännittämään alavatsaa jne?

Vierailija
2/23 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jälkitarkastus ollut?Odottaisin lääkärin lupaa.Itsellä ainakin oli niin paljon tuki-ja kudosvaurioita ettei olisi tullut mitään.Vatsalihakset ja muu palautuminen ei välttis ole vielä siinä pisteessä.Kokeile ottaa hölkkälenkki ja tunnustele pystytkö juostessa jännittämään alavatsaa jne?

Juu, siis tottakai olen kysynyt lääkäriltä luvan ja oon palautunut tosi hyvin. Sen puolesta voin mennä jo ihan hyvin. Enkä nyt tietenkään kaikista vaativimpiin mäkiin ole edes yrittässä vielä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti vauva on tottunut jo pulloon? Oletko jo toipunut todella synnytyksestä tarpeeksi hyvin? Kannattaisiko aloittaa kevyemmällä liikunnalla?

Vierailija
4/23 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voit mennä jos kroppa kestää. Muista suojata rinnat hyvin.

Vierailija
5/23 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saat mennä mihin vaan.Kannattaa kokeilla eka jotain matalamman kynnyksen pari tuntista sporttia,ettei lopputuloksena ole vielä isompi turhautuminen.Mutta kaikki,äidit tarvitsevat omaa aikaa.Kunhan mies selviää sen vauvan kanssa.Onneksi on anoppi apuna tarvittaessa..heh

Vierailija
6/23 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai se muutama tunti paljon ole. Isä hoitaa lapsen ja maidot pumppaat valmiiksi (jos rintamaidolla on).

Vierailija
7/23 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti vauva on tottunut jo pulloon? Oletko jo toipunut todella synnytyksestä tarpeeksi hyvin? Kannattaisiko aloittaa kevyemmällä liikunnalla?

Juu, vauva on pulloruokinnassa eli ei ongelmaa senkään kanssa. Ja olen toipunut tosi hyvin, lisäksi olen aktiiviliikkuja, joten ei ongelmaa

Ap

Vierailija
8/23 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saat mennä mihin vaan.Kannattaa kokeilla eka jotain matalamman kynnyksen pari tuntista sporttia,ettei lopputuloksena ole vielä isompi turhautuminen.Mutta kaikki,äidit tarvitsevat omaa aikaa.Kunhan mies selviää sen vauvan kanssa.Onneksi on anoppi apuna tarvittaessa..heh

Saa luvan selvitä oman lapsensa kanssa ja ihan ilman anoppia vieläpä..

Ap

Vierailija
9/23 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa huomista sulle ja nauti nainen:) Jaksat taas paremmin vauvankin kanssa.

Vierailija
10/23 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, vauva on pulloruokinnassa eli ei ongelmaa senkään kanssa. Ja olen toipunut tosi hyvin, lisäksi olen aktiiviliikkuja, joten ei ongelmaa

Ap

No sitten eikun nauttimaan :) isän kanssa vauvalla on varmasti ihan mukavaa ja kahdenkeskeinen aika lapsen kanssa oli ainakin minun miehelle tosi tärkeää.

Anoppi ei varmaan ole vaan ihan sisäistänyt, ettei poikansa ole enää mikään lapsi vaan pärjäävä aikuinen ja isä.

Vierailija
11/23 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isät saa, niin saa kyllä äiditkin lähteä. Jos lääkäri kerta antanut luvan ja tunnet oman kehosi niin että tunnet jaksavasi, niin ei muuta kuin kypärä päähän ja rinteeseen!

Vierailija
12/23 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No sitten eikun nauttimaan :) isän kanssa vauvalla on varmasti ihan mukavaa ja kahdenkeskeinen aika lapsen kanssa oli ainakin minun miehelle tosi tärkeää.

Anoppi ei varmaan ole vaan ihan sisäistänyt, ettei poikansa ole enää mikään lapsi vaan pärjäävä aikuinen ja isä.

EI EI EI::KYSYN ENSIN VENTOVIERAILTA LUVAN::VAUVA :FI PALSTALTA!!!

Ap kylläkin kysyi mikä voi aiheuttaa anopin reaktion ap:n harrastusaikeisiin, eikä mitään lupaa keneltäkään.

Vierailija
13/23 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauvan äiti saa lähteä minnekään, edes kauppareissulle yksin. Kun vauva täyttää vuoden, voidaan tehdä joitakin myönnytyksiä. On aivan sairasta, että jotkut äidit vinkuvat jotain etteivät pääse kampaajalle tms, miten he kehtaavat edes unelmoida sellaisesta. Kun lapsi hankitaan, se hankitaan, ja sitten sen luota ei poistuta, piste. Jos talon saa käydä kiertämässä yksin, se on jo saavutus. Yksin äiti kaiken hoitaa.

Vierailija
14/23 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee ihmeessä! Ja nauti olostasi:) Kun vielä luntakin on...

Mä menin 6 viikon päästä ratsastamaan, mutta selkään otti liian paljon, niin odotin vielä pari pari viikkoa ja sitten jatkoin taas kerran viikossa tahtia. Teki hyvää saada omaa aikaa. Vauva ja isä pärjäsivät hyvin keskenään. Miehelleni ainakin teki hyvää saada olla kahdestaan vauvan kanssa, niin ei ollut koko ajan kysymässä multa apua ja oppi hoitamaan itsenäisesti lasta.

Vierailija
15/23 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia se sukupuolitauti samalla reissulla.

Vierailija
16/23 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppi kieltää niin EI saa..mieskin on sitä mieltä..pian kaadut ja VAMMAANNUT...sit lapsesi HÄPEÄÄ sinua

Vierailija
17/23 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vauvan äiti saa lähteä minnekään, edes kauppareissulle yksin. Kun vauva täyttää vuoden, voidaan tehdä joitakin myönnytyksiä. On aivan sairasta, että jotkut äidit vinkuvat jotain etteivät pääse kampaajalle tms, miten he kehtaavat edes unelmoida sellaisesta. Kun lapsi hankitaan, se hankitaan, ja sitten sen luota ei poistuta, piste. Jos talon saa käydä kiertämässä yksin, se on jo saavutus. Yksin äiti kaiken hoitaa.

Taas tää kakkapylly terrorisoi tätä ketjua...on tainnut jäädä lääkkeet ottamatta

Vierailija
18/23 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kiva kuva itsestäsi rinteessä, hieno päivä ja hyvin palautunut! ja samoin isä voi ottaa kivan kuvan vauvasta ja itsestään, hyvin menee, isä osaa! Lähetätte molemmat kuvat anopille ;)

Vierailija
19/23 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva 5 viikkoa ja ollaan oltu lähinnä sisällä. Mulla alkaa vähän pinna kiristyä ja haluan jo vähän pidemmän hetken itsekseni, lähinnä kauppareissujen ajan olen ollut pois. Pää hajoaa.

Rakastan lautailua, olen harrastanut koko ikäni. Suunnitelmissa oli, että huomenna lähden yksin rinteeseen muutamaksi tunniksi. Nautin ulkoilmasta ja saan myös istahtaa rauhassa rinneravintolassa rauhassa minttukaakaon verran.

Onko tässä jotain pahaa? Mieheni mainitsi eilen asiasta anopille puhelimessa ja tänään anopin kyläillessä sain kuulla moraalisaarnan ja kauhistelua, kun aion moista hulluutta lähteä harrastamaan ja jätän pienen vauvan kotiin. Tuli tosiaan olo, että olen aivan surkea ihminen ja vanhempi. Enkä edes tiedä miksi. Onko ongelma lajini, se että menen yksin vai mikä.

No en minä näe tuossa mitään ongelmaa, oletan että vauvalla on isä ja ruokaa. Vaikka olisit yön pois kotoa, en näkisi ongelmaa, jos ei omat rinnat räjähdä.

Eläkää te itse modernia teidän näköistä perhe-elämää, eipä ainakaan kukaan pääse sanomaan että isä olisi syrjäytetty vanhemman roolista tai olisit ominut lapsen. Älä ole suotta ilkeä mummoille, mutta teette niin kuin teille on hyvä. Miehen pitää pitää sinun puolia, te olette perhe nyt.

N 50 v, yksi lapsi jo teini

Vierailija
20/23 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi sai kanssa hepulin kun kävin uimassa lapsen ollessa vauva. Sitten se vasta persiinsä repesin kun lähdin töihin kun muksu oli 3kk. Voi kyynel :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan