Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin tähdätä elämässä korkealle?

Vierailija
22.01.2018 |

Tarkoitan etenkin taloudellisesti.
Tavoitteeni ei ole tulla miljonääriksi, se olisi aivan liian helppoa. Miljonääriksi pääsisin vain pitämällä nykyiset omistukset (itse hankittu). Tavoitteeni on +10M sijoitusvarallisuus ennen ikävuotta 55.
En tavoittele, että olisin suuri johtaja. Tavoittelen, että olisin omistaja ja hallitusammattilainen.
Ikää minulla on 23v.

Onko väärin tavoitella suuria asioita?
Näitä tavoitteitani en ole sanonut ääneen kenellekkään. Kaikki kaverit duunareita, opiskelijoita ja persaukisia. Itse olen aina ollut yritteliäs, tehnyt 14h työpäiviä lähes joka päivä ja sijoittanut yläasteesta asti.

Kuulostanko ylimieliseltä jolla ei ole elämän realiteetit hallussa? Miksi tyytyä tavalliseen elintasoon ja varallisuuten jos on kiinnostusta ja rahkeita korkeampaan?
Kertokaa vanhemmat ja enemmän elämää nähneet mitä olette mieltä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin tähdätä korkealle. On kuitnkin hölmöä ripustaa identiteettinsä korkealle pääsyyn tai jättää elämänsä odottamaan sitä.

Realiteettien suhteen kyse ei ole siitä, missä tai millaiset sun tavoitteet on, vaan siitä, mitä teet niihin päästäksesi ja miten otat huomioon sattuman vaikutuksen tekemisiisi.

Vierailija
2/25 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joilla on "kiinnostusta ja rahkeita", on juuri niitä jotka saavuttaa asioita. Eli anna mennä vaan.

Oma juttunsa on sitten tietty se, että varallisuuteen ei kannata fiksoitua, ikään kuin se olisi ainoa asia millä on väliä.  Kehitä myös luonnettasi ja sosiaalisia kykyjäsi matkan varrella, ne tulevat olemaan vielä tärkeämpiä kuin miljoonasi. Go, girl!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti.

Mikä on pahinta mitä voi sattua matkallasi kohti tavotteita? Menetät kaiken? Todennäköisesti et, kun pidät varalla turvallisiakin sijoituksia, mitä luultavasti osa nykyisistä omistuksistasi ovatkin. Toinen uhkakuva on se, ettet saavuta tavoitettasi, mitä sitten, todennäköisesti rikastut kuitenkin tuntuvasti.

Liikaa suunnitelmista ei kannata huudella, etenkin kun olet noin nuori. Elämäänsä katkeroituneet vähempi-riittää-ihmiset vain yrittäisivät latistaa sinua. Ei sekään välttämättä sinua haittaa, mutta miksi tuhlata yhtään energiaa moiseen, mieluummin hymyilee hiljaa mielessään suunnitelmilleen. 

Tsemppiä sinulle, rohkeasti vaan tavoitteet korkealle!

Vierailija
4/25 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se on hyvä pitää pää pilvessä

t. siltsu

Vierailija
5/25 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan menestystä sinulle! Samalla toivotan paksua nahkaa, jotta kestät kaiken sen kaunan, kateuden ja katkeruuden, jota kaikki yli keskiarvon oleva taloudellinen menestys aiheuttaa.

Vierailija
6/25 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tietenkään "väärin" ole. Mutta moni ei ehkä tajua homman mielekkyyttä. Ajattelumaailmasi siis lähtee siitä, että rahalla saat onnellisuutta. Se varmaan tuntuu tosi väärältä ja turhan monimutkaiselta, mutta niin se ei kuitenkaan ole. Onni kannattaa elämäänsä löytää, mutta kuuntele hieman vanhempia. Ei se hieno auto, kallis kello tai kolme ylimääräistä huonetta asunnossa tuo sinulle onnea elämääsi. Ei tuo, vaikka miten ehkä kuvittelisi toisin. Se onni löytyy muualta.

Vierailija
7/25 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin pyrkiä ylentämään itseänsä, jos ei tee sitä alentamalla muita.

Vierailija
8/25 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehdottomasti.

Mikä on pahinta mitä voi sattua matkallasi kohti tavotteita? Menetät kaiken? Todennäköisesti et, kun pidät varalla turvallisiakin sijoituksia, mitä luultavasti osa nykyisistä omistuksistasi ovatkin. Toinen uhkakuva on se, ettet saavuta tavoitettasi, mitä sitten, todennäköisesti rikastut kuitenkin tuntuvasti.

Liikaa suunnitelmista ei kannata huudella, etenkin kun olet noin nuori. Elämäänsä katkeroituneet vähempi-riittää-ihmiset vain yrittäisivät latistaa sinua. Ei sekään välttämättä sinua haittaa, mutta miksi tuhlata yhtään energiaa moiseen, mieluummin hymyilee hiljaa mielessään suunnitelmilleen. 

Kiitos tsempistä ja hyvästä viestistä :)

Niin minäkin sen olen järkeillyt, että mitä menetettävää on tavoitella 10 miljoonaa. Pahin on juuri se, että jäänkin kahteen miljoonaan. En vivuta liikaa ja en myy arvo-osakkeitani.

Niin minäkin sen olen järkeillyt, että ei kannata huudella tavallisille työläisille tälläisiä. Olen jo nyt varakaampi kuin keskiverto keski-ikäinen.

Nyt pähkäilen sitä haenko keväällä kauppakorkeaan vai jatkanko samaa rataa kuin ennenkin. Koulu toisaalta lykkää tienaamista, yrittämistä ja sijoittamistani, mutta toisaalta kehittäisi itseäni ja saisin mahdollisesti uusia suhteita. Mitä olet mieltä?

Vierailija
9/25 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miljonääriksi pääsisin vain pitämällä nykyiset omistukset (itse hankittu)."

Tarkoitatko siis, että on nyt varallisuutta kertynyt ja realistisella tuotto-odoteuksella olet hyvissä ajoin elämääsi miljönääri?

Tähtää ihmeessä korkealle. Ihan asiallista ja elämänarvot kunnossa oleva porukkaa ne varakkaatkin ihmiset ovat. Itse alan olla jo lähelle tuota tavoiteikääsi mutta aivan eri sfääreihin ole askelmerkkisi laittanut. Itsellä taloudellisen riippumattomuuden tavoite jonkin verran ennen eläkeikää. Se riittää minulle.

Vierailija
10/25 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tietenkään "väärin" ole. Mutta moni ei ehkä tajua homman mielekkyyttä. Ajattelumaailmasi siis lähtee siitä, että rahalla saat onnellisuutta. Se varmaan tuntuu tosi väärältä ja turhan monimutkaiselta, mutta niin se ei kuitenkaan ole. Onni kannattaa elämäänsä löytää, mutta kuuntele hieman vanhempia. Ei se hieno auto, kallis kello tai kolme ylimääräistä huonetta asunnossa tuo sinulle onnea elämääsi. Ei tuo, vaikka miten ehkä kuvittelisi toisin. Se onni löytyy muualta.

Heh. Elämässä tärkeintä minulle on oma perhe ja sitten ystävät.

En kaipaa yletöntä materiaa. Pystyn nyt jo ostamaan kaiken tarpeellisen. Haluan olla taloudellisesti riippumaton, työllistää ihmisiä ja mahdollisesti perustaa säätiön vanhempana. Siihen tarvitsee rahaa. En halua huomiota varallisuudellani.

Vierailija
11/25 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne joilla on "kiinnostusta ja rahkeita", on juuri niitä jotka saavuttaa asioita. Eli anna mennä vaan.

Oma juttunsa on sitten tietty se, että varallisuuteen ei kannata fiksoitua, ikään kuin se olisi ainoa asia millä on väliä.  Kehitä myös luonnettasi ja sosiaalisia kykyjäsi matkan varrella, ne tulevat olemaan vielä tärkeämpiä kuin miljoonasi. Go, girl!

Kiitos :)

Luonne ja sosiaalisuus on tässä tärkeätä. Olen sosiaalinen niin vapaa-ajalla kuin töissä. Olen hyvä myymään mitä tahansa tämän takia ja näitä vahvuuksia kehittämällä uskon pärjääväni.

En ole vielä erityisen menestynyt, vaikka minulla onkin varallisuutta. Silti kun katson keskiverto keski-ikäistä suomalaista uskon pystyväni parempaan taloudellisesti. Nyt sanon ylimielisesti, mutta uskon myös olevani keskivertoa reippaasti älykkäämpi taloudellisesti.

Tosin aika näyttää sen olenko sen älykkäämpi ja parempi. Suhtaudun omassa mielessäni odella itsevarmasti, muiden nähden olen vaatimaton.

Kontakteinani on pankinjohtajia, ammattisijoittajia ja yliopistossa tohtoreiksi lukeneita. Hämmästelevät mistä voin tietää tämän kaiken taloudesta, yrittämisestä ja sijoittamisesta. Vastaus on se, että olen lukenut itsenäisesti näistä aiheista yli 3000 tuntia.

Vierailija
12/25 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miljonääriksi pääsisin vain pitämällä nykyiset omistukset (itse hankittu)."

Tarkoitatko siis, että on nyt varallisuutta kertynyt ja realistisella tuotto-odoteuksella olet hyvissä ajoin elämääsi miljönääri?

Tähtää ihmeessä korkealle. Ihan asiallista ja elämänarvot kunnossa oleva porukkaa ne varakkaatkin ihmiset ovat. Itse alan olla jo lähelle tuota tavoiteikääsi mutta aivan eri sfääreihin ole askelmerkkisi laittanut. Itsellä taloudellisen riippumattomuuden tavoite jonkin verran ennen eläkeikää. Se riittää minulle.

Kyllä, ymmärsit oikein. Omistan pelkästään pörssiosakkeita yli 100t€ edestä. Lisäksi muu omaisuus ja pieniä yritysviritelmiä palkkatöiden lisäksi.

Hienoa, että sinullakin on tavoitteita, toivottavasti pääset niihin :)

Moni miljardööri sanoo, että jos haluaa miljoonan, tavoittele 10 miljoonaa. Jos jää vajaaksi ei haittaa.

Voi hyvin olla, etten pääse tavoitteeseeni. Silti useampaan miljoonaan, vaikka en saisi todella hyvä palkkaista työtä tai yritykseni ei lähtisi lentoon. Tykkään elää säästeliäästi, tehdä töitä ja sijoittaa.

Vierailija
13/25 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehdottomasti.

Niin minäkin sen olen järkeillyt, että mitä menetettävää on tavoitella 10 miljoonaa. Pahin on juuri se, että jäänkin kahteen miljoonaan. En vivuta liikaa ja en myy arvo-osakkeitani.

Niin minäkin sen olen järkeillyt, että ei kannata huudella tavallisille työläisille tälläisiä. Olen jo nyt varakaampi kuin keskiverto keski-ikäinen.

Nyt pähkäilen sitä haenko keväällä kauppakorkeaan vai jatkanko samaa rataa kuin ennenkin. Koulu toisaalta lykkää tienaamista, yrittämistä ja sijoittamistani, mutta toisaalta kehittäisi itseäni ja saisin mahdollisesti uusia suhteita. Mitä olet mieltä?

Tuota kauppakorkeakysymystä kysyt nyt täysin väärältä ihmiseltä, se on ollut jo useamman vuoden ikuisuusongelma itsellenikin :D Tänäkin keväänä teen varmaan lopulta sen päätöksen, että "ensi vuonna sitten". Työnteko ja yrittäminen vievät koko ajan vaan niin hitosti mukanaan, että opiskeluja on tullut lykättyä jo niin monta vuotta, että pian ei enää kannata.

Olen aina pitänyt korkealle kouluttautumista vähän kaksipiippuisena juttuna. Mikäli on jo työelämässä ja ehtinyt siellä niittää menestystä, pitkät opinnot voivat olla kohtalokas hidaste etenemiselle. Toisaalta yliopistotutkinto avaa aivan uudenlaisia ovia ja mikään oppihan ei mene hukkaan.

Olet niin nuori, että voit rauhassa katsella ainakin sen vuoden vielä ennen hakua. Mielestäni aina kannattaa pohtia sitä, että mitkä ovat kouluttautumisen konkreettiset hyödyt siihen käytettyyn aikaan nähden. Jos samassa ajassa pystyy työelämässä etenemään, tienaamaan ja kehittämään itseään (ja tietenkin verkostoitumaan), onko opinnot ajallisesti järkevä sijoitus? 

Virallinen mielipide Suomessa tietenkin kuuluu, että koulunkäynti kannattaa aina. Aina.

Vierailija
14/25 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotan menestystä sinulle! Samalla toivotan paksua nahkaa, jotta kestät kaiken sen kaunan, kateuden ja katkeruuden, jota kaikki yli keskiarvon oleva taloudellinen menestys aiheuttaa.

Kiitos :) Olen jo sen oppinut, että oma tietämys ja varallisuus kannattaa pitää visusti salassa suurimman osan ihmisten kanssa.

Vierailija
15/25 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta koulunkäynnistä. Riippuu ammatillisesta tavoitteestasi. Jos haluat hallitusammattilaiseksi, on hyvä jos pystyt heittämään kirjainyhdistelmän nimesi eteen. Jos sulla ei sitä ole, tulet tarvimaan todella kovat verkostot.

Maisteri Hatakka otetaan enemmän todesta kuin nti Hatakka. 

Ja saatathan ohessa oppiakin jotain.

2

Vierailija
16/25 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehdottomasti.

Tuota kauppakorkeakysymystä kysyt nyt täysin väärältä ihmiseltä, se on ollut jo useamman vuoden ikuisuusongelma itsellenikin :D Tänäkin keväänä teen varmaan lopulta sen päätöksen, että "ensi vuonna sitten". Työnteko ja yrittäminen vievät koko ajan vaan niin hitosti mukanaan, että opiskeluja on tullut lykättyä jo niin monta vuotta, että pian ei enää kannata.

Olen aina pitänyt korkealle kouluttautumista vähän kaksipiippuisena juttuna. Mikäli on jo työelämässä ja ehtinyt siellä niittää menestystä, pitkät opinnot voivat olla kohtalokas hidaste etenemiselle. Toisaalta yliopistotutkinto avaa aivan uudenlaisia ovia ja mikään oppihan ei mene hukkaan.

Olet niin nuori, että voit rauhassa katsella ainakin sen vuoden vielä ennen hakua. Mielestäni aina kannattaa pohtia sitä, että mitkä ovat kouluttautumisen konkreettiset hyödyt siihen käytettyyn aikaan nähden. Jos samassa ajassa pystyy työelämässä etenemään, tienaamaan ja kehittämään itseään (ja tietenkin verkostoitumaan), onko opinnot ajallisesti järkevä sijoitus? 

Virallinen mielipide Suomessa tietenkin kuuluu, että koulunkäynti kannattaa aina. Aina.

Haha! Ihan niinkuin puhuisin itselleni. Ihan samoja ajatuksia. Kaikki sanoo, että kouluttautuminen kannattaa aina. Varmasti usein ja avaisihan se uusia ovia minulle. Kaikkiin töihin ei pääse ilman koulutusta. Silti uskon, että 5 vuotta kun painaisin lisää töitä tienaisin reilusti enemmän kuin keskiverto kauppakorkeasta valmistunut ja pystyisin sijoittamaan rahojani enemmän joko omaan yritykseen tai pörssiin.

Sitä taas en tiedä, että jos pääsisinkin koulun jälkeen keskivertoa parempiin töihin tai se avaisi minulle uutta tietämystä reilusti.

Pahin pelkoni kouluun menemisessä ja valmistumisessa on se, että joudun tekeen rivi toimihenkilön töitä 3000€/kk palkalla. Yli kolme tonnia tienaan jo nyt.

Vierailija
17/25 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta koulunkäynnistä. Riippuu ammatillisesta tavoitteestasi. Jos haluat hallitusammattilaiseksi, on hyvä jos pystyt heittämään kirjainyhdistelmän nimesi eteen. Jos sulla ei sitä ole, tulet tarvimaan todella kovat verkostot.

Maisteri Hatakka otetaan enemmän todesta kuin nti Hatakka. 

Ja saatathan ohessa oppiakin jotain.

2

Totta. Saa sen KTM sit laitettua ja sillä pädettyä.

Tunnen paljon KTMmiä. Olen ahkera verkostoitumaan. Ihmettelen miten perus kauppakorkeen käynyt ei ole yleensä aidosti kiinnostunut taloudesta ja sijoittamisesta. Rahoitus pääaineena ainoa poikkeus. Olen lähes aina terävämpi näissä kuin jo koulut käynyt. Luulen, että aito kiinnostus ja tämä +3000 tuntia omaa lukemista vaikuttanee asiaan.

Vierailija
18/25 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/25 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehdottomasti.

Haha! Ihan niinkuin puhuisin itselleni. Ihan samoja ajatuksia. Kaikki sanoo, että kouluttautuminen kannattaa aina. Varmasti usein ja avaisihan se uusia ovia minulle. Kaikkiin töihin ei pääse ilman koulutusta. Silti uskon, että 5 vuotta kun painaisin lisää töitä tienaisin reilusti enemmän kuin keskiverto kauppakorkeasta valmistunut ja pystyisin sijoittamaan rahojani enemmän joko omaan yritykseen tai pörssiin.

Sitä taas en tiedä, että jos pääsisinkin koulun jälkeen keskivertoa parempiin töihin tai se avaisi minulle uutta tietämystä reilusti.

Pahin pelkoni kouluun menemisessä ja valmistumisessa on se, että joudun tekeen rivi toimihenkilön töitä 3000€/kk palkalla. Yli kolme tonnia tienaan jo nyt.

Niin, itse en ole koskaan täysin allekirjoittanut tätä perisuomalaista koulunkäynnin arvostusta. Joillekin se on tie tähtiin, valitettavan useille tie kortistoon tai käytettyyn aikaan nähden suht pieni palkkaisiin töihin.

Itselläni on ikää 10 vuotta enemmän kuin sinulla ja 10 miljoonaa ei ole omista lähtökohdista mitenkään realistinen tavoite. Aikoinani otin vauhtia täälläkin paljon "ylistetystä" elämänkoulusta ja monta vuotta nuoruudesta meni iloisesti sekoillen. Onneksi tein samalla paljon töitä (ihan kuulkaa ruokakaupan kassana) ja taloudesta välitin sen verran, etten velkaantunut. Sekoilujen lomassa opiskelin itseni merkonomiksi ja 23-vuotiaana aloitin tilitoimistossa. Bruttopalkkani oli tuolloin muistaakseni 1 700 €. Olin hyvä työssäni ja etenin ihan hyvää vauhtia. Kolmen vuoden päästä olin jo tiimiesimies. Työn ohessa opiskelin tradeksi. Kolme vuotta sitten vaihdoin työpaikkaa ison firman talousosastolle ja samalla perustin "harrastukseksi" oman yrityksen.

Nyt tienaan varsinaisesta ansiotyöstäni 3 200 €/kk ja vuoden päästä on tuntuva ylennys luvassa. Oma yritykseni työllistää tällä hetkellä viisi ihmistä ja pystyn nostamaan myös itse palkkaa yrityksestä. Yritys pyörii ilman minun päivittäistä osallistumista operatiiviseen toimintaan. Viime vuosina olen innostunut sijoittamisesta ja se on sujunut ihan hyvin. Tosin maltillisella vivuttamisella :D

En jaksa uskoa, että olisin nyt tässä jos olisin opiskellut yhtä putkea sinne KTM:n asti. 

Tulipa avutuminen...

Vierailija
20/25 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tienaamisessa tietenkään mitään väärä ole mutta tuntuu hieman hassulta, että puhut korkealle tähtäämisestä nimenomaan tarkottaen pelkästään tienaamista. Eikö korkealle tähtääminen voi olla esim. oman tietämyksen, kokemuksen tai koulutuksen kautta eteenpäin pyrkimistä? Vai onko sulla raha vain se juttu? Mielestäni todella hienoa, jos olet jo nuorella iällä onnistunut sijoittamaan ja on suunnitelmia tulevaisuuden varalle, koska kyllähän raha helpottaa asioita ja avaa ovia elämässä.

Mutta toivottavasti et tule rahan sokaisemaksi ja vaikka nyt sanot, että perhe ja ystävät ovat kaikista tärkeimpiä niin unohdat tämän matkan varrella ja vanhempana huomaat, että olet koko elämäsi juossut vain rahan perässä. Esim. mitä sitten, kun sulla on mielestäsi "riittävästi" rahaa niin jäätkö lepäämään laakereille, kun kaikki tavoitteet on saavutettu? Kannattaa panostaa sijoittamiseen mutta hankkia koulutus ja elämään myös muuta sisältöä. Mitä sillä rahalla edes tekee, jos ei ole elämää, johon sitä käyttää. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi