Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että ottaa päähän olla kyläilemässä perheessä, jossa ei tarjota tarpeeksi ruokaa!

Vierailija
21.01.2018 |

Saavuimme eilen klo 14 aikaan, ei tervetulokahveja, mitään ei tarjottu. Neljän aikaan päivällinen, joka oli huipputrendikäs bowl-ruoka - siis salaattia kulhossa. Seuraavan kerran ruokaa tarjottiin vasta klo 21 aikaan, paahtoleipää, juustoa ja hedelmiä. Oli pikkasen nälkä.

Kommentit (706)

Vierailija
81/706 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta AP itse ruokasi !!! Miksi jonkun muun pitäisi sun suusi ruokkia ja typerän urheilevan penikkasi?? En minä ainakaan ole mikään hyväntekeväisyysjärjestö, joka ruokkii kylään tulleet että varmana napa raikaa !! Jos mulle tulee kyläilijöitä niin saavat itse tuoda ruokansa, minä en ala stressaamaan ja miettimään mitä ostaa ja oonko ostanu varmasti tarpeeks ja sitten kuitenki käy niin että ruokaa on liikaa ja sitten sitä menee pilalle, kun vieraat ei kehtaa ottaa ruokaa mukaan vaikka tarjoaisin että ottakaa koska itse syön niin vähän päivässä muutenkin !!!

Jokainen ostakoot omat ruokansa niin kaikki ois helpompaa !!! Onneks mun luona ei käy enään ketään vieraita koskaan, ikinä, koska VIHAAN IHMISIÄ !!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Lisäksi lähimmät kaupat on 30km päässä, joten täältä on hankala kenenkään esim tilata pizzaa koska kukaan ei toimita näin kauas, joten parempi kun ihmiset pysyvät poissa tiluksiltani jos ei kelpaa itse tuoda omia ruokiaan mukana !!! 

No sitten ei kannata kutsua yövieraita. Ehkä seuraavalla kerralla kieltäydytään kohteliaasti.

ap

Vierailija
82/706 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon tottunu viemään omat eväät joka paikkaan. Mulla on lääketieteellisiä ruokarajoitteita niin en voi vaivata niin monimutkaisilla systeemeillä ystäviäni. Ainakin saan syödä just silloin kun mun pitää ja just niin paljon kuin tarvitsee. Onpahan tästä rajoitteesta edes jotain hyötyä.

Näistä rajoitteista johtuen ei mun kaapeissa ole vieraille oikein mitään tarjottavaa. Siksi kysyn aina kun vieraita on tulossa, että mitä haluaisivat syödä. Yleensä keskustellaan asiasta sitten rakentavassa hengessä kaikessa sovussa ja tullaan siihen tulokseen, että jos minä hankin jotain ja he tuovat loput, asia sovitaan ja sen mukaan toimitaan.

Vaikeat ruokarajoitukset on tietysti asia erikseen. Meillä ei kuitenkaan kenelläkään ole mitään rajoitteita.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/706 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneita ja ymmärtämättömiä isäntiä, todellakin! Ahneus ilmenee siinä, että jotkut todellakin ajattelevat, että vierast saavat heiltä liikaa hyötyä, jos tarjotaan ilmaiseksi ruokaa ja muuta kunnon määrä. Ahneutta on paljon ja sitä piilotellaan. Tälläkin palstalla ahneus yritetään selittää aina sen kohteen viaksi tai puutteksi, tyyliin vieraan tulee tuoda ruuat, juomat ja vuodevaatteet mukanaan. Miksi vieraita kutsutaan, jos ajattelutapa on tämä?!! Sitä en ole koskaan ymmärtänyt. Itselle on itsestäänselvää tarjota vieraille ruuat ja kahvit, jos tulevat pitemmäksi aikaa. Jos vieraat eivät syystä tai toisesta halua, kunnioitan heidän toivettaan. Itse olisin lähtenyt pois jo ajat sitten tuollaisesta kyläpaikasta yöksi hotelliin ja syömään ravintolaan. En tuhlaa aikaani moukkien kanssa.

Vierailija
84/706 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika salaatissa sitten oli, oliko liian vähän vai ettekö tykänneet?

Vierailija
85/706 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on nykyään rahat vähissä, mm työttömiä on paljon.

Monet joutuu hakemaan ruokaa jonottamalla päiväysvanhoja kauppojen poistoeriä leipäjonossa (jotka nekin kai lopetetaan).

Ymmärtäkää jo : monet ihmiset ovat tiukilla. Viekää tuliaisia mennessänne niin ette nolaa ketään kun tarjottavat ovat vaatimattomat.

No eivät ole työttömiä, vaan käsittääkseni ihan hyvin toimeentulevia ihmisiä. Oli meillä lisäksi hedelmiä mukana ajomatkaa varten, jos mussutimme sitten niitä.

ap

Päällepäin on vaikea tietää nykyään kenestäkään.

Vierailija
86/706 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli tosi pieni annos. Enkä itse tarjoaisi päivällisvieraalle salaattia.

ap

Vierailija
87/706 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän aloittajaa, mutta ymmärän myös isäntäperhettä. Kaikissa perheissä ei syödä kuutta kertaa päivässä (aamiainen, lounas, päivällinen plus kolme välipalaa). Mulle olisi just hyvä tuo, että klo 16 salaattiateria ja klo 21 paahtoleipää, juustoja ja hedelmiä. 

No ei meillä syödä kuutta kertaa päivässä. Lapset syövät viisi kertaa ja me aikuiset neljä kertaa päivässä. Oli vain päivälliseksi liian kevyttä meidän urheilevalle ja liikkuvalle perheelle ja seuraava ateria oli liian pitkän ajan kuluttua. Ja oli sekin aika kevyt, kun ottaa huomioon, että päivällinen oli pelkkää salaattia.

ap

Siinä sen näkee, että kukin tavallaan. Itse esimerkiksi en osaisi syödä noin paljoa. Aamulla ja illalla hyvä, jos leipä menee ja yhden lämpimän aterian syön päivässä. Joskus saattaa joku hedelmä mennä välipalaksi.

Vierailija
88/706 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on nykyään rahat vähissä, mm työttömiä on paljon.

Monet joutuu hakemaan ruokaa jonottamalla päiväysvanhoja kauppojen poistoeriä leipäjonossa (jotka nekin kai lopetetaan).

Ymmärtäkää jo : monet ihmiset ovat tiukilla. Viekää tuliaisia mennessänne niin ette nolaa ketään kun tarjottavat ovat vaatimattomat.

No eivät ole työttömiä, vaan käsittääkseni ihan hyvin toimeentulevia ihmisiä. Oli meillä lisäksi hedelmiä mukana ajomatkaa varten, jos mussutimme sitten niitä.

ap

Päällepäin on vaikea tietää nykyään kenestäkään.

No joo, voi toki olla näinkin. Meille olisi kyllä sopinut esim. nyyttärit, jos on rahasta kiinni.

ap

Vierailija
89/706 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän aloittajaa, mutta ymmärän myös isäntäperhettä. Kaikissa perheissä ei syödä kuutta kertaa päivässä (aamiainen, lounas, päivällinen plus kolme välipalaa). Mulle olisi just hyvä tuo, että klo 16 salaattiateria ja klo 21 paahtoleipää, juustoja ja hedelmiä. 

No ei meillä syödä kuutta kertaa päivässä. Lapset syövät viisi kertaa ja me aikuiset neljä kertaa päivässä. Oli vain päivälliseksi liian kevyttä meidän urheilevalle ja liikkuvalle perheelle ja seuraava ateria oli liian pitkän ajan kuluttua. Ja oli sekin aika kevyt, kun ottaa huomioon, että päivällinen oli pelkkää salaattia.

ap

Siinä sen näkee, että kukin tavallaan. Itse esimerkiksi en osaisi syödä noin paljoa. Aamulla ja illalla hyvä, jos leipä menee ja yhden lämpimän aterian syön päivässä. Joskus saattaa joku hedelmä mennä välipalaksi.

Tietysti kaikki syö omalla tavallaan. Itse olen laittanut kyllä pähkinöitä ja vaikka tuoreita hedelmiä/marjoja tarjolle, jos jollekin tulee nälkä. Tietysti leipää yms. saa myös ottaa.

ap

Vierailija
90/706 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa kyllä opetetaan käytöstapoja ja mm.juhlien järjestämistä, tarjoilua ym.kotitalustunneilla. Vielä pitöisi opettaa tarkemmin, mikä on isännän ja vieraan rooli, kun ne tuntuvat olevan aivan sekaisin nykyään: toisille ei aivan tutut ihmiset ( ei lähiperhe jne, jotka käyvät lähes jääkaapillakin ns,vieraisilla) ovat vieraisilla niin, että isäntä tarjoaa aina oletusarvoisesti omasta pussistaan ruuat ja juomat ilman ennakko-oletuksia vieraalta mihinkään. Vieras tuo tuliaisena esim.viiniä, kukkia jne., mikä sopii vierailun kestoon ja tunnelmaan. Tämä on pääsääntö! Erikseen sovitaan poikkeukset, kuten nyyttärit tai muu järjestely mutta jollei toisin sovita pääsääntö pitää. Moukat ja juntit eivät tajua etiketistä ja säännöistä mitään, joten kannattaa kiertää sellaiset kaukaa tai lähteä hyvissä ajoin pois.

Vierailija
91/706 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isäntäväki syö noin, niin ei voi ehkä ymmärtää, että vieraat tarvitsevatkin enemmän.

Jos heillä siis on tapana syödä niukasti.

Vierailija
92/706 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eikö sitä saanut ottaa lisää?

Vierailija
93/706 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaguruna itseään pitävä emäntä luonnollisesti tarjoaa jo 2 v suosiossa ollutta kulhoruokaa - trendsetterin pitää niin tehdään (not). Sillä taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa, ymmärtääkö miten erilaisia tarpeita perheillä on. Kohteliasta olisi esim kysäistä vierailta onko toiveita illan ruokailun suhteen, tai laittaa esille edes hedelmiä tai muuta vastaavaa. Ja iltapalalla esim 3-5 erilaista leivän päälle pantavaa lisuketta (vihanneksia, kinkkua/kalkkunaa). Eipä pahitteeksi olisi esim. kiisselin keitto. Ja on myös reilua kertoa että "rohkeasti vaan yöllä keittiöön ottamaan huikopalaa jos siltä tuntuu..." Ap: Ottakaa jatkossa laukkuihin esim muutama hedelmä, pähkinöitä tmv ja vaikka proteiinipatukat per nenä. Ei tarvii kärvistellä kulho-emäntien kanssa.

Vierailija
94/706 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eikö sitä saanut ottaa lisää?

No ei, kun kyseessä oli bowl-ruoka.

ap

Vierailija
95/706 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan tajua. Miten tuota ruokaa oli vähän? Tehän olitte autossa syönyt jo sitä välipalaa, niin luulisi jaksavan klo 16 päivälliseen. Ja iltapalankin saitte.

Mitä siis olisi vielä pitänyt olla?

Ei me syöty välipalaa autossa, kun ajateltiin, että olisi tervetuliaiskahvit. Syötiin lounas 11.30 aikaan ja lähdettiin. Sitten vasta 16 salaattia päivälliseksi ja 21 aikaan iltapala. Siinä välissä syötiin eväshedelmät, koska ruokaa oli niin vähän.

ap

No tuo on esim. meillä arkena aivan normaali ateriarytmi. Lounas puolen päivän maissa, ehkä välipala (hedelmä tai kahvi tms.) iltapäivällä, päivällinen klo 17-19, iltapala klo 22-23. Viikonloppuisin aamiainen, päiväkahvi, ruoka klo 15-17, iltapala TAI aamiainen, ruoka klo 13-15, iltapäiväkahvi, iltapala. Urheillaan ja ollaan aktiivisia.

Vierailija
96/706 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli Maria Veitolallekin nihkeen hikiset tarjoilut upporikkaiden Forssellien luona. Lounaaksi salaattia kalliolla, päivälliseksi mitä lie sushia ja aamulla ei minkään sortin aamupalaa, ei edes kahvia.

Vierailija
97/706 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan tajua. Miten tuota ruokaa oli vähän? Tehän olitte autossa syönyt jo sitä välipalaa, niin luulisi jaksavan klo 16 päivälliseen. Ja iltapalankin saitte.

Mitä siis olisi vielä pitänyt olla?

Ei me syöty välipalaa autossa, kun ajateltiin, että olisi tervetuliaiskahvit. Syötiin lounas 11.30 aikaan ja lähdettiin. Sitten vasta 16 salaattia päivälliseksi ja 21 aikaan iltapala. Siinä välissä syötiin eväshedelmät, koska ruokaa oli niin vähän.

ap

No tuo on esim. meillä arkena aivan normaali ateriarytmi. Lounas puolen päivän maissa, ehkä välipala (hedelmä tai kahvi tms.) iltapäivällä, päivällinen klo 17-19, iltapala klo 22-23. Viikonloppuisin aamiainen, päiväkahvi, ruoka klo 15-17, iltapala TAI aamiainen, ruoka klo 13-15, iltapäiväkahvi, iltapala. Urheillaan ja ollaan aktiivisia.

Ja ilmeisesti aika lailla olutta? Oli sen verran sekava kirjoitus.

Vierailija
98/706 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on turha ottaa nokkiinsa tuollaisesta, jos ei itse avannut suutaan. Ehkä tuo ei ollut mikään unelmaemäntä-isäntäpari, mutta tapoja ja ruokahaluja on monenlaisia. Asia olisi varmaan ratkennut ihan sillä, että vieraat olisivat todenneet: "meille jäi vielä hieman nälkä, olisiko jotain ruokaa lisää".

Vierailija
99/706 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin tästä ihan SUORAAN isäntäväelle. Että pahoittelut mutta mulla on nälkä ja olisiko jotain lisää syötävää vai lähdenkö tästä itse kauppaan / ravintolaan. Onhan se vähän kiusallista, mullekin vaikeaa, mutta en aio kärvistellä muitten törppöyden vuoksi. Ja lähtisi ystävät vaihtoon jos tästä loukkaantuisivat (pari kertaa olen tehnytkin niin ja eivät ole loukkaantuneet, ovat vaan eriruokaisia tai erirytmisiä kuin minä ja eivät kaikkein huomaavaisimpia, sellaisiakin ihmisiä on, mutta muuten mukavia). Nämä on ihan perusasioita jos vieraita kutsuu!

Vierailija
100/706 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahatilanne niin tiukka, ettei yöpyville pitkän matkan tulleille vieraille voi varata riittävästi ruokaa, niin silloin minusta pitää jättää ne vieraat kutsumatta tai jos itse ovat pyytäneet yösijaa, niin reilusti olisi sitten joko kieltäydyttävä tai sanottava, että tulkaa vaan mutt tuokaa omat ruuat. Mutta tuollainen ap: j kertoma pihistely on kyllä ihan vihoviimeistä hommaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi