Miksi turvakodille hakeutumisesta rangaistaan?
Mielestäni ei ole oikea keino että tehdään lasu ja aletaan piinata uhria sosiaalityöntekijöiden ja perhetyöntekijän toimesta. Siinä tulee uhrille vain sellainen olo että vahditaanpas nyt tätä sinun äitiyttä. Ja parisuhteen väkivaltainen osapuoli saa edelleen vaan mellastaa ja opastetaan että häntä täytyy ymmärtää.
Minkä vuoksi ei vaan oteta kunnolla puhutteluun sitä väkivallan (henkisen tai fyysisen) harjoittajaa, sillä hänen päähän se apua kaipaa?
Pahimmillaan apua hakenut vain väsyy lisää näistä "tukitoimista".
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
No jos tunnistit itsesi tuosta, ettet pysty lapsia väkivallalta suojaamaan niin kyllä.
No lähdin kyllä aika ajoissa pois ja ei ollut siis fyysistä väkivaltaa. Henkistä enemmänkin. Mutta tekisin mitä vain että tämä rumba loppuu ja lasten luovuttaminen alkaa kieltämättä käydä jo mielessä. Ap
Vierailija kirjoitti:
tottakai tehdään lasu kun menee lapsen kanssa turvakotiin
....Siinä vaiheessa ollaan jo tyystin jätetty taakse parhaat ja peräti hyvät tai edes suurimmalta osin siedettävät ratkaisut. Kauas on jääny haave ylemmän keskiluokan elämästä ilman kummallisempia uhkia kun että kaatuu kiveltä ku kesällä segelbåtenilla saaristossa ja hyppii kiveltä toiselle etsiessä villiä ruohosipulia saaresta.
😂
Vierailija kirjoitti:
No turvakodille hakeutuminen kertoo jo ihmisestä. Itse olen näitä asukkeja nähnyt. Normaali ja tasapainoinen aikuinen uhkaavassa tilanteessa pakkaa laukut ja lähtee sukulaisten luo, tai vaikka hotelliin jos ei muuta ole.
Hotellissa ja sukulaisten luona ei ole ympärivuorokautista vartiointia. Itse lähdin suoraan väkivaltatilanteesta poliisin kyydissä turvakotiin. En tiedä tehtiinkö lasua mutta ei siitä ainakaan mitään haittaa ollut. Kävin töissä, maksoin rutkasti turvakotikuukausista ja en palannut enää koskaan entiseen kotiini. Ei sinne huvikseen mennä, se on TURVAKOTI.
Ylemmässä keskiluokassako ei perheväkivaltaa?
Turvakodin tekemällä lasulla ei vahdita äitiyttä vaan turvataan lapsen tilanne.
No jos tunnistit itsesi tuosta, ettet pysty lapsia väkivallalta suojaamaan niin kyllä.