Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että ottaa päähän olla kyläilemässä perheessä, jossa ei tarjota tarpeeksi ruokaa!

Vierailija
21.01.2018 |

Saavuimme eilen klo 14 aikaan, ei tervetulokahveja, mitään ei tarjottu. Neljän aikaan päivällinen, joka oli huipputrendikäs bowl-ruoka - siis salaattia kulhossa. Seuraavan kerran ruokaa tarjottiin vasta klo 21 aikaan, paahtoleipää, juustoa ja hedelmiä. Oli pikkasen nälkä.

Kommentit (706)

Vierailija
281/706 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihje:

OSTA OMAT RUOKASI KUSIPÄÄ!

Vierailija
282/706 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jjhjb kirjoitti:

vihje:

Kiitos vihjeestä. Ehkä ruokapihistelijöiden kannattaisi lopettaa vieraiden kutsuminen?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/706 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huokaus.

Eli kyse ystäväperheistä. Ja silti ei kehdata tai uskalleta puhua suoraan noinkin arkipäiväisestä asiasta kuin ruokailu.

Edelleen - miksi olette ystäviä pihien kitupiikkien kanssa, jotka ovat niin puusilmiä, että uskovat vieraiden elävän pyhällä hengellä?

Edelleen - jos tiedätte, että Vatipään perhe ei tarjoa ruokaa, miksi ette ota mukaan syötävää joko omalle perheellenne tai sitten - hui - koko poppoolle?

Edelleen - talossa talon tavalla. Jos olette niitä superlihaksikkaita turbourheilijoita, joiden on pakko laiduntaa joka toinen tunti, ehkä teidän kannattaisi vaan pysyä kotona?

Ja vielä: auttaako, jos passiivis-aggressiivisesti rankutatte jollakin random-palstalla?

No ei nyt varsinaisesti ystäväperhe. Mies on minun mieheni vanha ystävä, mutta tämä rouva on hieman erikoinen, joten emme ole hänen kanssaan läheisiä. Hänellä on tapana guruilla ruoan kanssa, mutta käytännön toteutukset ovat vähän erikoisia. En tiennyt, että siellä oli tarjolla noin kevyet eväät, viime kerralla oli ihan ok ruokaa. Eikä olla superlihaksikkaita turboja, mutta ei vain pärjätä 11.30-21.00 n. 200 g salaatilla, joka ei ollut erityisen ruokaisa. Tämän perheen kohdalla pysytään jatkossa kotona.

Itse asiassa auttaa! Asian käsittely on tunnetusti terapoivaa.

ap

Jäikö edelliseltä kerralta ruokaa yli? Jos jäi, tuossa voi olla syy, miksi tällä kertaa oli vähemmän ruokaa. Pieniruokaisten on ihan oikeasti vaikea ymmärtää, millaisia määriä jotkut toiset ahtavat napaansa. Ovatko je olleet teillä yökylässä ja nähneet, miten paljon te kotioloissa syötte?

No ei sitä ruokaa jäänyt yli mitenkään merkittäviä määriä. Muistaakseni tarjolla oli kalaa ja perunoita sekä salaattia. Ehkä pari perunaa jäi yli. Ovat olleet meillä yökylässä, emmekä edelleenkään syö paljon. Perheen mies ei ainakaan ole pieniruokainen, kun on kasvattanut mahaa muutaman vuoden aikana. Ehkä käy salaa snägärillä?

ap

Okei, eli ei ainakaan tuo hukkaruoka ollut syy. Jos tuttavaperheen mies on ylipainoinen, voi yksi syy ollakin, ettei heillä tarjota enää kahta täyttä ateriaa vaan syödään kevyemmin. Tosin kun on kerran vieraita kutsunut, olisi salaatin voinut syödä lounaaksi ja päivällisellä sen, mitä sitten söivätkään lounaalla. 

Vierailija
284/706 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jjhjb kirjoitti:

vihje:

Kiitos vihjeestä. Ehkä ruokapihistelijöiden kannattaisi lopettaa vieraiden kutsuminen?

ap

Mulle oli aika järkytys, kun kutsusta menin tapaamaan pitkän matka päästä vanhempiani niin tarjolla oli suoraan sanottuna entisajan "sianruokaa", mikrossa lämmitettyä edellisten päivien riisiä (noin 3 pvää vanhaa), perunoita, makkaranpaloja ja lihakastikkeen loppu (3-4 päivää vanhaa). Toki vanhempien iälläkin on merkitystä näissä jutuissa. .

Vierailija
285/706 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tarjoilut kelpaa, painu kotiisi, niin saat mättää eineksiä niin että napa raikaa. Älykkyysosamääräsi ei näy olevan sen korkeammalla tasolla.

Vierailija
286/706 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki aiheellinen on jo tullut sanotuksi tähän provoon, mutta sanotaan nyt vielä kerran: olkoon suklaa vaikka miten itse tehty, se ei siitä ruuaksi muutu. Yökylään mukaan kunnon ruokakassi, leipää, maitoa, leikkeleitä, pihvilihaa ja grillimakkaraa.

Voi herranjestas! Minä ainakin loukkaantuisin, jos minun kutsumat vieraat tulisivat ruokakassien kanssa kylään. Ihan niin kuin meillä ei saisi ruokaa. Ja vielä maidot ja pihvit ja grillimakkarat mukana. Äh. Jos meille tulee vieraita, ostan jääkaapin täytyyn ruokaa, ei sinne enää vieraiden ruuat mahdu. Se, joka kutsuu vieraita, voi kyllä ne vieraat ruokkiakin. (Jos kerran on pyydetty niin pitkäksi aikaa, että syödäkin pitää). Ihmeelliseksi on mennyt vieraan varaisuus, kun ei kutsuttuna vieraana saa ruokaa, vaan se pitäisi mukanaan raahata. Nyyttikestit on erikseen. Meillä ainakin vieraat ruokitaan, jos niitä kerran on kylään kutsuttu.

Vierailija
287/706 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on ollut yökyläilemässä kutsuttuna ja monesti on käynyt niin, että on joutunut yöllä käymään jääkaapilla, koska ei ole esim. tarjottu iltapalaa ja päivälläkin on ollut sipsejä.. Tämän kertoi hieman häpeillen, ikään kuin olisi varkaissa  ollut. Yökyläilyyn  hänvei tuliaisiksi sipsejä, karkkeja yms eli, kun oli leffailta kyseessä. Lapseni on tottunut normiruokaan ja iltapalaan yms ja ei ole ahmatti. Illan emäntä oli äiti, lapsien välillä tämmöisen ymmärtääkin jos ei tajuta tarjota ruokaa.

Vierailija
288/706 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tajua tarjota kahvia. En itse juo edes teetä, niin vaikka ostan kahvia vieraille, en muista tarjota sitä kuin aamulla. Monet juo ruuan päälle yms. Sanon kyllä aina, että kaapeille on vapaa pääsy.

Vierailija
289/706 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä teidän tuttavapiirissä on erilainen systeemi, että sinapin ja suklaan kanssa mennään kylään. Silloin pitää tietty osata varautua itsekin mennessään.

Ahaa. Että nyt nämä meidän tuliaisimme ovat supistuneet pelkkään suklaaseen.

Vielä kerran:

- n. 10 vuotta vanha laatuviini

- omatekemäni suklaat

- karkkia

- leluja

Tuliaisten arvo oli lähemmäs 50 euroa.

ap

Eli tää oli kuin olikin rahakysymys, sitä epäilin jo aloituksesta :D

Vierailija
290/706 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta jos menitte yöksi, teidän olisi pitänyt viedä enemmän. Kahvia, juustoja, ehkä jotain valmista marjapiirakkaa kahvin kanssa.

Muistan kun kutsuimme pariskunnan kylään mökille, mökki on saaressa. Tämä pariskunta tuli kauppakassien kanssa mutta majoittuivat saunakamariin ja veivät sinne ruokakassinsa. Olin jotenkin odottanut, että kun mökille tullaan (ja yleensä meidän vieraat toimii näin) tuodaan omat juomat, sen lisäksi grillattavaa ja muutakin ruokaa, salaattiaineita jne. tai kysytään etukäteen mitä tuotaisiin. Nyt jouduin vähän pulaan, etenkin kun he viipyivät kauemmin kuin oletimme, eivät lähteneet :) Kaivelin jo hernekeittopurkkia kun ruuat loppui.

Heidät KUTSUTTIIN. Ei silloin tartte viedä sen kummempaa kuin mitä jo veivät, viiniä suklaata, lapsille lelut ja karkit. Siinäkin oli jo aika paljon. 

Mitä ihmettä kutsuvat jos ei ole varaa ruokkia? En menis seuraavalla kerralla nälkää näkemään.

Vierailija
291/706 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kummallista, että jos syö kotona aamiaisen (ja ehkä välipalan), neljältä salaattia ja vielä iltapalan, niin itketään nälästä.

Aikuinen ihminen selviää vaikka syömättä päivän. Mitenhän selviäisitte sota-aikana kun ruokaa ei saisikaan parin tunnin välein? Ehkä olen sitten outo, kun ruoka kahdesti päivässä riittää mainiosti. Kenellä on aikaa pupeltaa koko ajan jotain?

Vierailija
292/706 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tullut tavaksi käydä syömässä "salaa" matkalla tiettyihin kyläpaikkoihin. Kutsuja on ilmoittanut tarjoavansa päivän ruuat, mutta kokemuksesta tiedämme, että ruokaa on liian vähän. Emme halua, että kutsuja pahoittaa mielensä siitä, että tarjolla on liian vähän ruokaa. Teettekö te muut näin?

Vierailija
293/706 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan teillä peiliin katsomisen paikka. Ilmaisivat asian hienotunteisesti.

Vierailija
294/706 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit täällä itkee liian vähistä ruoista. Käykää matkalla mäkissä ja ottakaa omat ihrapurkit mukaan.

Vierailija
295/706 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää ne siat.

Vierailija
296/706 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tullut tavaksi käydä syömässä "salaa" matkalla tiettyihin kyläpaikkoihin. Kutsuja on ilmoittanut tarjoavansa päivän ruuat, mutta kokemuksesta tiedämme, että ruokaa on liian vähän. Emme halua, että kutsuja pahoittaa mielensä siitä, että tarjolla on liian vähän ruokaa. Teettekö te muut näin?

Me tehdään. Meillä kans pari tuttavaperhettä, jotka on innokkaita syömään kutsujia, mutta aina on liian vähän ruokaa. Merkille pantavaa on myös että ottavat aina itse ensin! Siinä häviää jo suurin osa ruuasta kun kahmivat oikein kunnon annokset. Meille jää lähinnä sellaiset maisteluannokset. Lapsensa syövät vähän, mutta mättävät heille aina ihan isot aikuisten annokset. Joka kerran heiltä jää yli puolet syömättä. Se kyllä tuntuu varsin hölmöltä ruuan tuhlaamiselta.

Eli näihin kyliin kun menemme niin syömme ihan normaalisti kotona ensiksi :-D

Vierailija
297/706 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin: Meillä on tullut tavaksi käydä syömässä "salaa" matkalla tiettyihin kyläpaikkoihin. Kutsuja on ilmoittanut tarjoavansa päivän ruuat, mutta kokemuksesta tiedämme, että ruokaa on liian vähän. Emme halua, että kutsuja pahoittaa mielensä siitä, että tarjolla on liian vähän ruokaa. Teettekö te muut näin?

ja tämä vastaus on vissiin  minulle:

Epätoivotut vieraat kirjoitti:

Varmaan teillä peiliin katsomisen paikka. Ilmaisivat asian hienotunteisesti.

Olemme ihan toivottuja vieraita, juttelemme ja teemme kivoja asioita yhdessä. Pöytään käydessä ruokaa vain on tosi vähän ja usein se muistuttaa enemmän välipalaa (vaikka on tarkoitettu lounaaksi/päivälliseksi).

Olemme varmaan liian kohteliaita, kun emme sano määrästä vaan syömme sekä kyläänmenomatkalla että kotiin mennessä.

Vierailija
298/706 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hämmemtää tässä keskustelussa se, kenen luona ihmiset oikien käy yökylässä. Kyllä meillä yleensä yöpyy ja itse yövytään vain sellaisilla tutuilla, joiden kanssa voi ihan reilusti.puhua ruuasta tyyliin, voitasko syödä jotain välipalaa tai saisko tän ruoan kanssa vielä leipää tai meillä ei yleensä syödä tähän aikaan, mutta onko teillä nälkä.

Parempi olisi kai avata suunsa siellä vierailulla eikä valittaa myöhemmin netissä.

Eikä noi ap:n saamat tarjoilut nyt mitään älyttömän vähäisiä olleet. Ruokaisasalaatti päivälliseksi ja sitten.iltapala.

Vierailija
299/706 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua hämmemtää tässä keskustelussa se, kenen luona ihmiset oikien käy yökylässä. Kyllä meillä yleensä yöpyy ja itse yövytään vain sellaisilla tutuilla, joiden kanssa voi ihan reilusti.puhua ruuasta tyyliin, voitasko syödä jotain välipalaa tai saisko tän ruoan kanssa vielä leipää tai meillä ei yleensä syödä tähän aikaan, mutta onko teillä nälkä.

Parempi olisi kai avata suunsa siellä vierailulla eikä valittaa myöhemmin netissä.

Eikä noi ap:n saamat tarjoilut nyt mitään älyttömän vähäisiä olleet. Ruokaisasalaatti päivälliseksi ja sitten.iltapala.

Kyllä ruoan kerjääminen on noloa, oli sitten kuinka läheinen ihminen kyseessä. Tuntuuhan se epäkohteliaalta alkaa kerjäämään ruokaa. Älä pyydä vieraita jos et osaa heitä kestitä.

Vierailija
300/706 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni ollaan kovia syömään, siis syödään oikeasti paljon. Meillä on aina varmuudeksi mukana omia eväitä (banaaneja, energiapatukoita ym.) kun menemme pidemmälle kyläilylle. Ollaan vaan huomattu että kätevämpää koska hävettää muuten syödä pöytä tyhjäksi. Olemme hoikkia mutta liikumme paljon niin kulutus on myös suuri. Viemme aina tuliaisia (esim. juuri viiniä, suklaata, karkkia, keksejä tms.) ns. korvaamaan myös syömisiämme :D Jotkut nauravat että kun me tulemme niin tietävät että sitten voi laittaa kunnolla ruokaa pöytään kun kaikki varmasti menee ja ovat tyytyväisiä kun kokkailut maistuu. Joillain taas on ihan älyttömän vähän ruokaa aina mutta jos itse ei syö paljoa niin eihän sitä ajattele, siksi omat eväät myös mukana koska varsinkin minusta tulee todella vihainen jos en saa tarpeeksi ruokaa.