Kuinkas muiden miehet pärjää vauvan kanssa?
Meikän ukko ei pärjää ollenkaan.
Just kun saa ahterinsa edes kastettua ammeeseen ja muksu herää, niin huudetaan kuin syötävä tulemaan apuun. Käynkin päivisin suihkussa kun iltaisin se on aivan mahdotonta. Enkä voi tehdä kunnon lenkkejäkään koiran kanssa ilman että mies saa hermoromahduksen pienestäkin kitinästä ja lenkit yksin tekisi itselle terää ja olisi sitä omaa aikaa.
Ei syötä, nukuta eikä vaippoja vaihda, minä teen aivan kaiken ja siltikin kuulemma laiskottelen vaan.
Näinköhän pärjää kun palaan töihin ja pitää loput isyysvapaistaan, tohdin kyllä epäillä pärjäämistään :/
Kommentit (88)
Kyllä meillä pärjää mies. Synnärillä työntekijä opetti sille miten vaihdetaan vaippa, kylvetetään jne. Imettää ei tietenkään voinut, mutta sormisyötti imetystukilaitteella välillä kun vauva tarvitsi imetyksen lisäksi korviketta. Kyllä mä olenkin aina vaatinut, että hoitaa oman osansa vauvan hoidosta. Onhan se hänenkin lapsi.
Miksi te teette lapsia tämmöisten mieslapsien kanssa? Ja älkää edes sanoko ettette tienneet että näin käy. Nimittäin olen näitä perheitä tuntenut useita ja aina on miehestä nähnyt heti onko niistä isäksi. Toki sitä saattaa olla sokea ja hattara lasit silmillä kun kohtua kutittaa.
Eniten ärsyttää jatkuvat keskeytykset mitä ikinä olitkaan tekemässä. Mies ei vain hoksaa ellei erikseen sano ja kädestä pitäen näytä mitä voisi tehdä.
Täällä jäi minultakin kahvi kesken. Ehkä sitten ristiäisissä saan juoda kahvini loppuun, iso EHKÄ.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te teette lapsia tämmöisten mieslapsien kanssa? Ja älkää edes sanoko ettette tienneet että näin käy. Nimittäin olen näitä perheitä tuntenut useita ja aina on miehestä nähnyt heti onko niistä isäksi. Toki sitä saattaa olla sokea ja hattara lasit silmillä kun kohtua kutittaa.
Vai. Ennustaja saapui paikalle. Mitä muuta osaat ennustaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse edes ennustaa kun sen näkee miehen käytöksestä onko heistä isäksi vai ei. Oma mieheni oli huolehtiva ja välittävä ja todella oma aloitteinen ja muutenkin luotettava ja säntillinen. Mies ei myöskään pelännyt haasteita tai hätkähtänyt vähästä ja omaa pitkän pinnan. Hän on loistava isä
Omista vauvavuosista on jo aikaa, mutta ei vaimo kyllä kertaakaan valittanut, etten olisi tehnyt tarpeeksi. Ja hommaa kyllä oli, muistan jotenkin sen tunteen, kun tulee perjantaina töistä kotiin, mutta viikonloppu tuntuu turhalta, kun ei kuitenkaan voi nukkua tai levätä.
Kyllä sille miehelle vain pitäisi antaa tai puoliksi pakottaa aikaa sen lapsen kanssa. Joku arki-ilta viikossa (1,5-2h) ja viikonloppuna hieman pidempään, päiväunien yli esim. Jos ei tilanne siitä parane, niin sitten on kyseessä mieslapsi ja voit miettiä jatkoa uudestaan.
En enää saa pukea päälleni tai sitten meikata väsyneitä kasvojani piiloon ilman järjetöntä huutoa. Ei tässä minnekään voi mennä kun ainoa missä on hiljaa niin sylissä. Perse puuduksissa kökötän sohvalla tunnista toiseen. Kärsin jo ummetksesta kun paskallekaan ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse edes ennustaa kun sen näkee miehen käytöksestä onko heistä isäksi vai ei. Oma mieheni oli huolehtiva ja välittävä ja todella oma aloitteinen ja muutenkin luotettava ja säntillinen. Mies ei myöskään pelännyt haasteita tai hätkähtänyt vähästä ja omaa pitkän pinnan. Hän on loistava isä
Juu meilläkin kaikessa muussa kun lastenhoidossa :D
Eilinen oli kaiken huippu. Pääsin itse löylyihin just kun oli saunavuoromme loppumassa. En ehtinyt peseytyä ollenkaan. Piti peseytyä itse loppuun kotona ja löylytkin jäi kesken. Meni pelkäksi suihkussa lutraamiseksi koko homma. Kyllä mies piti huolen että itse sai rentoutua saunassa rauhassa ja peseytyä kunnolla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin ja puhe oli odotusaikana että pääsen iltaisin lenkille mutta enpä ole päässyt :(
Ap
Lenkkivarustus päälle ja heippa - palaat sitten 1-2 tunnin päästä. Hyvin pärjäävät kun vain kertakaikkiaan luovutat hetkeksi sen vastuun.
Mies ei ehkä ole vain saanut tilaisuuttaan harjoitella rauhassa kun olet siinä ulottuvilla hermoilemassa.
Ap oot pöljä! Et "saa" sitä sun tätä..mikä hitto se on sanomaan mitä saat
Ja miehesi halusi lapsen - aidosti eikä vapaaehtoisen pakon kautta?
Jos mies ei osallistu lapsenhoitoon niin nähdäkseni on vain kaksi selitystä: 1) mies ei ole halunnut lasta, 2) nainen ei anna miehen ottaa vastuuta (ei joko luota miehen kykyyn/ hyysää miestään kuin lastaan). Ja molemmat tilanteet siis naisen itse luomia. Sitten täällä foorumilla valitetaan itse aiheutettua tilannetta sen sijaan, että olisi aikanaan mietitty.
Käsittämättömän useilla naisilla on todella vastuuton ja suorastaan avuton asenne lasten hankintaan; lapsi pitää saada vaikkei parisuhde ole vielä edes kunnolla alkanut/silloinkin kun mies ei selkeästi ole samaa mieltä. Ei uskalleta seisoa omilla jaloilla ja opetella tuntemaan ensin itsensä ja miehensä ennen kuin aletaan sotkemaan tilanteeseen syyttömiä ihmisalkuja.
Äly hoi älä jätä kirjoitti:
Ja miehesi halusi lapsen - aidosti eikä vapaaehtoisen pakon kautta?
Jos mies ei osallistu lapsenhoitoon niin nähdäkseni on vain kaksi selitystä: 1) mies ei ole halunnut lasta, 2) nainen ei anna miehen ottaa vastuuta (ei joko luota miehen kykyyn/ hyysää miestään kuin lastaan). Ja molemmat tilanteet siis naisen itse luomia. Sitten täällä foorumilla valitetaan itse aiheutettua tilannetta sen sijaan, että olisi aikanaan mietitty.
Käsittämättömän useilla naisilla on todella vastuuton ja suorastaan avuton asenne lasten hankintaan; lapsi pitää saada vaikkei parisuhde ole vielä edes kunnolla alkanut/silloinkin kun mies ei selkeästi ole samaa mieltä. Ei uskalleta seisoa omilla jaloilla ja opetella tuntemaan ensin itsensä ja miehensä ennen kuin aletaan sotkemaan tilanteeseen syyttömiä ihmisalkuja.
En voisi olla enempää samaa mieltä. Useampikin kaverini antanut periksi naiselleen painostettuna. Olkoonkin niin, että aivan yhtä vastuutonta ja avutonta, jos antavat periksi näin isossa asiassa. Jotkut tästä lähtökohdasta huolimatta muodostaneet hyvän perheen, nähdäkseni. Useimmat ei.
Tiedoksi että lapsi on kummallekin toivottu!!!!
Ap
Ap, sun pitää vaan rohkaista miestä tekemään itse ja olemaan lapsen kanssa. Meilläkin mies yritti aluksi että ”tee sinä kun osaat”. Sitten muistutin, että en minäkään ole ennen hoitanut vauvoja, ihan yhtä osaamaton olen kuin hänkin. Jos mies yrittää antaa kitisevän vauvan sinulle, älä ota vastaan, vaan neuvo mitä pitää tehdä, ja lähde pois tilanteesta, niin että mies joutuu sitä kokeilemaan, ja saa tehdä sen rauhassa, ilman että joku ”valvoo”. Ja jätä mies välillä yksin vauvan kanssa, se on tosi tärkeää. Mies oppii olemaan vauvan kanssa, ja saa huomata pärjäävänsä itse.
Tsemppiä sinne!
Mieheni pärjää lapsemme kanssa ihan yhtä hyvin kuin minä. Molemmilla on toki oma erityisosaamisensa, hän osaa nukuttaa lapsen paremmin ja minä taas rauhoitella lasta paremmin, mutta muuten mennään ihan samoilla spekseillä.
Jätä puhelin kotiin, kun menet lenkille tai kauppaan. Älä "kuule" kun olet suihkussa.
Ap sulla on nyt niin kovat kierrokset päällä että ihan ekaksi rauhoitut siellä.
Joillekin lapsenhoitoon tarttee enemmän tukea, se tuntuu niin helposti hajoavalta. Mieheltäni löytyi tätä piirrettä myös.
Nyt ensiksi kannattaa kitkeä pois tuo että itkevä lapsi palautetaan sulle. Sanot vaan että ei, en tule suihkusta/kylvystä/vessasta etuajassa pois vaan sinä isänä nostat lapsen syliisi ja lohdutat. Mies voi perustella että se itkee kumminkin, totea että niin itkisi minunkin sylissä ja vauvaa helpottaa kun häntä lohdutetaan ja hellitään itkusta huolimatta, autetaan pääsemään itkustaan yli.
Sama juttu lenkille mennessä, sanot että hän selviää kyllä, vaihtaa vaipat jos kakka tulee ja jos ylläri nälkä iskee, niin ruokaa. Kysy haluaako että harjoittelee pepun pesua, vaipan laittoa, ruuan lämmitystä kanssasi. Älä moiti jos ei mene ihanteellisesti, rauhallisesti voit kertoa että ei se ole väärin jos vaippa menee väärinpäin, vaippa vaan falskaa helpommin, mutta se ei ole vauvalle vaarallista tai pullon lämmityksessä tärkeintä on että se ei vaan ole liian kuumaa. Voitte harjoitella kämmenenselkään yhdessä. Lähtiessäsi lenkille totea, että sinulle saa soittaa, mutta vain hätätapauksissa ja itku eikä kakkavaippa ole sellaisia.
Ikinä en miehelleni tätä myönnä, mutta olen myös valehdellut urakalla hänelle. Kertonut miten lapsi on ikävöinyt häntä häntä, esim itkenyt hänen töihin lähdön jälkeen pitkään lohduttomasti ja miten ei lapselta irtoa yhtä iloista hymyä minulle kuin hänelle. Myös kannustin lasta aina riemulla isäänsä vastaan kun tuli töistä. Mieheni sai tästä itseluottamusta ja tyytyväisyyttä kun on lapselleen tärkeä ja nyt lapsi on niin isänsä tyttö kuin voi ollakkaan.
Osaa kyllä hoitaa, mutta ei viitsi.
Se tässä mättää. Jos en tee asialle mitään niin sitten mulla on kiukuttelevan vauvan lisäks kiukutteleva mieskin.
Ap
Naisia haukutaan aina. Kurjaa kuinka täälläkin palstalla miehet nostetaan jalustalle ja naiset on pahoja ja sinulle tulee tästä paha mieli? Huomaatko kuinka miestä soimaava kommenttisi parantaa tätä tilannetta?