Miksi sinulla ei ole lemmikkiä?
Kertokaa syitä miksi teillä ei ole lemmikkiä tai ette ole sellaista halunneet.
Kommentit (23)
En halua sellaista huolehdittavakseni.
En koe että pystyisin tarjoamaan koiralle tai kissalle (muita eläimiä en haluaisi) tarpeeksi hyviä oloja. Tarvitsisivat esim. niin paljon liikuntaa ja virikkeitä. Ovat myös todella sitovia ja nykyiset rahastuseläinlääkäriasemat ovat syvältä
Mielelläni pitäisin lemmikkiä ja pystyisin jopa tarjoamaan sille (tai niille koska laumaeläin) paremman elämän, kuin mitä luonnossa olisi koskaan mahdollista. Valitettavasti allergia estää tämän toiminnan.
Vierailija kirjoitti:
Mielelläni pitäisin lemmikkiä ja pystyisin jopa tarjoamaan sille (tai niille koska laumaeläin) paremman elämän, kuin mitä luonnossa olisi koskaan mahdollista. Valitettavasti allergia estää tämän toiminnan.
Tuskinpa olet allerginen kaikille eläimille. Hanki vaikka Pyton.
A. Eläin ei kuulu ihmisen vangiksi.
B. Ei kiinnosta ylimääräinen rahanmeno ja vaiva.
Olen allerginen karvaisille eläimille ja karvattomat eivät kiinnosta millään tasolla.
SUOMESSA TAPETAA JOKA PÄIVÄ JOKU IHANASTI KOSKA OSUU KOHDALLE!!! PUUKKO KORVAN ALAPUOLETA SISÄÄN JA NOPEA VETO KESKIKOHTAA.
Minulla on ollut maailman ihanin kissa. Se kuoli 15-vuotiaana reilu vuosi sitten. En halua toista kissaa, muistot riittävät.
Ei kiinnosta pätkääkään joku elikon pitäminen.
Edellinen koirani kuoli 2019 ja sen jälkeen en ole pystynyt uutta ottamaan. En tiedä pystynkö enää ikinä. Muista eläimistä en pidä.
Kalliit eläinlääkärikulut muun muassa, viimeisen kissa jouduttiin lopettamaan viime vuonna heinäkuussa 14-vuoden iässä ja nyt ei todellakaan ole vielä varaa, suruaika vielä.
Aika pitkälti samasta syystä kuin minulla ei ole lapsia. En halua olla vastuussa kenestäkään, joka ei itse pysty huolehtimaan itsestään.
En pidä eläimistä tarpeeksi, että haluaisin semmosen kotiini.
1) Se vaatii resursseja ja aikaa.
2) Se ei ole käytännöllistä. Et voi esimerkiksi syödä lemmikkejä.
3) Se on järjetöntä eikä hyödytä yhteiskuntaa.
4) Ihmisten pitäisi hankkia lapsia lemmikkien sijasta ja panostaa tulevien yhteiskunnan jäsenten kasvattamiseen
Jos joku sanoo, että lemmikit ovat niin söpöjä, lue 4). Lapset ovat paljon söpömpiä. On niin hämmästyttävää nähdä, kuinka tämä ihminen on muuttumassa pienestä itkevästä vauvasta itsenäiseksi ja älykkääksi ihmiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa olet allerginen kaikille eläimille. Hanki vaikka Pyton.
En toki ole kaikille eläimille allerginen. Mutta eläinlajit, joita kelpuutan lemmikiksi ja joille olen valmis tämän elämän tarjoamaan valitettavasti ovat karvaisia. En esim pidä kissoista, joten en halua tarjota kissalle etuja joita minun hoidettavana oloon kuuluisi.
Eläimen pitäminen vangittuna omaksi huviksi ei ole eettisesti kestävää.