Onko ihan normaalia: Nelikymppinen nainen bilettää ja fanittaa kuin teini
Eksyin puolivahingossa vanhan kaverin facebookiin.
Tiedän, että jokainen taaplaa tyylillään, mutta mä olen kyllä säälinsekaisesti hämmästynyt. Tämä nainen, nyt 41-vuotias(!), näyttää elävän lapsettomana avoliitossa ja olevan töissä kai hoitoalalla. Koko elämänsisältö tuntuu olevan yksi suomalainen bändi, josta riittää kuvia ja tekstiä, ja jonka perässä tämä aikuinen ihminen kiertää ympäri Suomen keikoilla. Päivitykset liittyvät tähän bändiin ja välillä johonkin ryyppyreissuun, kuvat on sellaisia pimeitä, yleisöstä sihdattuja epätarkkoja otoksia tästä bändistä ja sitten tyyliin rööki&kalja kädessä duckface-ilmeellä jossain baarin vessassa. Aikuisen ihmisen facebookin sisältö on siis tämä: "Vttu perjantaina ryypääätäään!", "Vttu jees, enää kymmenen yötä ja mä näen Apulannan", "No olihan se sitten pakko taas ostaa ne keikkaliput Rovaniemelle, viidestoista kerta tänä vuonna kun mä näen ihanan Apiksen, vttu jees!", "vttu mikä krapula, mutta olipa taas hauskaa", "mä ja tää bitch ollaan sisters 4ever, ja tänään sit hei juodaan!!!"
Onko tuo teidän mielestä ihan ns, normaalia aikuisen naisen käytöstä? Itse olisin voinut kuvitella eläväni tuollaista elämää ehkä 16-vuotiaana, mutta en nyt jumalauta enää nelikymppisenä, vaikka tykkäänkin käydä keikoilla ja välillä pubissakin. Onko teillä tällaisia tuttuja tai kavereita, jotka ovat ikään kuin jämähtäneet johonkin?
Kommentit (47)
On se nykyään, mutta kukin tyylillään.
Mä tunnen kaksi tollasta naista, iältään just jotain yli nelikymppisiä, toisella perhe ja toisella ei. Sattumalta muuten molemmat just hoitoalalla töissä. Mun mielestä ihan mukavia tyyppejä, puheliaita ja sosiaalisia ihmisiä, mutta eivät kyllä mitään kauhean fiksuja. Presidentin vaaleista tai ilmastonmuutoksesta tai eilisillan elokuvasta ei kannata heidän kanssaan aloittaa kahvipöytäkeskustelua, sillä vastassa on tyhjä katse ja sit jutut kääntyy siihen, että Popedan keikka oli taas ihana ja mahtavaa, kun Alkon Lonkeroa saa nyt K-kaupasta. Eipä siinä mitään. Kai sitä tuolla tyylilläkin ihan mukavaa elämää voi elää.
Onhan se vaikea käsittää, jos oma elämä on jotain ihan muuta mitä sen toisen.
Toisaalta ihmisen elämässä on vaiheita, jolloin heittäytyy enemmän "teinivaihteelle" vaikka ikääkin olisi.
Jos tuonikäinen saa kiksit tällä hetkellä tuon bändin ylettömästä fanittamisesta niin soronoo. Ei hetkauta meitä muita, eihän?
Onko normaalia että 40-v naisen koko elämä pyörii erään suomalaisen foorumin ympärillä? Kyseinen akka viettää päivittäin tuntikausia kyseisellä aihe vapaa nimisellä foorumilla lukemalla jouruja, haukkumalla keski-ikäisiä suomalaisia miehiä ja keksimällä jouruja mm nuorista fitnessmisseistä. Hän vihjaa niitten myyvän itseään dubaissa ja lontoossa. Jostakin syystä hän vihaa Jenni Vartiaista. Hän asuu porvoossa.
No on se paljon parempi elämäntyyli kuin olla joku kärttynen av-mamma jokapäivä nakulttamassa miehelleen milloin mistäkin epäkohdasta ja sitten vuodattamassa hukkaan mennyttä elämäänsä AV:lla + haukkumassa miesteen ja siinä sivussa kaikkien muittenkin miehiä, tietenkin.
Länsimainen kulttuuri on tätä nykyä kehitykseltään vahvasti kiinni nuoruusiälle ominaisessa arvomaailmassa, missä narsistiset päämäärät, polymorfinen sukupuolisuus ja itsekeskeisyys sanelevat ehdot. Lasten ja aikuisten yhteiseksi ihanteeksi on noussut nuoruus ja nuorisokulttuuri eri muodoissaan. Seitsemänvuotias on hyvin tietoinen nuorisomusiikista, nuorten muotisuuntauksista ja merkkitavaroista. Samoin aikuisten arvomaailma nousee yhä voimakkaammin nuoruuden ihannoimisesta ja nuoruuden arvoista. Aikuinen haluaa pysyä mahdollisimman kauan nuorena, ainakin nuorekkaana, ainakin ikäistään nuorempana.
Mun mielestä siinä ei oo mitään pahaa, jos käy juhlimassa ja fanittaa jotain bändiä kovasti. Kukin tyylillään iässä kuin iässä. MUTTA toi somessa riekkuminen vessaselfieillä ja tietynlainen tyyli ilmaista itseään kielellisesti antaa ehkä vähän niitä wt-viboja :D Jo 16-vuotiaana mielestäni erottui ne tietyt "ryhmät", jotka koki tarpeelliseksi kylvää v*ttua kera duckface-selfieiden somessa ja kertoa jokainen ryyppyreissu julkisesti. Ei se siis kaikille teineillekään ole sitä normaalia käytöstä.
Mikäs siinä jos tykkää. Hänellä ei ole lapsia, joten siittä vaan.
Mulla on viisikymppinen perheenäiti kaverina, joka viikottain on jossain kännäämässä ja bilettämässä parikymppisten fudiskavereidensa kanssa. Hän on niin cool, kun nuoretkin viihtyy seurassa. Instakuvat on samaa tyyliä.
Mä olen pari kertaa vuosien aikana ajautunut heidän seuraansa ja se oli pirun kiusallista. Mä en viisikymppisenä halua pokailla äijiiii baareista, toistella puhkikuluneita "kyä lähtee!" fraaseja, ottaa osaa ryyppykisoihin, laulaa aikuista naista karaoketaksissa, viuhahdella risteilyllä tai Tulisuudelmassa jne.
Ei kiitos mulle, mutta jos hän viihtyy. Lähinnä säälittävää jo eletyn nuoruuden etsimistä tuolta on.
Onko se poissuljettua, että hän ois av-palstalaisia? Eli kaksinkerroin paha.
Vaan eipä täällä kauheesti jutut viriä fanituksista, lonkeroista, tanssiravintoloista -että tuskin.
Hienoa että edes jotkut nauttivat elämästään,en ymmärrä miksi jotkut nelikymppiset ovat kuin mummoja,ja moralisoivat jatkuvasti kuten ap,lieneeköhän nuo "mummot" sitten katkeria ja eivät nauti omasta elämästään
Ap:n kaltaiset muiden ihmisten elämää kyttäävät vanhukset ne vasta ikävystyttävää seuraa ovat. Mieluummin vietän kaiken aikani vaikka yksin. Toivottavasti minusta ei tule sellaista edes nelikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttavapiirissä on vähän vastaava tapaus. Tämä vaan on monen lapsen äiti. Ja nyt on lapsista vanhin, 18v. tytär liittynyt äidin seuraan. Aika myötähäpeää aiheuttavia päivityksiä kun äiti ja tytär linkittelee jatkuvasti alkoholiin ja baareiluunsa liittyviä hassunhauskoja kuvia ym. ja sitten kiherretään niiden kommenteissa kuin teinit. Tarroja sinkoilee jne. Kukaan muu ei näitä päivityksiä yleensä kommentoi. Joo, mun puolesta saavat tehdä mitä haluavat, mutta onko sitä baareilua ja alkon käyttöään ihan pakko mainostaa facessa. Ei se ihmisestä kovin fiksua kuvaa anna, lähinnä tulee wt-meininki mieleen.
Ei toi sun moralisointikaan kauhean fiksua kuvaa anna,miksi luet niitä julkaisuja kun kerran häiritsee,toisen päivityksiä voi myös rajoittaa
Leipää ja sirkushuveeja kansalle!
Ihan vaan huomio, että eihän facebook kerro ihmisen koko elämää. Yleensä vain sen, mikä on helpointa nostaa esille. Tuollakin nelikymppisellä voi olla takana vaikka masennusta, lapsettomuutta, keskenjääneet opinnot, mitä tahansa. Olisiko ap tyytyväisempi, jos tuttavan profiili olisi täynnä tilitystä näistä aiheista?
No ei ihan mun juttu, mutta mitä väliä.
Kaikki me ollaan jotenkin outoja. Se on aivan normaalia.
Minäkin olen ollut koko ikäni omituinen, ja hirveästi kuluttanut energiaa ollakseni normaali. En kuitenkaan siinä koskaan onnistunut.
Nyt nelikymppisenä olen aika avoimesti outo, ja paljon onnellisempi kuin koskaan aiemmin.
Koko tämän yhteiskunnan talous perustuu tyhjien brändien luomiselle ja niiden fanittamiselle. Ei siinä pelkästään teinien rahat riitä.
Itselläni oli bilevaihe parikymppisenä. Kaverit jotka tekaisivat lapset ja jäivät kotiin istumaan olivat minusta tavattoman tylsiä. Nyt nelikymppisenä olen lopen kyllästynyt bilettämiseen. Ei vaan kiinnosta. Enkä epäile hetkeäkään, etteivätkö kaikki bilettävät kaverit pidä minua pohjattoman tylsänä mummelina.
Ihmiset ovat kiinnostuneita eri asioista. Minulle tärkeä juttu on sinusta tylsä ja tarpeeton.
Hahhah tuo kuulostaa nelikymppiseltä äidiltäni, tosin ilman tuota kauheaa kielenkäyttöä somessa ja juomista. Hän käy joka kerta Apulannan keikalla kun sattuvat lähistölle tulemaan :) kadehdin häntä teininä kun en itse päässyt keikoille mukaan. Ihan superfani, tavannut apiskan pojat muutamaan otteeseen. Äitini on ihana❤️
Kuvottavimpia ovat keskivertoa tyhmemmät eläkeläiset, jotka elävät lemmikkiensä kautta. Sitä naukumista ei kuuntele kukaan.