Jos tekee mieli sipsejä, mitä kannattaa syödä?
Kommentit (141)
Tietenkin niitä sipsejä, mä ainakin syön😜
Sipsejä tekee usein mieli, kun on pissannut natriumit ulos. Eli kankkusessa ainakin. Toki ne on hyviä, eikä niitä kannata ostaa kotiin kuten ei suklaatakaan.
Laitat johonkin, vaikka pinaattikeittoon tai kananmunalle reippaammin suolaa niin natriumit korjaantuu.
Riisikakut vois toimia?
Jotain itelle maistuvaa leipää (mulle se on rapea kauraleipä) ja laittaa siihen päälle kunnolla voita. Noin lähtee mulla sipsin himo pois :)
Kerran myös pureskelin keittämätöntä nuudelia, ja voi että sekin maistu hyvälle kun oli karsee nälkä!
Sipsit kyllä lähinnä vain viikonloppuun jos sinnekkään kun pöhöttävät melko tehokkaasti ja liikaa suolaa.
Ei ne sipsit varmaan ole ongelma, jos niitä (ja muuta) syö järjellisissä määrin. Ei jokainen sipsinsä suuhun laittava ihminen ole läski tai korkean verenpaineen uhri. Kyllä ne ongelmat sipseissäkin liittyvät määriin. Eli sipsinhimon iskiessä syö järkevä määrä niitä sipsejä ja se ei ole pussillinen.
Jos et ole syönyt kunnolla niin sitten kunnon ruokaa, sillä monesti menee herkkuhimotkin pois :)
Mun uus lempparisnäcksi on uunissa rapeaksi paahdetut kikherneet! Niihin vielä mieleistä maustetta (vaikka tacomaustetta tms) niin om nom nom!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran ulkomailla eräs nainen laittoi normaalin ruoan seuraksi sipsejä. Siis osaksi ateriaa. Käsittämätöntä.
Oliko britti? Hehän laittavat sipsejä vaikka voileivän väliin.
Miten niin vaikka? Oletko edes kokeillut? :) Käsittämättömän ihana yhdistelmä, pehmeä leipä ja rouskuvat sipsit. Nam!
Täysjyvä ruisleipää, juustoa ja kurkkua päälle , luomuriisikakkuja, porkkanoita, omenalohkoja, ananaskiekkoja,
Niitä sipsejä, mitä tekee mieli?
Linkosuon ruissipsejä. Näitä on valmiiksi maustettuna esim. makea chili tai valkosipuli ( nam!) ja valmiiksi muotoiltuja dipin kasaamista varten. Järjettömän hyviä mutta perunalastuihin verrattuna hyvinkin terveellisiä!
Vierailija kirjoitti:
Linkosuon ruissipsejä. Näitä on valmiiksi maustettuna esim. makea chili tai valkosipuli ( nam!) ja valmiiksi muotoiltuja dipin kasaamista varten. Järjettömän hyviä mutta perunalastuihin verrattuna hyvinkin terveellisiä!
Onko niissä muka vähemmän kaloreita?
Syökö joku tänä päivänä vielä SIPSEJÄ???
Vierailija kirjoitti:
Syökö joku tänä päivänä vielä SIPSEJÄ???
Ööh...varmaan, kun niitä kaupoissa vielä myydään. Itse syön noin kaksi pussia viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niissä muka vähemmän kaloreita?
Oletko siinä käsityksessä, että terveellinen ruoka on kaloritonta? Sipsit ovat epäterveellisiä, koska niissä ei ole muuta ravintoa kuin kaloreita. Rukiin terveellisyys taas on kiistaton, jos vatsa kestää. Siinä on paljon kuituja, vitamiineja ja hivenaineita.
Miksi? Mitä teet niille sen jälkeen? Kuulostaa kauhealta.