Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten työtön voisi saada lepolomaa?

Vierailija
21.01.2018 |

Olen työtön mutta yäysin loppuun ajettu ja naatti, olisi virkistävän breikin paikka. Akut pitäisi ladata jotta taas jaksaa, mutta miten? Tuntuu siltä, että pitäisi vain jotenkin lakata ajattelemasta ja murehtimasta liikaa, nakata aivot naulaan, mutta en uskalla enkä pysty. Pelottaa ja ahdistaa liikaa. Entä jos se ei olekkaan sallittua? Mitä ihmiset siitä ajattelee? Miten voin olla jatkuvasti miettimattä ja ajattelematta rahaa? Tuntuu että pää räjähtää.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän sä teet koko ajan ja palkalla.

Vierailija
2/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun siis ihan oikeaa lomaa, niin että pystyy hengähtämään ja lataamaan akut kunnolla. On rankkaa kun ei voi ottaa breikkiä ja siirtää arjen murheita ja muita huolia edes hetkeksikäön sivuun. Pahimmillaan päässämylläävät ajatukset pitävät hereillä useita öitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaise työnhakusi, niin siitä se lomailu alkaa.

Vierailija
4/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mulla oo ollut lomaa 10 vuoteen ja viikottainen työaika n. 50 h. Kyllä sä tarttet valtion kustantantaman aurinkoloman.

Vierailija
5/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudassa ehtii lomailemaan.

Vierailija
6/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo mulla oo ollut lomaa 10 vuoteen ja viikottainen työaika n. 50 h. Kyllä sä tarttet valtion kustantantaman aurinkoloman.

Eli olet syyllinen siihen ettei työpaikkoja riitä Suomessa kaikille.

Muista satuilla tähän jotain tyyliin:"olen työpaikassain korvaamaton/olen yksityisyrittäjä/olen aivokirurgi"

Ei mene läpi. Takaisin kahvia keittämään, sekoomustrolli.

Vierailija
7/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olisi mukava käydä vaikka kerran vuodessa välimerellä. Mutta en saa matkustaa eikä ole rahaa. Kotona kökkiminen ei ole mitään lomaa.

Vierailija
8/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa ettet ymmärrä mitään työttömyydestä.

Vierailija
9/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mars omalle terveysasemalle ja varaat lääkärille ajan. Pyydät sairauslomaa masennuksen vuoksi. Et ole selvästikään työkykyinen.

Vierailija
10/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön mutta yäysin loppuun ajettu ja naatti, olisi virkistävän breikin paikka. Akut pitäisi ladata jotta taas jaksaa, mutta miten? Tuntuu siltä, että pitäisi vain jotenkin lakata ajattelemasta ja murehtimasta liikaa, nakata aivot naulaan, mutta en uskalla enkä pysty. Pelottaa ja ahdistaa liikaa. Entä jos se ei olekkaan sallittua? Mitä ihmiset siitä ajattelee? Miten voin olla jatkuvasti miettimattä ja ajattelematta rahaa? Tuntuu että pää räjähtää.

Voi luoja. Mene lääkäriin hakee apua masennukseesi ja sitten teet lomareissun joko kotimaassa tai ulkomailla.

Eiköhän se siitä.

Vierailija
11/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mars omalle terveysasemalle ja varaat lääkärille ajan. Pyydät sairauslomaa masennuksen vuoksi. Et ole selvästikään työkykyinen.

Maksaako ne 2vk Espanjan matkan?

Vierailija
12/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet sen reissun joko omilla säästöillä tai sitten tuista mitä saat. Näin helppoa se on.

Vierailija
13/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksaako ne 2vk Espanjan matkan?

Tuskin maksavat, mutta siirtyy sairauspäivärahalle, koska eihän tuo hermoraunio ole työmarkkinoiden käytettävissä.

Vierailija
14/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä oli todellinen tilanne, niin ainakin minulla alkoi auttaa seuraava toimintatapa: varaan kerran viikossa yhden päivän, jolloin on lupa tehdä ihan mitä huvittaa. Ei siis saa tehdä rästitöitä, työttömyyden tai rahan miettimisiä tms. Keksin jotain kivaa (usein ihan yksinkertaista ja ilmaista) tekemistä tai vain olen, röhnötän sängyssä. Nämä päivät antavat virtaa ja uusia näkökulmia, puhdistavat mieltä, joka tukkeutuu jatkuvasta murehtimisesta ja "mun pitäisi" -ajattelusta! Katkaisevat kierteen. Tsemppiä!

Vierailija
15/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taloutesi antaa myöden, pidä "lomaa" työnhausta. Työnhakija voi ilmoittaa Omilla sivuilla mm. lomamatkan, jolloin ei ole työmarkkinoiden käytettävissä, eikä tietty saa tai hae työttömyyskorvausta. Kysyin tätä asiaa TE-toimiston työlinjalta ja näin minulle vastattiin. Ihan voi siis luvan kanssa pitää loman, ilman että työnhaku katkeaa, kunhan ei hae siltä ajalta korvaustakaan.

Jos lomaan on aikaa alle kuukausi, omilla sivuilla onnistuu, jos haluaa ilmoittaa jo vaikka kahta kuukautta ennen, voi soittaa, laittaa viestiä tai jättää yhteydenottopyynnön.

Kysyin vuoden 2017 puolella, voithan varmistaa vielä. Voisi olettaa kuitenkin, jos Omilta sivuilta löytyy vielä kohta, niin olisi tänä vuonnakin näin. Mutta varmista, ettet paina sitä Lopeta työnhaku -nappulaa, vaan joku "muutos" tms..

Tiedän, miltä susta tuntuu. Itselläni on alkanut unettomuuskierre, vatvon ja murehdin asioita 24/7. Ja vielä kun tämä työttömyys ei ole ihmisen ainoa murhe, samat muutkin murheet meillä työttömilläkin on, kuin työssäkäyvilläkin, mikä kullakin.

Vierailija
16/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska nouse siitä, eikö pelleily jo riitä? Joka miehen on tehtävä töitä leipänsä eteen. Joka ei tee töitä, ei sen myöskään pidä syömän.

Vierailija
17/23 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta! Yhteiskunta saisi maksaa meille työttömille vähintään viikon loman aurinkoon. Tarvitsisi lomaa tästä olemisesta hetimiten!

Vierailija
18/23 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa ettet ymmärrä mitään työttömyydestä.

Totta, en tosiaankaan ole koskaan ollut työttömänä.

Eläkkeelle pääsyyn 1kk *♡*

Vierailija
19/23 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön voi tehdä Kelaan jo vuosi yhden loma-anomuksen. Tarvittaessa työttömälle maksetaan ylimääräinen korvaus. Jos ei muuten olisi varaa ostaa lentoja etelään.

On niin tärkeää pitää huolta ihmisten työkyvystä. Huolehtia ylirasituksen aiheuttamasta väsymyksestä. Etenkin nyt aktiivimallin tultua voimaan työttömät on alkaneet paljon aktiivisemmin käyttämään lomaoikeuttaan. Aikaisemmin tämä on ollut harvoin käytetty etuisuus kun valtaosa on keskittynyt liian tiiviisti työnhakuun ja kursseihin.

Hae Kelasta pari viikkoa tuettua lomaa. Meidän perhe kävi joulukuussa Grand Canarialla. Miehen oli tosi vaikea saada töistä lomaa, mutta onneksi sekin järjestyi.

Vierailija
20/23 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä kunnon jurrit vähintään kerran viikossa.

Auttaa näin työssäkäyvääkin, jolla vastaavia tuntemuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan