Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pariskunnasta pyydetään vain mies kummiksi, mutta vaimon odotetaan hoitavan kuitenkin kummin velvollisuuksia..?

Vierailija
21.01.2018 |

Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?
Eli siis tuttavapariskunta pyysi aikanaan vain miestäni kummiksi lapselleen. Tämä oli ihan ok minulle, olen itsekin yksin kummina omille kummilapsilleni. MUTTA! Pariskunta (etenkin kummilapsen äiti) odottaa minun kuitenkin hoitavan kummin velvollisuudet, ostavan lahjat, tulevan juhliin, pitävän yhteyttä ja ottavan lapsen yökylään! Onko tämä teistä ihan normaalia? Mieheni ei ole kaksinen kummi, eikä hoida mitään velvollisuuksia itse, mutta koska minua nimenomaan ei haluttu kummiksi, olen päättänyt etten myöskään kummin velvollisuuksia hoida.
Olenko mielestäsi liian tyly? Miten sinä toimisit tässä tilanteessa? Tai oletko toiminut samoin omien lastesi kummeja kohtaan, ja jos, niin miksi ihmeessä?

Kommentit (184)

Vierailija
181/184 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on automaattinen oletus siitä, että pariskunnasta nainen hoitaa yhteiset sosiaaliset suhteet molempien sukulaisiin ja tuttuihin. Ylimääräistä työtä, itse en siihen ole ruvennut enkä rupea.

Vierailija
182/184 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä otan kaikkia tuttavapiirin lapsia yökylään, käyn synttäreillä ja muistan jouluna. Ei liity kummeuteen.

Oikeasti vai?

Meillä on niin laaja tuttavapiiri ja iso suku, ettei mitään muuta ehtisi tekemäänkään kuin kestitsemään vieraita ja kyläilemään, jos kaikkien synttäreillä kävisi ja kaikki tuttavapiirin lapset ottaisi yökylään. Tähän päälle omat lapset ja heidän menonsa + kyläilyt ja yökyläilyt, vanhempien työt, kaikkien harrastukset ym. Ei tulisi mitään. Siksi yökyläilyt ja joululahjat on rajattu vain kummilapsiin ja lasten omiin kavereihin.

Eikä tuollekaan kummilapsen äidille ole tullut ikinä mieleen ostaa lahjoja meidän lapsillemme, saati ottaa heitä kylään, joten ei ole tapana myöskään heillä, vaan kokee tämän jostain syystä minun velvollisuudekseni ihan vaan miehen kummiuden takia.

ap

Jos ei ole vastavuoroisuutta niin sinua yritetään täysin huijata tuolla kummihommalla. Jos he ostelisivat lahjoja sinun lapsille niin tietenkin sinä myös heille, mutta tuo ei käy.

Miksi tuon toisen osapuolen pitää antaa päättää? Miksi ap: n "tietenkin pitäisi ostaa" miehensä kummilapsille lahjoja missään olosuhteissa? Ärsyttää tuo "tietenkin sinä myös heille", koska sehän tarkoittaisi taipumista toisen tahtoon ihan oudossa lahjojenostelukäytännössä. Ei sellaiseen tarvitse lähteä mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/184 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatkaisi suhdetta.

Vierailija
184/184 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies perusteli päätöstään?