Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinkas muiden miehet pärjää vauvan kanssa?

Vierailija
19.01.2018 |

Meikän ukko ei pärjää ollenkaan.
Just kun saa ahterinsa edes kastettua ammeeseen ja muksu herää, niin huudetaan kuin syötävä tulemaan apuun. Käynkin päivisin suihkussa kun iltaisin se on aivan mahdotonta. Enkä voi tehdä kunnon lenkkejäkään koiran kanssa ilman että mies saa hermoromahduksen pienestäkin kitinästä ja lenkit yksin tekisi itselle terää ja olisi sitä omaa aikaa.
Ei syötä, nukuta eikä vaippoja vaihda, minä teen aivan kaiken ja siltikin kuulemma laiskottelen vaan.
Näinköhän pärjää kun palaan töihin ja pitää loput isyysvapaistaan, tohdin kyllä epäillä pärjäämistään :/

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja puhe oli odotusaikana että pääsen iltaisin lenkille mutta enpä ole päässyt :(

Ap

Lenkkivarustus päälle ja heippa - palaat sitten 1-2 tunnin päästä. Hyvin pärjäävät kun vain kertakaikkiaan luovutat hetkeksi sen vastuun.

Mies ei ehkä ole vain saanut tilaisuuttaan harjoitella rauhassa kun olet siinä ulottuvilla hermoilemassa.

Tilaisuuksia on ollut monia. Ei vaan viitsi.

Ap

Vierailija
62/88 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat provolta, mutta sanonpahan vaan että hienosti on taas mies ja lapsille isä valittu :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaa kyllä hoitaa, mutta ei viitsi.

Se tässä mättää. Jos en tee asialle mitään niin sitten mulla on kiukuttelevan vauvan lisäks kiukutteleva mieskin.

Ap

No anna kiukuta. Totea suoraan miehelle ettei saa tahtoaan lävitse vaikka kuinka kiukkuttelisi. Sano, että tarvitseeko tutin kun noin on paha mieli.

Vierailija
64/88 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat provolta, mutta sanonpahan vaan että hienosti on taas mies ja lapsille isä valittu :D

Millainen sun täydellinen puoliso sitten on?

Kristallipallollako varmistit että pysyy täydellisenä ja muuttumattomana vaikka ihmisillä on tapana muuttua ajan ja erilasten haasteiden edessä?

Vierailija
65/88 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaa kyllä hoitaa, mutta ei viitsi.

Se tässä mättää. Jos en tee asialle mitään niin sitten mulla on kiukuttelevan vauvan lisäks kiukutteleva mieskin.

Ap

Mieheni inhoaa sotkuisuutta mutta vihaa siivoamista. Suhteemme alkuvuosina en heti tajunnut tilanne, mutta hän alkoi raivoamaan miten ei kestä tät sotkuisuutta ja pakko mennä muualle, ei kestä olla kotona. Joten pakkasi salikamppeet kassiin ja paineli treenaamaan. Joten minä (the idiot) halusin ilahduttaa miestä ja siivosin sillä aikaa, jotta hänen olisi kiva olla kotonaan. Ensimmäisinä kertoina olikin iloinen ja kiitteli, myöhemmin oli vaan niin kuin ei mitään ihmeellistä olisi tapahtunut vaikka hän meni 2 tunniksi viettämään omaa aikaa ja minä siivosin kodin puhtaaksi.

Lopulta tämä tyhmä alkoi yhdistää langanpäitä yhteen ja huomasin miten likaista kotia yhdisti aina raivokohtaus ja salille meno, jonka jälkeen minä hiljaa siivoan miellyttääkseni häntä ja yritän saada hänet paremmalle mielelle.

Lopetin sen. Tuli sotku, tuli miehen raivokiukku, tämä paineli salille ja rättiin tarttumisen sijasta suunnistin tietokoneelle ja vietin omaa virkistävää aikaani. Kaksi tuntia myöhemmin mies tuli kotiin ja katseli hiljaisena ympärilleen. Sotkut eivät olleetkaan taianomaisesti kadonneet hänen virkistysaikanaan. Pari päivää myöhemmin sama toistui. Mies katosi, minä en siivonnut. Tuli takaisin likaiseen kotiin. Alkoi rähistä ettei yhtään viihdy kotonaan kun on niin sotkuista. Totesin, että sitten varmaan kannattaa alkaa siivoamaan. Aloitammeko heti vai myöhemmin?

Luulin tekeväni miehelle mieliksi ja parisuhteelle hyväksi siivotessani, mutta ymmärtämättömyyttäni olin opettanut miehelle, että kiukuttelemalla pääsee yhteisen asunnon siivoamisesta.

Meni vuosia "kouluttaa" tuota tapaa pois hänestä ja yhä näen hänellä yritystä palata entiseen, nykyään tokaisen ettei sotkut lähde siivoamatta kun alkaa taantumaan vanhoille tavoilleen.

Ap älä anna miehesi oppia että kiukuttelemalla pääsee lapsenhoidosta.

Vierailija
66/88 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas hoputtaa tekemään asiat nopeasti ennen kun lapsi herää esim päikyiltä jotta olen sitten paikalla siinä vaiheessa. Välillä venytän lenkille lähtöä siihen kunnes lapsi osoittaa heräämisen merkkejä. Kun näin tapahtuu niin heippa vaan.

Vierailija
67/88 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä jää tumpeloimaan mihinkään kun minun pitää keretä suihkuun ja ajoissa nukkumaan. Ja jos vauvalla on paska housussa niin odottaa tässä kunnes tulet (hoitopöydällä)"

Kuulin sanat kun lenkille lähdin.....

Ap

Vierailija
68/88 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko antaa teille mammat pari vinkkiä? Itselläni ei ole lapsia, mutta olen hoitanut lapsia yli 20 perheessä au-pairina ja lastenhoitajana. Euroopassa on toki vähän eri kuviot, mutta siellä opin sen, ettei kukaan ole korvaamaton. Äitien vika on se, että he kuvittelevat tekevänsä asiat oikein ja isien ongelmana on se, että he luulevat etteivät osaa mitään.

Sivusta seuranneena, lapsen voi antaa toisen hoitoon, jos kerran apua tarvitsee. Hoitaja voi tehdä asiat eri tavalla kuin lapsen äiti, mutta sillä ei loppu viimein ole mitään väliä, kunhan lapsi on turvassa.

Antakaa siis mammat lapsen olla isänsä kanssa ja älkää nipottako turhista asioista. Jos isä pukeekin arkipaidan sijaan juhlapaidan tai se on väärän värinen, keittiö sotkuinen, vaippa huonosti kiinnitetty tai välipalat pilkottu väärän mallisiksi niin antakaa olla ja antakaa niiden itse selviytyä.

Toisilla se vie aikaa eikä ole mikään häpeä mennä lenkille vaikka se vauva huutaisi kun viimestä päivää isänsä kanssa sen tunnin ajan. Kyllä ne tottuu.

Vierailija
69/88 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko antaa teille mammat pari vinkkiä? Itselläni ei ole lapsia, mutta olen hoitanut lapsia yli 20 perheessä au-pairina ja lastenhoitajana. Euroopassa on toki vähän eri kuviot, mutta siellä opin sen, ettei kukaan ole korvaamaton. Äitien vika on se, että he kuvittelevat tekevänsä asiat oikein ja isien ongelmana on se, että he luulevat etteivät osaa mitään.

Sivusta seuranneena, lapsen voi antaa toisen hoitoon, jos kerran apua tarvitsee. Hoitaja voi tehdä asiat eri tavalla kuin lapsen äiti, mutta sillä ei loppu viimein ole mitään väliä, kunhan lapsi on turvassa.

Antakaa siis mammat lapsen olla isänsä kanssa ja älkää nipottako turhista asioista. Jos isä pukeekin arkipaidan sijaan juhlapaidan tai se on väärän värinen, keittiö sotkuinen, vaippa huonosti kiinnitetty tai välipalat pilkottu väärän mallisiksi niin antakaa olla ja antakaa niiden itse selviytyä.

Toisilla se vie aikaa eikä ole mikään häpeä mennä lenkille vaikka se vauva huutaisi kun viimestä päivää isänsä kanssa sen tunnin ajan. Kyllä ne tottuu.

En nipota siitä miten tekee asiat vaan siitä nimenomaan kun mitään ei tee

Ap

Vierailija
70/88 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää muuten mutta vaippoja ei vaihda. Eikä imetä 😁

Vierailija
71/88 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloput aivan perseestä. Viikolla on kivempaa kun saa suihkussakin rauhassa käydä ilman että joku aloittaa vinkumisen ennen kun minuuttikaan ehtii kulua >:(

Tai sitten en peseydy ollenkaan :/

Ap

Vierailija
72/88 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surettaa sun puolesta mutta tässä on annettu miljoona hyvää vinkkiä eikä tunnu kelpaavan. Miehes on mulkku, sinä tossu. Arvosta itseäs ja lähe sinne lenkille ja suihkuun ja muutamaks tunniks kaupoille, anna miehen kiukutella ja uhota. Kun tuut takas ja kaikki on hengissä, kehu ja kiitä. Toista kertaa sata. Se oppii kyllä. Kiukuttelu ei auta ketään. Tsemppiä teille, kyl se siitä!

Vierailija
73/88 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pärjää ei :(

Vierailija
74/88 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on sanonut monta kertaa, että hän kyllä lähtee ja antaa miehelle tilaa, mutta mies ei tee, vaan esim. kieltäytyy ihan avoimesti vaihtamasta vaippaa, mikä on jo aika törkeää.

Vierailija
75/88 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Älä jää tumpeloimaan mihinkään kun minun pitää keretä suihkuun ja ajoissa nukkumaan. Ja jos vauvalla on paska housussa niin odottaa tässä kunnes tulet (hoitopöydällä)"

Kuulin sanat kun lenkille lähdin.....

Ap

On kyllä törkeää puhetta. Sano että opettelee vaihtamaan vaipan joko nyt tai sitten opettelee sen ensimmäisenä isäviikonloppuna eron jälkeen.

Vierailija
76/88 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan yksinkertaisesti helppo jättäytyä sivuun ja antaa toisen hoitaa. Varmaan mukavuudenhalua ja laiskuutta.

Kivahan se on pötkötellä sohvalla, surffailla netissä jne. Monet miehet ”hoitavat” lasta mutta tämä tapahtuu täysin heidän omilla ehdoillaan.

Se on vaan niin helppoa jättäytyä statisteiksi ja antaa päävastuu naiselle.

Tosin Ap:n mies ei ota oma-aloitteisesti vauvaa ollenkaan. Tuollainen tilanne in aivan kestämätön. Vakavan keskustelun paikka.

Vierailija
77/88 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin etten enää laita itselleni saunakamppeita ollenkaan mukaan kahden minuutin löylyjen takia.

Kylvetän vauvan ja lähden pois. Saunokoot yksin tästä eteenpäin.

Ei edes 10 minuuttia pärjää vauvan kanssa. Kuulemma en tee muuta kun tumpeloin koko ajan. Pitää lopettaa itsestään huolehtiminen kokonaan, paisua sotanorsuksi ja haista pahalle, hielle ja puklulle. Lopetin myös paikkojeni sheivaamisenkin ettei mene aikaa siihenkään vauvan hoidolta.

Ap

Vierailija
78/88 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aivan sama vaikka asioita ottaa kuinka puheeksi niin kääntää asiat että haluan erota, mitä en halua vaan että osallistuisi enemmän ja yrittäisi edes pärjätä edes sen 10 minuuttia -.-

Ap

Vierailija
79/88 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Miehet. Onkohan kukaan mies miettinyt eron jälkeen sitä miksi ex-puoliso laihtuu ja alkaa näyttämään todella hotilta erottuaan?

Ei johdu sinkkumarkkina-arvosta vaan siitä kun saa itselleen enemmän aikaa itsestään huolehtimiselle, harrastuksilleen jne kun ei lastenhoidosta tarvitse kättä vääntää kenenkään kanssa ;)

Vierailija
80/88 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjun ja päällimäisenä jäi mieleen että miksi sinä, ap, edes haluat olla tuollaisen miehen kanssa?

Ongelmahan ei ole mies ja vauva, vaan se että mies ei piittaa sinusta eikä lapsestaan vaan vaalii vain omia etujaan.

Kamala tilanne ap.