Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön! Näillä keinoin estät päivärahasi alentamisen aktivointimallissa

Vierailija
21.01.2018 |

Päivärahasi ei pienene, jos 65 maksupäivän jakson aikana

teet töitä yhteensä vähintään 18 tuntia (opetusalalla vähintään 8 tuntia) tai
ansaitset yritystoiminnasta yhteensä vähintään 241,04 euroa tai
osallistut viitenä päivänä TE-toimiston määrittämiin työllistymistä tukeviin toimiin.

Ensimmäisen kerran aktiivisuutta tarkistetaan huhtikuussa 2018, jolloin lain voimassa ollessa päivärahaa on aikaisintaan voitu maksaa 65 päivältä. Kaikkien päivärahan hakijoiden on hyvä varautua huhtikuussa tavallista pidempään hakemusten käsittelyaikaan.

Eli aika löysät vaatimukset ovat. Vaadittavan summan rahaahan saa vaikka luomalla lumia, mikä on hyvää liikuntaakin samalla.

Sirkka-mummo, 77 v, etelä-Helsinki

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas monta työtöntä Sirkka-mummo 77v Etelä-Helsingistä meinaa ottaa työntekijöikseen - vaikka luomaan lumia?

Vierailija
2/52 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö olla yritys jos aikoo tienata tuon 241€.

miten voi olla yrittäjä ja työtön samaan aikaan?

mitä jos ei vaan saa mistään työtä? Edes tuota 18h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voit laskuttaa työn ns. kevutyrittäjyyden kautta. Ei ole vaikeaa!

Vierailija
4/52 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla Sirkka-mummoilla ei taida olla rahaa vaikka on tarve.

Vierailija
5/52 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voit laskuttaa työn ns. kevutyrittäjyyden kautta. Ei ole vaikeaa!

Tässä on se ihan todellinen riski että TE-toimisto tulkitsee sinut yrittäjäksi. Sen jälkeen menetät päivärahoistasi 100 prosenttia ja olet entistä pahemmassa kusessa.

Vierailija
6/52 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alenee, niin ei muuta kuin täydentävä hakemus toimeentulotuesta ja tadaa, saman verran tulee rahaa. Muutama klikkaus enemmän KELA:n sivuilla.

Vierailija
7/52 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos alenee, niin ei muuta kuin täydentävä hakemus toimeentulotuesta ja tadaa, saman verran tulee rahaa. Muutama klikkaus enemmän KELA:n sivuilla.

Heheh, sinäpä se varsinainen vitsiniekka olet. Ei onnistu, kyllä nuo Kelassa tarkistetaan, että et ole ollut aktiivinen. Et saa ilmaista rahaa. Kovalla työnteolla ihminen menestyy tässä maailmassa. Sen olen minä itse nähnyt kuin myös sen, että joutilaisuus on kaiken pahan alku ja juuri.

Sirkka-mummo, 77 v, etelä-Helsinki

Vierailija
8/52 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten saa yrittäjä toimeentulotukea ennen kuin on todisteellisesti lopettanut yrityksensä. Täällä jatkuvasti lauotaan lonkalta mutrulla tietoa mikä ei pidä paikkaansa.

Vierailija
9/52 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äkkiä luomaan lunta - lumi sulaa torstaina!

Vierailija
10/52 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ei ole kovin paljon ollut luettavissa uutisointia. Koskeeko aktivointimalli niitä, jotka kuuluvat johonkin kassaan ja ovat ansiosidonnaisella?

Vierailija
11/52 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjäksi ei ainakaan pidä missään nimessä ruveta tai hankkia Y-tunnusta tässä tilanteessa. Putoaa ihan tyhjän päälle, jos ei oikeasti ole töitä. Siitä prosessista on myös hankala irtautua. Suomi kannustaa niin kovasti yksityisyrittämiseen! Pelkkää raippaa.

Vierailija
12/52 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ei ole kovin paljon ollut luettavissa uutisointia. Koskeeko aktivointimalli niitä, jotka kuuluvat johonkin kassaan ja ovat ansiosidonnaisella?

Ehdottomasti koskee! Kaikkia työttömiä. Nyt ei saa olla enää suu auki odottamassa, että joku heittää sinne silakan. On opeteltava itse kalastamaan. Ei köyhyydelle mitään pidä tehdä. Kyllä vahvimmat ponnistelevat menestykseen sieltäkin. Kuka köyhäksi jää, on sen ansainnut. Raamattukin sen sanoo: köyhät ovat aina keskuudessamme.

Sirkka-mummo, 77, etelä-Helsinki

Vierailija
13/52 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on helpompi keino. Mä tulen valittamaan leikkauksesta. Syy, ei ole tarjottu mitään työllistymistä edistävää toimintaa te-toimistolta. Ei siellä ole edes tarjolla juuri mitään ja se on jo käyty. Niille, jotka ei tiedä, niin noi on jo olleet pakollisia, jos sellaseen sut on tupattu. Siihen taitaa mennä ainakin pari vuotta ennen kun ton saa oikeuteen edes ekan kerran, mutta siinähän pyörittelevät papereita sen aikaa. Ja jos olen asiakas vielä seuraavan tarkastelunkin kohdalla, niin sama ruljanssi alkaa taas.

Vierailija
14/52 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käännän kylkeä ja jatkan passiivimenoani, ei muutama kymppi tunnu minun varoissani missään. Onneksi Suomen yhteiskunta ei jätä lepäilevää työtöntä heitteille kuitenkaan.

Vierailija
15/52 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti koskee! Kaikkia työttömiä. Nyt ei saa olla enää suu auki odottamassa, että joku heittää sinne silakan. On opeteltava itse kalastamaan. Ei köyhyydelle mitään pidä tehdä. Kyllä vahvimmat ponnistelevat menestykseen sieltäkin. Kuka köyhäksi jää, on sen ansainnut. Raamattukin sen sanoo: köyhät ovat aina keskuudessamme.

Provohan tämä on. Joku laiska jamppa 35v. kirjoittelee vaan. Näkeehän sen.

Vierailija
16/52 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Vierailija
17/52 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassat voivat pelata tuolla. Otetaan esim. yksi päivä korvausta pois ja lisätään se loppuun +1 päivänä.

Karenssi on se ikävämpi juttu sitten. Käsittämätöntä. Sirkka-mummoa hieman nuorempi on pistetty kilometritehtaalle vähän ennen eläkeikää kustannuseränä yrityksistä. Käytännössä kukaan ei enää palkkaa. Mitäs sitten?

Hyvä tässä systeemissä on se, että joutuvatpahan meidän suomen kieltä opettelemattomat laiskat pakoloiset miettimään, miksei taikaseinästä tulekaan rahaa?

Vierailija
18/52 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka Sirkkeli onkin provo niin vastaus kysymykseesi:

Koskee kaikkia työttömiä, työtömyyspäivästä 1 alkaen. Koskee myös työsuhteessa olevia, mutta lomautettuna olevia.

Vierailija
19/52 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Hyvä tietää. Kun tunnutaan puhuvan vain työmarkkinatuesta ja sosiaaliturvasta. Ei niistä, jotka on oikeasti potkittu työelämästä pihalle. Mene siinä sitten sellaisessa tilanteessa jollekin kurssille, minkä koko opettajaryhmää olisit mennen tullen pätevämpi itse kouluttamaan. Ajan hukkaa.

Vierailija
20/52 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sirkka-mummo, olisitko ystävällinen ja kertoisit meille, mitä Jeesus tarkoitti tuolla "köyhät teillä on aina keskuudessanne" -maininnallaan?

Vaikutat niin vanhalta ja viisaalta, että varmaan osaat selittää tämänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi