Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kertoo jatkuvasti naisesta työpaikallaan joka lomatkin vielä pyörittää pikkubisnestä, eli on yrittäjä. Minulle ehdottelee että voisin myös keksiä jonkun homman, hääsuunnittelua, tupperia tai jotain muuta vastaavaa.
Hoidan kotona meidän lapsia ja minusta mulla on jo kädet täynnä työtä, mutta tästä mainitussa tietysti nousee esiin onko välttämätöntä vaikkapa nyt siivoilla päivittäin, vai voisiko tämän ajan käyttää siihen johonkin..
Hänestä olen kunnianhimoton ja laiska ja käytän aikani turhuuteen.
Mitä ihmettä tehdä.. En jaksaisi olla pettymyksen kohde jatkuvasti.
Mua ei todellakaan huvita ruveta pyörittämään mitään ylimääräistä ja jättää kotihommia tekemättä.. Harva tekee näinkään paljon kun pienin 2kk..mut just se-miehen mielestä sen ajan voisi käyttää tehokkaamminkin. Tunnen oloni luuseriksi.

• ylös 5
  • alas 46

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Älä suotta. Jätä lapset miehelle ja mene yrittäjäkursseille, koska eihän sitä voi ihan kylmiltään lähteä yrittämään. Toisaalta, mikä järki on riekkua yrittäjänä jos ei se tuota mitään, koska saat äitiyspäivärahaa ja sitten tulisi vielä yrittäjätuloa, miinus eläkemaksut, mutta sitten verottaja rokottaisi oikein kunnolla. 

Miksi miehesi ei tee yrittäjänä sivubisnestä?? Onhan hänelläkin siihen mahdollisuus. 

Minä heivaisin tuollaisen äijän mäkeen, kyllä tällä elämänkokemuksella.

• ylös 82
  • alas 2
Vierailija

Ilmeisesti myös olet luuseri, kun annat miehesi tuolla tavoin itseäsi alentaa. Mielestäni tuo on lopun alkua suhteellenne, ei mies sinua kauan jaksa katsoa, jos nyt jo noin rumasti puhuu. Ala nainen siis miettiä mitä meinaat tehdä tulevaisuudessa. Et voi olla ikäsi kakaroiden kanssa kotona ja mies sitä ei ilmeisesti enää kovin kauan jaksa myöskään rahoittaa. Tee suunnitelmia mitä haluaisit, mitä voisit tehdä ja tulevasta ylipäätään. Etsi aikuiskoulutuksesta tietoa ja ala olemaan joku muukin kuin äiti. Jos et jaksa, niin lääkäriin. Olet nuori ihminen ja sinun pitäisi jaksaa tehdä aika paljonkin. Mieti tulevaisuus myös siihen malliin, että olette eronneet.

• ylös 46
  • alas 8
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Älä suotta. Jätä lapset miehelle ja mene yrittäjäkursseille, koska eihän sitä voi ihan kylmiltään lähteä yrittämään. Toisaalta, mikä järki on riekkua yrittäjänä jos ei se tuota mitään, koska saat äitiyspäivärahaa ja sitten tulisi vielä yrittäjätuloa, miinus eläkemaksut, mutta sitten verottaja rokottaisi oikein kunnolla. 

Miksi miehesi ei tee yrittäjänä sivubisnestä?? Onhan hänelläkin siihen mahdollisuus. 

Yrittäjyydellä pärjää oikein hyvin, jos idea on oikea, osaamista ja intoa riittää + ottaa asioista selvää. Menin itse 35 vuotiaana aikuispuolelle iltakouluun nuorimman lapseni ollessa kaksi vuotias. Otin koulun kunnianhimoisesti ja valmistuin siitä ennen aikojaan erittäin hyvin arvosanoin. Nuorimman lapseni täyttäessä kolme ja lähtiessä pöiväkotiin vuotta pistin yritykseni pystyyn ja hyvin on mennyt nyt nämä kymmenen vuotta. Kaikki kolme lastani ovat oppineet työn merkityksen ja luultavasti ainakin yhdestä tulee yrittäjä. Firma alkoi tuottamaan jo ensimmäisestä vuodesta ja työn ohella koulutan itseäni vieläkin vielä paremmaksi. Tunnen hyvin monta vastaavanlaista tarinaa yrittäjä piireissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niinpä..

• ylös 14
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti myös olet luuseri, kun annat miehesi tuolla tavoin itseäsi alentaa. Mielestäni tuo on lopun alkua suhteellenne, ei mies sinua kauan jaksa katsoa, jos nyt jo noin rumasti puhuu. Ala nainen siis miettiä mitä meinaat tehdä tulevaisuudessa. Et voi olla ikäsi kakaroiden kanssa kotona ja mies sitä ei ilmeisesti enää kovin kauan jaksa myöskään rahoittaa. Tee suunnitelmia mitä haluaisit, mitä voisit tehdä ja tulevasta ylipäätään. Etsi aikuiskoulutuksesta tietoa ja ala olemaan joku muukin kuin äiti. Jos et jaksa, niin lääkäriin. Olet nuori ihminen ja sinun pitäisi jaksaa tehdä aika paljonkin. Mieti tulevaisuus myös siihen malliin, että olette eronneet.

En ole nuori enkä työtön. Olen palannut töihin kun lapset olleet 9kk. Kuitenkin kuulemma jotain pitäisi keksiä, että voin olla lasten kanssa kotona ja tehdä jotain pientä siinä sivussa..

• ylös 7
  • alas 18
Vierailija

Meillä mies ehdotti että enkö voisi ruveta nikkaroimaan päivisin linnunpönttöjä :D ihan mahtava bisnesidea hänen mielestä ja juuri niin hän tekisi jos ei nyt sattuisi olemaan siellä kovapalkkaisissa firman hommissa. Tällaisessa pönttö yrittäjyydessä ei kuulema olisi mitään ongelmaa, materiaalia löytyy nurkista ja äkkiäkös noita väsää lastenhoidon ja kotitöiden ohella ja kauppa kävisi kun häkää ihan itsestään :D

• ylös 56
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Yrittäjyydellä pärjää oikein hyvin, jos idea on oikea, osaamista ja intoa riittää + ottaa asioista selvää. Menin itse 35 vuotiaana aikuispuolelle iltakouluun nuorimman lapseni ollessa kaksi vuotias. Otin koulun kunnianhimoisesti ja valmistuin siitä ennen aikojaan erittäin hyvin arvosanoin. Nuorimman lapseni täyttäessä kolme ja lähtiessä pöiväkotiin vuotta pistin yritykseni pystyyn ja hyvin on mennyt nyt nämä kymmenen vuotta. Kaikki kolme lastani ovat oppineet työn merkityksen ja luultavasti ainakin yhdestä tulee yrittäjä. Firma alkoi tuottamaan jo ensimmäisestä vuodesta ja työn ohella koulutan itseäni vieläkin vielä paremmaksi. Tunnen hyvin monta vastaavanlaista tarinaa yrittäjä piireissä.

Mulla on työ, josta tienaan kohtuullisesti. Kuitenkin miehestä ideana olisi että olen kotona lasten kanssa, ja puuhaan jotain pientä" kotoa käsin samalla kun hoidan lapset toisella kädellä. Myönnän, olen niin laiska etten jaksaisi.

• ylös 33
  • alas 1
Vierailija

Tällä kehutulla naisyrittäjällä on varmaankin sitten kotona mies, joka hoitaa parikuisen vauvan ja muut lapset sekä kodin? Vai hoitaako tämä nainen nuo hommat yrittäjähommien lisäksi?

.

Kun seuraavan kerran kuulet kehuskelua ja sinun vähättelyä, kerrot miehelle, että olet ajatellut seuraavasti: Mies jää kotiin hoitamaan lapset ja kodin sekä yritystoimintaansa heti, kun sinun pakollinen äitiyslomasi loppuu ja sinä lähdet kouluttautumaan/yrittämään jne. Tiedustele myös mieheltä, millaista yrittämistä hän on ajatellut.

.

• ylös 37
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika. Turha tuollaisesta on mieltään pahoittaa.

Mieshän puhuu ihan asiaa! Vaimo vaan möllöää himassa ja mies käy töissä. Mitään ihme tupperijuttuja en ikinä aloittaisi, ne ovat yksinkertaisten ja tyhmien puuhia, mutta kyllähän naisen pitää olla hieman tulevaisuudestaan kiinnostunut. Ei miehellä ole varmaan ap:n kanssa enää mitään puhuttavaakaan, kun vaimo on niin väsynyt ja häntä ei kiinnosta mikään. Ero tuossa tulee ja ap saa potkut äitiydestä.

• ylös 1
  • alas 49
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä mies ehdotti että enkö voisi ruveta nikkaroimaan päivisin linnunpönttöjä :D ihan mahtava bisnesidea hänen mielestä ja juuri niin hän tekisi jos ei nyt sattuisi olemaan siellä kovapalkkaisissa firman hommissa. Tällaisessa pönttö yrittäjyydessä ei kuulema olisi mitään ongelmaa, materiaalia löytyy nurkista ja äkkiäkös noita väsää lastenhoidon ja kotitöiden ohella ja kauppa kävisi kun häkää ihan itsestään :D

Juu, ja mä voisin täältä kotoa kanssa pyörittää jotain hommaa, jotain mitä voisin iltaisin tehdä, kun lapset on hoidettu ja hän on kotona. Nyt vaan täytyisi keksiä se bisnesidea. Tämä työpaikan nainen nyt tekee sitä häösuunnittelua.. Mies esittelee mulle hänen nettisivujaan ja kehuu kuinka reipas onkaan.
Ja tämä rouva jo iäkkäämpi ja lapset aikuisia..

• ylös 30
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mulla on työ, josta tienaan kohtuullisesti. Kuitenkin miehestä ideana olisi että olen kotona lasten kanssa, ja puuhaan jotain pientä" kotoa käsin samalla kun hoidan lapset toisella kädellä. Myönnän, olen niin laiska etten jaksaisi.

No ota niitä kakaroita lisää hoitoon, ala perhepäivähoitajaksi. Ja lopeta se valittaminen.

• ylös 2
  • alas 27
Vierailija

Montako vuorokautta miehesi on hoitanut yksin lapsia ja kotia viimeisen kuukauden aikana?

• ylös 41
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tällä kehutulla naisyrittäjällä on varmaankin sitten kotona mies, joka hoitaa parikuisen vauvan ja muut lapset sekä kodin? Vai hoitaako tämä nainen nuo hommat yrittäjähommien lisäksi?

.

Kun seuraavan kerran kuulet kehuskelua ja sinun vähättelyä, kerrot miehelle, että olet ajatellut seuraavasti: Mies jää kotiin hoitamaan lapset ja kodin sekä yritystoimintaansa heti, kun sinun pakollinen äitiyslomasi loppuu ja sinä lähdet kouluttautumaan/yrittämään jne. Tiedustele myös mieheltä, millaista yrittämistä hän on ajatellut.

.

Ei mun tarvi edes kouluttautua eikä lähteä yrittäjäksi, mulla on ihan hyvä työpaikka.
Kai se ajatus olisi ettei hoitamiseen mene rahaa kun pyöritän "jotain hommaa" kotoa.

Ja joo, voisin jättää kotityöt tekemättä ja olla nytkin tekemässä jotain tuottavaa. Onhan se niinkin.. Ymmärrän jossain määrin miehen pointin.. Kai..

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Montako vuorokautta miehesi on hoitanut yksin lapsia ja kotia viimeisen kuukauden aikana?

Ei yhtäkään. Oli isompien kanssa päivän kotona 2kk sitten kun vauva syntyi.
Ei tiedä tästä mitään. Mutta helppo se on nähdä että jättää pyykit pesemättä ja kotityöt väliin ja (en tiedä vielä mihin häkkiin lapset laitan) ja ruveta koneella tekemään jotain hääsuunnittelua...

• ylös 17
  • alas 0
Vierailija

Mutta.. Sama se on kuinka tätä jauhan. Mies näkee että mulla olisi aikaa ja teen kotona vain turhia asioita ja tuolla on paljon reippaampia ja touhukkaampia rouvia. Minkä minä sille voin. Hän on pettynyt ja minä kihisen kun katselen sen naisen upeita nettisivuja-joo, olen kateellinen.

Vierailija

Huhhuh. Oletko nyt ihan tosissasi! Mikä helkkarin parisuhde on noin sairas, ettekä tajua sitä lopettaa? Sun mies on aivan tärähtänyt, ja harjoittaa henkistä väkivaltaa sinuun. Tuo mitä hän tekee sinulle, on hyvin vaurioittavaa, eikä kuulu parisuhteeseen. Tulin todella vihaiseksi sun puolesta. Käske sen ottaa se työpaikkansa tehokas touhunainen, ja jättää sinut rauhaan. Miehesi ei arvosta sinua yhtään, koska tietoisesti vahingoittaa sinua ja parisuhdettanne. Herätys, aloittaja.

• ylös 27
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mutta.. Sama se on kuinka tätä jauhan. Mies näkee että mulla olisi aikaa ja teen kotona vain turhia asioita ja tuolla on paljon reippaampia ja touhukkaampia rouvia. Minkä minä sille voin. Hän on pettynyt ja minä kihisen kun katselen sen naisen upeita nettisivuja-joo, olen kateellinen.

Kun mies selvästikin on teistä se reippaampi ja touhukkaampi, niin lähde sinä töihin ja mies saa toteuttaa ihan itse sen mitä sinulle suunnitteli. Hän kuitenkin suoriutuu siitä paremmin, eikös...

Jos ukkeli epäröi, vetoa siihen että tarvitset mieheltä hänen perehdyttyään tilanteeseen ideoita, minkätyyppistä yrittämistä pystyisit parhaiten toteuttamaan. Että jos hän vaikka ottaisi viikon lomaa ja hoitaisi sillä aikaa kaiken, kun sinä lähdet kylpylään ottamaan etäisyyttä arkeen, jotta saat mielikuvituksesi lentämään.

• ylös 17
  • alas 0
Vierailija

Juu helppoahan se on yhtäkkiä heilua jonain hääsuunnittelijana lapsilauma mukanaan, ja rahaa vaan alkaa tulla ovista ja ikkunoista... Eikun hetkinen, mitenköhän oikeasti?

Meillä tänään mies nousi ensimmäistä kertaa 11 kuukauden aikana vauvan kanssa, kun ilmoitin aamulla painokkaasti, että minä lepään nyt. Nyt mies on levännyt kohta pari tuntia aamurumban jäljiltä :D Aina kadehtien puhuu siitä, miten helppoa ja rentoa tämä minun vauva-arkeni on, mutta on itse aina ihan lopussa jonkun parin tunnin jäljiltä ja tyrkkää tytön minulle. Ja meillä tosiaan yksi lapsi.

• ylös 27
  • alas 0

Sivut