Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kolmatta kertaa pillereistä huolimatta raskaana

Vierailija
22.01.2018 |

Olen ollut niistä erittäin tarkka. Joka aamu kirjoitan pillerin ottamisesta.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä pillerit?

Vierailija
2/53 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei hormonimäärä jostain syystä riitä pysäyttämään ovulaatioita. Syötkö sokerittomia karkkeja? Ne estävät hormonien imeytymistä ohutsuolessa ja lisäävät raskauden riskiä.

Ehkäisymenetelmäsi on syytä vaihtaa, kun se ei kerta toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin itse nuorena kahden abortin jälkeen pillerit. Liian rankka tapa etsiä itselle sopivia. Siirryin muihin ehkäisykeinoihin. Kuukautiskipuihin piti vaan käyttää sitten muita lääkkeitä.

Vierailija
4/53 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olis yksi pillereiden pettäminen riittänyt.

Vierailija
5/53 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei hormonimäärä jostain syystä riitä pysäyttämään ovulaatioita. Syötkö sokerittomia karkkeja? Ne estävät hormonien imeytymistä ohutsuolessa ja lisäävät raskauden riskiä.

Ehkäisymenetelmäsi on syytä vaihtaa, kun se ei kerta toimi.

Olipahan taas väite. Panes äkkiä linkki tuon huuhaan tueksi.

Vierailija
6/53 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus koitin täällä kysyä mistä johtuu että jokut tulee raskaaksi pillereistä huolimatta. Sain vastaukseksi lässytystä kuin ne on niin ja niin tarkkoja jos ottaa oikein.

Niin? Siihen silti jää se pieni osa joka voi tulla raskaaksi. Mistä se johtuu?

Vierailija
7/53 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerittomat karkit aiheuttavat laksatiivisia vaikutuksia. Sehän lukee ihan karkki paketin kyljessä.

Ohutsuolessa tämä tarkoittaa vetisempää ja nopeampi liikkeistä ulostetta, jolloin hormonit eivät ehdi imeytyä kunnolla. Paksusuoli ottaa (jos ehtii) nesteet takaisin talteen, jolloin ripulia ei kuitenkaan tule. Eikös tämä ole ihan yleistietoa!

Vierailija
8/53 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripuli tai oksennus 4 tuntia pillerin ottamisesta esim.

Vierailija
9/53 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino vaikuttaa myös ehkäisytehoon.

" Ehkäisyimplantaattien sekä ehkäisyrenkaiden kohdalla havaittiin puolestaan, että yli 70 kilogramman painoisilla naisilla oli enemmän raskauksia kuin alle 70 kiloisilla ehkäisymenetelmistään huolimatta.

Erittäin arvostetun Cochrane –kirjaston aiemmin tänä kesänä julkaiseman tutkimuskatsauksen mukaan ylipainoisilla ja liikalihavilla naisilla on normaalipainoisia suurempi riski tulla raskaaksi tiettyjen hormonaalisten ehkäisyvälineiden kohdalla."

Hormonimäärä kehossa riippuu hieman siitä, miten suureen nestemäärään hormoni laimennetaan.

Vierailija
10/53 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ripuli tai oksennus 4 tuntia pillerin ottamisesta esim.

Ei tarvitse tulla edes ripulia. Riittää, että ohutsuolen toiminta hieman häiriintyy.

Vierailija
11/53 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin tietäjät miksi minulla joka olen normaalipainon alarajoilla, joka en syö mitään makeutusaineita ei pillerit pysty pysäyttämään kehon normaalia toimintaa vaan kesken laatan tulee kuukautiset samassa rytmissä kuin ilman pillereitä?

Vierailija
12/53 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikeaa käyttää sitä kondomia lisänä!

Vierailija
13/53 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan lähtisi pelkillä pillereillä harrastamaan. Ehdottomasti täytyy olla myös kondomi.

Vierailija
14/53 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa, mutta jollekin voisi olla apua siitä, että ottaa pillerin vasta nukkumaan mennessä. Eli ei aamulla! Yöllä harvemmin tulee ripuloitua tai oksennettua. Nukkuessa pilleri ehtii vaikuttaa.

Vierailija
15/53 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole syytä vaihtaa ehkäisyä. Ei ne pillerit kaikilla toimi. Vaihtoehtoja löytyy kyllä, mutta aborttia ei voin käyttää ehkäisynä.

Vierailija
16/53 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se raskauden ehkäisy kirjoittamalla tapahdu. 

Vierailija
17/53 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin tietäjät miksi minulla joka olen normaalipainon alarajoilla, joka en syö mitään makeutusaineita ei pillerit pysty pysäyttämään kehon normaalia toimintaa vaan kesken laatan tulee kuukautiset samassa rytmissä kuin ilman pillereitä?

Keinotekoinen hormoni ei joko imeydy, toimi tai riitä kunnolla. Hommaa toinen ehkäisy, kun hormonaalinen ehkäisy ei kerta toimi.

Vierailija
18/53 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa auttaa, mutta jollekin voisi olla apua siitä, että ottaa pillerin vasta nukkumaan mennessä. Eli ei aamulla! Yöllä harvemmin tulee ripuloitua tai oksennettua. Nukkuessa pilleri ehtii vaikuttaa.

Aika hyvä vinkki. Itse otan aamulla ja sitten juon puolipannua kahvia.

Vierailija
19/53 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuaikoina pillerit olivat niin "tehokkaita" eli niiden hormonimäärät olivat niin korkeat, että moni jäi niiden käytön jälkeen jopa lapsettomaksi. Näin kävi mm. joillekin opiskelukavereilleni. Nyt sitten ollaan menty hormonimäärissä niin alas, että pillerit eivät enää estä raskaaksi tulemista. Oli niin tai näin, aina väärin päin! Alhaisilla hormonimäärillä vältytään entisiltä sivuvaikutuksilta, mutta hintana on sitten se, että pillerit eivät enää toimi siten kuin pitäisi.

Vierailija
20/53 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pillerit ei toimi, on syytä löytää joku muu toimiva ratkaisu. Kyllä miestä alkaa ottaa hyvin nopeasti kaaliin, jos aviovuoteessa pitäisi kortsun kanssa höylätä pillereiden syönnistä huolimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme