Lohesta löydetty lapamatoja! Muuttaako tämä sushikulttuuria?
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201801212200684750_ul.shtml
Sushinsyöjän sisältä löytyi 1.5m lapamato.
Kommentit (90)
Jotkut heisimadot voivat päätyä munina verenkierron kautta aivoihin.
https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/naisen-aivoista-loytyi-elava-lap…
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu nyt raakaa kalaa söisi?
Japanilaiset tykkää.
Minä en ymmärrä raakaa kalaa sen takia kun kypsennetty on paljon paremman makuista. Sama homma pihveissä.
Voi hitsi, tulispa mullekin tuo, niin laihtuis. Sushi on hyvää, nam!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanilaiset tykkää.
Minä en ymmärrä raakaa kalaa sen takia kun kypsennetty on paljon paremman makuista. Sama homma pihveissä.
Itse oon täysin suomalainen ja tykkään raa'asta lohesta. Tavallaan graavatusta, mutta en niin suolaisesta kuin muut, vaan hyvin kevyesti graavatusta eli että suolaa ei ole juurikaan. Sellaisesta että sitä saattaa syödä paljaaltaan vaikka kuinka paljon. Menee helposti puolikin kiloa sitten päivässä kun sattuu graavaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan sian heisimato. Naudan heisimato voi elää ihmisessäkin. Raaka sianliha on hengenvaarallista myös tämän madon, ei vain trikiinin vuoksi. Sian heisimato on Kaliforniassa 3. yleisin epilepsian aiheuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Just lauantaina graavasin ruotsalaista kirjolohta pakastamatta. Ei taida nyt enää ne loput maistua, kun tuon jutun luin.
Jos sellainen ihme tapahtuisi, että lohikalassa
olisi lapamatoa, niin se kuolee myös suolattaessa.
Ei kannata ihan kaikkia juttuja uskoa.
Aloituskin on iki vanha.
Vierailija kirjoitti:
Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato.
Jos on Uskossakin, jatkoi samainen mato.
Lapsena oli järkytys kun vessanpöntöllä ollessa roikkui peräpäästä lapamato. Aloin vetää sitä ulos ja kai sainkin kokonaan kun pitkään tuli sitä matoa ulos ennen kuin loppui. Muistan vieläkin miten inhottavalta tuntui pepussa tuntea sen lapamadon vetäminen sekä muistan sen madon juovikkaat seinämät.
Hyi saasta! Sen jälkeen olen ollut tarkka kalan kypsennyksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just lauantaina graavasin ruotsalaista kirjolohta pakastamatta. Ei taida nyt enää ne loput maistua, kun tuon jutun luin.
Aloituskin on iki vanha.
Ei muuten kuole suolattaessa. Vanhaa väärää tietoa.
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituskin on iki vanha.Ei muuten kuole suolattaessa. Vanhaa väärää tietoa.
-sivusta
Mato kuolee, mutta eihän siinä sellaista pitäisi olla. Munat selviävät suolauksesta.
Syökö joku Sushia, maailman kalleinta ja mauttominta riisiä?
Riisipuurokin on paljon parempaa!
Kuka hullu vielä 2020 syö fyysistä ruokaa? Itse olen elänyt henkisellä ravinnolla ja vedellä viimeiset 10 vuotta, olo on mitä parhain.
Radiossa joku vanhus kertoi, että pula-aikana koulun hiihtokilpailuihin tarvittiin valkoista kreppipaperia kilpaladun merkitsemiseen. Kun sitä ei ollut saatavilla, kekseliäs opettaja haki huussin läjästä lapamatoja ja sitoi niitä puihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan sian heisimato. Naudan heisimato voi elää ihmisessäkin. Raaka sianliha on hengenvaarallista myös tämän madon, ei vain trikiinin vuoksi. Sian heisimato on Kaliforniassa 3. yleisin epilepsian aiheuttaja.
Pitäisiköhän ruveta m u s l i m i ksi.
Turvallisinta on kypsentää kala ennen syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Merikalassa lapamatoja? Aika erikoista.
Lohi käy lisääntymässä makeassa vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Radiossa joku vanhus kertoi, että pula-aikana koulun hiihtokilpailuihin tarvittiin valkoista kreppipaperia kilpaladun merkitsemiseen. Kun sitä ei ollut saatavilla, kekseliäs opettaja haki huussin läjästä lapamatoja ja sitoi niitä puihin.
Nauratti kyllä, mutta aika harvinaista paskantaa koko lapamato, yleensä tulee vain niitä pikkuisia jaokkeita, häätölääkkeellä koko mato.
Miksi sushia kauhisteleva sukulainen voi syödä kuitenkin vakuumigraavilohta. Eikös sitäkin pitäisi välttää