Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus on joillekin vaikea asia?
Miksi sinä et hyväksy toisten ihmisten päätöstä olla tekemättä lapsia? Miksi enemmän painostetaan lapsetonta naista kuin miestä?
Kuuluisat lauseet: (kuinka usein käytät)
-kyllä se mieli vielä muuttuu
-elämästäsi tulee tylsää ja yksitoikkoista
-elämästäsi jää puuttumaan jotain
-menetät elämästäsi jotain tärkeää
-et voi etukäteen tietää pidätkö äitinä olosta
-olet puutteellinen ja epäonnistunut naisena
Jne.
En itsekkään kyseenalaista kenenkään päätöstä tehdä lapsia vaikka se olisi siinä tilanteessa virhe. Kunnioitan toisten päätöksiä
Miksi sinä et kunnioita?
Kommentit (43)
Se on ongelma vain niille perhellisille, jotka katuvat lapsiaan eivätkä pysty olemaan iloisia lapsettomien puolesta. Puhdasta ja silkkaa kateutta, ei muuta. Lapsettomat ovat onnellisempia kuin perheelliset.
Vierailija kirjoitti:
Se on ongelma vain niille perhellisille, jotka katuvat lapsiaan eivätkä pysty olemaan iloisia lapsettomien puolesta. Puhdasta ja silkkaa kateutta, ei muuta. Lapsettomat ovat onnellisempia kuin perheelliset.
Juuri näin, naulankantaan!!
Vierailija kirjoitti:
Elämän tarkoitus on lisääntyminen. Kai sä bilsaa sen verran tiedät.
Jos elämän tarkoitus on lisääntyä niin miksi ihmiset rajoittaa omaa lisääntymistään? Ihan tekopyhää tehdä vaan yksi tai kaksi lasta. Raamatussa kun lukee "täyttäkää maa" ei täyty maa kahdella lapsella.
Muuta ihmisten ilmoille sieltä raamattuvyöhykkeeltä, niin huomaat että moni on vela -myönteinen ellei itsekin sellainen.
Joo voi juma miten monta kertaa mäkin oon kuullu ton "kyllä se mieli vielä muuttuu". Yläasteajoista lähtien. Nyt ikää 29 ja mitä vanhemmaksi olen tullut ja elämää nähnyt, en ole mistään niin varma kuin siitä, etten koskaan hanki lapsia. Ei yhtään mun juttu eivätkä sovi mun elämänkatsomukseen millään tavalla. Ei ei ei.
Ai niin unohti tuo "kyllä kun se oikeen löydät niin kyl säkin lapsia haluut"
Löysin sen oikean. Halut ei muuttunut miksikään
-ap
Mun mielestä tuota toitottaa nimenomaan ex-velat. Ne, jotka ovat aina halunneet lapsia ovat paljon maltillisempia sanoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos elämän tarkoitus on lisääntyä niin miksi ihmiset rajoittaa omaa lisääntymistään? Ihan tekopyhää tehdä vaan yksi tai kaksi lasta. Raamatussa kun lukee "täyttäkää maa" ei täyty maa kahdella lapsella.
Mä tein neljä, enempää en saanut.
Minusta on ihan ok olla haluamatta lapsia sen takia, että haluaa elää itselleen ja mahdollisesti puolisolleen tai pyhittää elämänsä uralle/vanhepiensa hoitamiselle/harrastuksille tms. Mutta jos joku väittää, että haluaa pelastaa maailman niin, että ei tee lapsia, siinä on jo melkoisen idioottia porukkaa ja itsepetosta. Toisaalta ihan hyvä, ettei sellainen lisäänny.
Muuta haluavat lapsettoman siihen lapsiperhe- vankilaan, mihin ovat itse ajautuneet, koska heillä ei ole omia ajatuksia vaan tehdään "kuten kuuluu tehdä".
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos joku väittää, että haluaa pelastaa maailman niin, että ei tee lapsia, siinä on jo melkoisen idioottia porukkaa ja itsepetosta. Toisaalta ihan hyvä, ettei sellainen lisäänny.
Erityisen tekopyhää/valheellista jos tällaisella itsellään on useampi lihaasyövä lemmikki.
Vierailija kirjoitti:
Muuta haluavat lapsettoman siihen lapsiperhe- vankilaan, mihin ovat itse ajautuneet, koska heillä ei ole omia ajatuksia vaan tehdään "kuten kuuluu tehdä".
Ei, vaan he haluavat vahingon kiertämään. He eivät voi kestää ajatusta siitä, että joku saisi elää vapaana ja onnellisena.
Vierailija kirjoitti:
Ne joille on tullut voimakas vauvakuume/perheenperustamivietti, ei kyllä ajattele tuollaista. Itsekin olin kaveripiirissäni eka lisääntyjä, ei siinä muiden valinnoilla ollut mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten he ovat tehneet lapsia, koska ovat ihan tietoisesti halunneet lapsia. He nauttivat lapsistaan ja saavat heistä uskomattoman paljon onnea ja elämänsisältöä ja surkuttelevat, että vela ei voi koskaan saada sellaista itselleen, koska kieltäytyy lastenhankinnasta. Ehkä he eivät vain tajua, että vela saa uskomattoman paljon onnea ja elämänsisältöä jostain ihan toisesta asiasta.
Ainoaan vastaukseen joka tuli kysyttyyn asiaan on annettu alapeukkuja.
Kukahan se on se suvaitsematon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten he ovat tehneet lapsia, koska ovat ihan tietoisesti halunneet lapsia. He nauttivat lapsistaan ja saavat heistä uskomattoman paljon onnea ja elämänsisältöä ja surkuttelevat, että vela ei voi koskaan saada sellaista itselleen, koska kieltäytyy lastenhankinnasta. Ehkä he eivät vain tajua, että vela saa uskomattoman paljon onnea ja elämänsisältöä jostain ihan toisesta asiasta.
Kyllä sellainenkin, jonka lapset ovat toivottuja ja vauvakuumeesta syntyneitä, ymmärtää, että lapsettomat ovat onnellisempia. Tuleehan sitä perheellinen surulliseksi, kun näkee, miten lapseton elää omaa elämäänsä ja kukoistaa ja nauttii jokaisesta päivästä ja voi tehdä vaikka mitä ja suunnitella elämäänsä, ja itse on lapsiperhevankilassa. Koko elämänsä. Se on hirvittävä asia.
Suurinta melua pitävät entiset vela:t. Sama juttu kuin röökin poltossa, eniten savuttomuudesta meuhkaavat ja muita syyllistävät juuri entiset tupakoitsijat. Tai entiset alkkikset.
Itselläni on yksi lapsi ja meidän kolmihenkisen perheen elämä on niin tasapainoista ja tyydyttävää, että ei vähääkään kiinnosta muiden lapsi-/lapsettomuus -ajatukset. Ihan sama mulle, en ole puolesta enkä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan he haluavat vahingon kiertämään. He eivät voi kestää ajatusta siitä, että joku saisi elää vapaana ja onnellisena.
Tuota minä aina ihmettelen. Miten se lapsi vie vapauden? Toki pikkulapsiaika on rajoittavaa mutta se on kovin lyhyt aika kuitenkin. Nyt teini-ikäisen äitinä mulle on lapsesta ennen kaikkea seuraa ja myös apua kotona, touhutaan kaikkea yhdessä, matkustellaan yms. Toki hänellä on jo oma elämänsäkin kavereineen ja harrastuksineen, mutta nekin tuovat elämääni vain lisää iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sellainenkin, jonka lapset ovat toivottuja ja vauvakuumeesta syntyneitä, ymmärtää, että lapsettomat ovat onnellisempia. Tuleehan sitä perheellinen surulliseksi, kun näkee, miten lapseton elää omaa elämäänsä ja kukoistaa ja nauttii jokaisesta päivästä ja voi tehdä vaikka mitä ja suunnitella elämäänsä, ja itse on lapsiperhevankilassa. Koko elämänsä. Se on hirvittävä asia.
Oletko noin suuri taakka vanhemmillesi vielä aikuisenakin? Olen pahoillani puolestasi :(