Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Saavuimme eilen klo 14 aikaan, ei tervetulokahveja, mitään ei tarjottu. Neljän aikaan päivällinen, joka oli huipputrendikäs bowl-ruoka - siis salaattia kulhossa. Seuraavan kerran ruokaa tarjottiin vasta klo 21 aikaan, paahtoleipää, juustoa ja hedelmiä. Oli pikkasen nälkä.

• ylös 562
  • alas 91

Sivut

Kommentit (342)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oho, eikä kauppoja ole missään?

Kyllä siellä kauppoja oli, ainakin mainostettiin, että kävivät kaupassa aamulla.

ap

• ylös 244
  • alas 10
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kutsuttiinko teidät syömään? Veittekö itse jotain tuliaisia tai ruokaa?

Kutsuttiin yövieraiksi, sillä asumme suht pitkän matkan päässä. Veimme viiniä, itsetehtyä suklaata, lapsille leluja ja karkkia.

ap

• ylös 543
  • alas 20
Vierailija

Ihmisillä on nykyään rahat vähissä, mm työttömiä on paljon.

Monet joutuu hakemaan ruokaa jonottamalla päiväysvanhoja kauppojen poistoeriä leipäjonossa (jotka nekin kai lopetetaan).

Ymmärtäkää jo : monet ihmiset ovat tiukilla. Viekää tuliaisia mennessänne niin ette nolaa ketään kun tarjottavat ovat vaatimattomat.

• ylös 169
  • alas 308
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kutsuttiin yövieraiksi, sillä asumme suht pitkän matkan päässä. Veimme viiniä, itsetehtyä suklaata, lapsille leluja ja karkkia.

ap

Ihanat tuliaiset kyllä!

Mutta viekää seuraavan kerran vaikka itse tehtyä lasagnea pellillinen.

• ylös 434
  • alas 44
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on nykyään rahat vähissä, mm työttömiä on paljon.

Monet joutuu hakemaan ruokaa jonottamalla päiväysvanhoja kauppojen poistoeriä leipäjonossa (jotka nekin kai lopetetaan).

Ymmärtäkää jo : monet ihmiset ovat tiukilla. Viekää tuliaisia mennessänne niin ette nolaa ketään kun tarjottavat ovat vaatimattomat.

No eivät ole työttömiä, vaan käsittääkseni ihan hyvin toimeentulevia ihmisiä. Oli meillä lisäksi hedelmiä mukana ajomatkaa varten, jos mussutimme sitten niitä.

ap

• ylös 326
  • alas 9
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap

Ihanat tuliaiset kyllä!

Mutta viekää seuraavan kerran vaikka itse tehtyä lasagnea pellillinen.

Hyvä idea, pitää tehdä näin seuraavalla kerralla.

ap

• ylös 271
  • alas 7
Vierailija

Mulla on käynyt usamman kerran niin että vaikka ruokaa tehtäisiin yhdessä, siinä tarjoiluvaiheessa sitten aletaan kursailla (siis emäntä, ei vieras!) eikä välttämättä tarjoilla ollenkaan tai juuri ja juuri ennen kuin vieraan sovitusti tulee lähteä. Ymmärtäisin jos vieras alkaa kursailla ettei ota tai vastaavaa kohteliasta, mutta emäntä!

• ylös 382
  • alas 8
Vierailija

Mitä sanoivat kun kysyitte olisiko mitään välipalaa mahdollista saada? Ja jos heillä ei tosiaan muuta ollut niin miten kehtasivat kieltää teitä menemästä kauppaan?

• ylös 61
  • alas 120
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä sanoivat kun kysyitte olisiko mitään välipalaa mahdollista saada? Ja jos heillä ei tosiaan muuta ollut niin miten kehtasivat kieltää teitä menemästä kauppaan?

Eivät kieltäneet menemästä kauppaan. Eikö tuollainen olisi aika epäkohteliasta, että vieraat lähtevät kaupoille?

ap

• ylös 592
  • alas 22
Vierailija

joo, en tajua että jos kutsuu vieraita, niin sitten on sikavähän ruokaa. Itse saimme kutsun mökille ja kysyin ihan suoraa, että mitä RUOKAA toisin. Ei kuulemma tarvitse mitään, vaan kaikki hoituu isäntäväen puolesta. No vein kuitenkin kuivaa muonaa, esim. keksejä, suolatikkuja ja kahvia yms. jota ajattelin mökillä kesän aikana tarvittavan. Onneksi vein, koska niitä me sitten iltapalalla kiskottiin isäntäväki mukaan lukien, kun ei ollutkaan muistanut varata mitään iltapalaa kun oli niin ruhtinaalliset (not) grillattavat.

• ylös 603
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on käynyt usamman kerran niin että vaikka ruokaa tehtäisiin yhdessä, siinä tarjoiluvaiheessa sitten aletaan kursailla (siis emäntä, ei vieras!) eikä välttämättä tarjoilla ollenkaan tai juuri ja juuri ennen kuin vieraan sovitusti tulee lähteä. Ymmärtäisin jos vieras alkaa kursailla ettei ota tai vastaavaa kohteliasta, mutta emäntä!

Siis...ihan twilight zone-meininkiä.

Täytyy olla jotenkin pikkasen mielisairas tollanen emäntä.

Uskomatonta.

Mikset sanonut että mitävittua sä meinaat?

• ylös 265
  • alas 14
Vierailija

Minusta jos menitte yöksi, teidän olisi pitänyt viedä enemmän. Kahvia, juustoja, ehkä jotain valmista marjapiirakkaa kahvin kanssa.

Muistan kun kutsuimme pariskunnan kylään mökille, mökki on saaressa. Tämä pariskunta tuli kauppakassien kanssa mutta majoittuivat saunakamariin ja veivät sinne ruokakassinsa. Olin jotenkin odottanut, että kun mökille tullaan (ja yleensä meidän vieraat toimii näin) tuodaan omat juomat, sen lisäksi grillattavaa ja muutakin ruokaa, salaattiaineita jne. tai kysytään etukäteen mitä tuotaisiin. Nyt jouduin vähän pulaan, etenkin kun he viipyivät kauemmin kuin oletimme, eivät lähteneet :) Kaivelin jo hernekeittopurkkia kun ruuat loppui.

• ylös 43
  • alas 570
Vierailija

Itse olen monesti puolison kanssa ratkaissut tuollaiset ongelmat tilaamalla pizzaa koko porukalle niin että aamullakin voidaan vielä syödä.

• ylös 287
  • alas 6
Vierailija

Ymmärrän aloittajaa, mutta ymmärän myös isäntäperhettä. Kaikissa perheissä ei syödä kuutta kertaa päivässä (aamiainen, lounas, päivällinen plus kolme välipalaa). Mulle olisi just hyvä tuo, että klo 16 salaattiateria ja klo 21 paahtoleipää, juustoja ja hedelmiä. 

• ylös 177
  • alas 208
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minusta jos menitte yöksi, teidän olisi pitänyt viedä enemmän. Kahvia, juustoja, ehkä jotain valmista marjapiirakkaa kahvin kanssa.

Muistan kun kutsuimme pariskunnan kylään mökille, mökki on saaressa. Tämä pariskunta tuli kauppakassien kanssa mutta majoittuivat saunakamariin ja veivät sinne ruokakassinsa. Olin jotenkin odottanut, että kun mökille tullaan (ja yleensä meidän vieraat toimii näin) tuodaan omat juomat, sen lisäksi grillattavaa ja muutakin ruokaa, salaattiaineita jne. tai kysytään etukäteen mitä tuotaisiin. Nyt jouduin vähän pulaan, etenkin kun he viipyivät kauemmin kuin oletimme, eivät lähteneet :) Kaivelin jo hernekeittopurkkia kun ruuat loppui.

Ai enemmän tuliaisia? Tämä perhe toi meille viime syksyllä pullollisen sinappia tuliaisiksi. Joten enpä usko. Ne suklaat olivat siis minun itseni tekemiä, joten olin nähnyt niihin aikaa ja vaivaa. Viini oli n. 10 vuotta vanhaa laatuviiniä. Joten ihan hyvät tuliaiset.

ap

• ylös 483
  • alas 23
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse olen monesti puolison kanssa ratkaissut tuollaiset ongelmat tilaamalla pizzaa koko porukalle niin että aamullakin voidaan vielä syödä.

Pitäisi varmaan alkaa kehdata tekemään näin.

ap

• ylös 185
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eivät kieltäneet menemästä kauppaan. Eikö tuollainen olisi aika epäkohteliasta, että vieraat lähtevät kaupoille?

ap

Mielestäni ei, siinähän voi samalla tarjoutua tuomaan jotain isäntäväellekin jos todella eivät ole osanneet varautua puheistaan huolimatta mihinkään tarjoiluihin.

• ylös 24
  • alas 82
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän aloittajaa, mutta ymmärän myös isäntäperhettä. Kaikissa perheissä ei syödä kuutta kertaa päivässä (aamiainen, lounas, päivällinen plus kolme välipalaa). Mulle olisi just hyvä tuo, että klo 16 salaattiateria ja klo 21 paahtoleipää, juustoja ja hedelmiä. 

No ei meillä syödä kuutta kertaa päivässä. Lapset syövät viisi kertaa ja me aikuiset neljä kertaa päivässä. Oli vain päivälliseksi liian kevyttä meidän urheilevalle ja liikkuvalle perheelle ja seuraava ateria oli liian pitkän ajan kuluttua. Ja oli sekin aika kevyt, kun ottaa huomioon, että päivällinen oli pelkkää salaattia.

ap

• ylös 323
  • alas 22

Sivut