Lapseton, tuletko kateelliseksi kun näet, miten perheellinen nauttii elämästään?
Kommentit (54)
Saattaisin tulla, jos sattuisin tapaamaan sellaisen kuin "elämästään nauttiva perheellineen". Kaikki näistä puhuvat, mutta kukaan ei ole niitä koskaan oikeasti nähnyt. Eli menee vähän urbaanilegendaosastolle.
Päinvastoin, minusta on ihana nähdä että joku nauttii elämästään. Olisin onnellinen hänen puolestaan ja siitä että hän on tehnyt itselleen oikean valinnan. Itse nautin elämästäni eniten ilman omia lapsia, mutta ymmärrän kyllä että moni niistä pitää/niitä haluaa. Ymmärrän myös sen että oma valintani ei ole se ainoa oikea. T: lapseton
Vierailija kirjoitti:
Saattaisin tulla, jos sattuisin tapaamaan sellaisen kuin "elämästään nauttiva perheellineen". Kaikki näistä puhuvat, mutta kukaan ei ole niitä koskaan oikeasti nähnyt. Eli menee vähän urbaanilegendaosastolle.
Sama, mutta en oikein kehdannut laittaa sellaista viestiä.
Ei noita onnellisia perheellisiä näy missään, jos ollaan rehellisiä.
Onnellisuus ja elämästä nauttiminen näkyy kyllä ulospäin, jos se on todellista, eikä vain mantraa, jota hoetaan epätoivoisena :)
Kukaan ei voi olla kateellinen perheellisille. Perheelliset ovat surullisia lapsettomia nähdessään, koska lapsettomilla on vapaus, jota perheellisellä ei ole.
Mutta kun eivät ne koskaan näytä siltä. Aina vaikuttavat kovin väsyneiltä ja pahantuulisilta
En tule, mutta myönnän että joskus tulen vähän kateelliseksi kun koiranomistaja puistossa nauttii elämästään, siis vaikka heittelee koiralle palloa, ja sekä isännällä että koiralla on selvästi hauskaa ja koira on onnellinen ja rakastaa isäntäänsä.
Haluaisin itse koiran mutta elämäntilanne ei salli sitä, olemme mieheni kanssa päättäneet että otamme koiran vasta eläkkeellä.
Lapsia en sen sijaan ole koskaan halunnut joten en tunne mitään kateutta heitä kohtaan jotka lapsia ovat halunneet.
Vierailija kirjoitti:
En tule, mutta myönnän että joskus tulen vähän kateelliseksi kun koiranomistaja puistossa nauttii elämästään, siis vaikka heittelee koiralle palloa, ja sekä isännällä että koiralla on selvästi hauskaa ja koira on onnellinen ja rakastaa isäntäänsä.
Haluaisin itse koiran mutta elämäntilanne ei salli sitä, olemme mieheni kanssa päättäneet että otamme koiran vasta eläkkeellä.
Lapsia en sen sijaan ole koskaan halunnut joten en tunne mitään kateutta heitä kohtaan jotka lapsia ovat halunneet.
Mullakin sama tämän asian suhteen.
Varsinkin, jos jollakin on länsigöötanmaanpystykorva, se on mun unelmakoira.
En voi ottaa koiraa nyt, koska me ei tiedetä mieheni kanssa kauanko asutaan suomessa tällä hetkellä.
Mutta joskus, ehkä, ainakin haaveilen tuosta koirasta.
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen aloitus. En muista yhtään aloitusta, jossa sellainen ihminen, jolla on lapsia, yrittäisi herättää kateutta niissä, joilla ei ole lapsia. Tällaisia aloituksia taas tulee lapsettomilta usein. Mikä lapsettomia vaivaa, kun eivät ole nauttimassa siitä elämästään, vaan trollailevat täällä palstalla? Onko lapseton elämä pettymys?
Miten niin? Onhan tämänkin ketjun aloituksen selvästi tehnyt joku lapsellinen, joka on joutunut koko aamun taistelemaan oksennustaudissa riehuvien kakaroidensa takia, ja nyt ihan näännyksissä haluaa tuntea itsensä paremmaksi haukkumalla lapsettomia, joilla ei samanlaista ristiä ole elämässään.
En ole lapsellisille kateellinen, minä säälin niitä.
En, koska nautin tästä lapsettomasta elämästäni. Kun mahdollisesti joskus saan lapsia, osaan varmasti nauttia siitäkin elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen aloitus. En muista yhtään aloitusta, jossa sellainen ihminen, jolla on lapsia, yrittäisi herättää kateutta niissä, joilla ei ole lapsia. Tällaisia aloituksia taas tulee lapsettomilta usein. Mikä lapsettomia vaivaa, kun eivät ole nauttimassa siitä elämästään, vaan trollailevat täällä palstalla? Onko lapseton elämä pettymys?
Huomaa että tämä aloitus on tehty vastineeksi tälle joka oli ensin.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3079877/perheellinen-tuletko-surullisek…
Kuka tahansa olisi kateellinen lapsettomalle, mutta perheelliselle ei kukaan. Enkä ymmärrä, miksi kenenkään perheellisen pitäisi tehdä tällainen aloitus. Eikö voi vain rehdisti olla onnellinen niiden lapsettomien puolesta, että heillä on asiat hyvin? On väärin yrittää panna vahinkoa kiertämään, että muutkin joutuisivat perheellisiksi.
En ole nähnyt perheellisiä jotka nauttisivat elämästään, joten ei ole aihetta olla kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
En, koska tiedän että se nautinto kestää vain hetken. Meinaan se nautinnon hetki, kun sillä Nico-Jennicalla ei ole paskat housussa, räkä poskella ja kaikki muutenkin huonosti :D Mä tykkään nauttia elämästäni kokoajan, ihanaa kun on vapaa tekemään ihan mitä vain.
Nämä on aina vähän hauskoja ja ilmeisesti vain provo ja mutta kysyn silti. Mitä on tämä ihana ihan mitä vaan jota muut eivät pysty tekemään vapaa ajallaan?
Vähän sama kuin kysyisit, tulenko kateelliseksi, jos näen kehitysvammaisen henkilön nauttivan elämästään. En tule, vaan tietenkin iloiseksi hänen puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä nautin. Juuri viikonloppuna pysähdyin ihmettelemään miten täysivaltaisen onnellinen olen. Joskus nuorempana en uskonut että se on mahdollista.
Oletko nyt kateellinen? Tuskin. Ei minun onnenillat ole sinulta pois vai mitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että tämä aloitus on tehty vastineeksi tälle joka oli ensin.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3079877/perheellinen-tuletko-surullisek…
Hauska vertailla näitä ketjuja. Tuossa toisessa ihmiset kertovat miksi ovat onnellisia ja tässä toisessa ihmiset koittavat vakuuttaa miksi ne toiset on varmasti onnettomia.
En.
Minä nautin mieluummin taiteesta. En ole sosiaalinen hoitajatyyppi.
En. Odotan innolla teinin aikuistumista. Never again!