Onko se Tapiolan Ainoa onnistunut "ostoskeskus"?
Minusta vaikutti jotenkin kolkolta ja kylmältä ja tylsältä. Persoonattomalta. Siellä ei oikein ole mitään. Kenelle se on tarkoitettu?
Kommentit (36)
Mielestäni yksi pk-seudun parhaimpia ostoskeskuksia. Todella vähän näkyy heikompaa ainesta ja miellyttävä shoppailla ja käydä syömässä
Vierailija kirjoitti:
Montako tuntia Ainoan parkkihallissa saa ilmaista aikaa parkkikiekolla?
Parkkihallissa oli ainostaan maksullisia paikkoja, en tiedä onko jossain ulkona ilmaisia parkkipaikkoja..?
Ja oli kyllä pettymys tämä Ainoa. Kovin sokkeloinen ja ahdas. Tosin Stocka oli kyllä mun mielestä ihan kiva, ainakin siellä oli palvelu sellaista vanhan stockan tyylistä, eli sellaista jossa ylitetään asiakkaan odotukset.
Vierailija kirjoitti:
Missä Tapiolassa on nykyisin se oliko Kaisan Cafe tai vastaava, josta sai jättiläiskorvapuusteja? Onko vielä toiminnassa ja onko pysynyt kodikkaana vai onko mennyt nykyiseen tapaan kliiniseksi ja persoonattomaksi?
Kaisan kahvila on alakerrassa, samat isot korvapuustit ovat edelleen tarjolla ja paikka on tupaten täynnä. Aika ahtaassa kohdassa kahvila kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä Tapiolassa on nykyisin se oliko Kaisan Cafe tai vastaava, josta sai jättiläiskorvapuusteja? Onko vielä toiminnassa ja onko pysynyt kodikkaana vai onko mennyt nykyiseen tapaan kliiniseksi ja persoonattomaksi?
Kaisan kahvila on alakerrassa, samat isot korvapuustit ovat edelleen tarjolla ja paikka on tupaten täynnä. Aika ahtaassa kohdassa kahvila kyllä on.
Harmi, paikkahan oli todella suosittu jo joskus todella kauan sitten. Olisivat ottaneet oikein hyvän paikan itselleen. Ehkä voivat sitten vielä muuttaa. Ihan tylsää, jos ovat ahtaassa paikassa.
Tapiolassa asuu paljon varakkaita ihmisiä (katsokaa vaikka asuntojen ja varsinkin uusien asuntojen hintoja), jotka ovat fanaattisia asuinalueensa suhteen ja pitävät sitä paremman väen paikkana (jopa rinnastaen Westend-Haukilahteen). Alueella on vielä (ollut) nimekkäitä tavarataloja (Stockmann tunnetuimpana) ja eri alojen liikkeitä tyydyttämässä ostostarpeita.
Mutta tuosta Ainoasta ja pysäköintimahdollisuuksista olen samaa mieltä. Surkeaa on vielä, mutta ehkä tulevaisuudessa tilanne paranee. Eri alojen liikkeitä on jo ihan mukavasti vaikkakin ne on siroteltu miten sattuu pitkin kauppakeskusta.
Laskin, että metrolta katutasolle ulos on viidet rullaportaat! Tai sitten oikotie Stockalle labyrinttiä pitkin, rullaportaita, kahdet hissit ja kuja parkkihallin kautta pakokaasuja nuuhkien. Tylsä reitti joka päivä kuljettavaksi. Mistä muuten tämä Ainoa-nimi oikein tulee ja mitä tarkoittaa? Tuleeko Kalevalasta (Aino) vai tarkoittaako, että on "ainoa" ostoskeskus niillä main? Ruotsiksi "Den enda"?
Tapiola on räkäinen paikka. Turkismummot luulee että on hieno. Ovat yrittäneet elvyttää sitä kiillottamalla kakkakimpaletta. Heikintori oli 80-luvulla cool, oli O'Clock hampurilaisraflaa ja pizza hutia
Asun Pohjois-Tapiolassa enkä ole rikas, mutta olen silti aina tykännyt Tapiolasta. Yksi syy oli juuri se, että keskustassa oli pientä kaupunkimaisuutta, eli kaikki palvelut eivät olleet vain isossa ostoskeskuksessa. Tapiolaa ei ole alunperin rakennettu ostoskeskusperiaatteen mukaan. Nyt keskusta tietysti uudistustöiden takia on vähän pommin jäljiltä ja aavekaupungin oloinen, mutta innolla odotan uuden kävelykeskustan ja plazan valmistumista.
Ainoa on pienehkö ja melko sokkeloinen, mutta kyllä ne palvelut minulle riittävät. Kosmetologi, kampaaja, Stadium, Body Shop, teepuoti, sisustusliikkeitä, pieniä vaatekauppoja, Cubus massamuodin ystäville, H&M samoin, Akateeminen kirjakauppa, Stokka, Musti ja Mirri, Clas Ohlson, Hemtex, K-Supermarket, monia kahviloita (mm. Kaisan Cafe ja Fazer), apteekki, It's Pure -ekokauppa ja ruokapaikkojakin. Oikeastaan ainoat, joita kaipaisin, ovat toinen urheiluliike (esim. Intersport), Finnlayson ja Ruohonjuuri tai Ekolo. Vaatteet ostan nykyisin netistä Euroopassa valmistavilta yrityksiltä, joten en kaipaa juuri vaatetarjontaan lisäystä.
Tapiolassa suosikeistani kolme sijaitsee Ainoassa eli Akateeminen, Kaisan Cafe ja the Body Shop. Muut suosikit ovat Kinetic-urheiluhierontakeskus ja Suomen urheiluhierontakeskus, Kino Tapiola, Marimekko, kirjasto, Eurokangas, Sandro ja Sushi Art, jotka eivät ole Ainoassa vaan muualla Tapiolan keskustassa.
Iso Omenahan on hieno, eikä ole varmaan juuri mitään, mitä siellä ei olisi. Minun makuuni se on viimeisimmän uudistuksen jälkeen kuitenkin jo hieman liian iso, tyyliin jonkin kaupungin keskustan kokoinen. Minun on siellä jopa hankala löytää paikasta toiseen sen suuruuden takia. Jotenkin uuvuttava. Mutta sielläkin siis käyn.
N28
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni yksi pk-seudun parhaimpia ostoskeskuksia. Todella vähän näkyy heikompaa ainesta ja miellyttävä shoppailla ja käydä syömässä
Samaa mieltä. Ainoassa tulee käytyä nimenomaan siksi että siellä käy miellyttävää, siististi ja kiimnostavasti pukeutunutta väkeä. Tulee sellainen luksus tunnelma.
Siellä on hyvä Stadium jossa tulee käytyä usein kun perheessä on kilpaurheilija. Kaipaisin kyllä Intersporttia myös. Välillä joutuu menemään Selloon joka on täynnä heikompaa ainesta.
Kaikki kahvilat ja ruokakaupat pistetty kellariin tai ikkunottomiin tiloihin. Sitten Ainoan suunnittelukeskus on katutasossa jätti-ikkunoiden kera. Kertonee kaiken suunnittelun tasosta. Otan metron Matinkylään että pääsee Esperesso Houseen ja näkee ulos ihmisvilinään. Ainoa on kuin joku suljettu osasto, brrrr...
Oikeassa ollaan: Ainoa-kauppakeskus on mahdollisimman sekava.
Oikein pettynyt olen. Olen asunut äällä vuodesta 1974 - ja nyt pitikin tulla tuommoinen...