Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan normaalia: Nelikymppinen nainen bilettää ja fanittaa kuin teini

Vierailija
19.01.2018 |

Eksyin puolivahingossa vanhan kaverin facebookiin.

Tiedän, että jokainen taaplaa tyylillään, mutta mä olen kyllä säälinsekaisesti hämmästynyt. Tämä nainen, nyt 41-vuotias(!), näyttää elävän lapsettomana avoliitossa ja olevan töissä kai hoitoalalla. Koko elämänsisältö tuntuu olevan yksi suomalainen bändi, josta riittää kuvia ja tekstiä, ja jonka perässä tämä aikuinen ihminen kiertää ympäri Suomen keikoilla. Päivitykset liittyvät tähän bändiin ja välillä johonkin ryyppyreissuun, kuvat on sellaisia pimeitä, yleisöstä sihdattuja epätarkkoja otoksia tästä bändistä ja sitten tyyliin rööki&kalja kädessä duckface-ilmeellä jossain baarin vessassa. Aikuisen ihmisen facebookin sisältö on siis tämä: "Vttu perjantaina ryypääätäään!", "Vttu jees, enää kymmenen yötä ja mä näen Apulannan", "No olihan se sitten pakko taas ostaa ne keikkaliput Rovaniemelle, viidestoista kerta tänä vuonna kun mä näen ihanan Apiksen, vttu jees!", "vttu mikä krapula, mutta olipa taas hauskaa", "mä ja tää bitch ollaan sisters 4ever, ja tänään sit hei juodaan!!!"

Onko tuo teidän mielestä ihan ns, normaalia aikuisen naisen käytöstä? Itse olisin voinut kuvitella eläväni tuollaista elämää ehkä 16-vuotiaana, mutta en nyt jumalauta enää nelikymppisenä, vaikka tykkäänkin käydä keikoilla ja välillä pubissakin. Onko teillä tällaisia tuttuja tai kavereita, jotka ovat ikään kuin jämähtäneet johonkin?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan huomio, että eihän facebook kerro ihmisen koko elämää. Yleensä vain sen, mikä on helpointa nostaa esille. Tuollakin nelikymppisellä voi olla takana vaikka masennusta, lapsettomuutta, keskenjääneet opinnot, mitä tahansa. Olisiko ap tyytyväisempi, jos tuttavan profiili olisi täynnä tilitystä näistä aiheista?

Totta, on hienoa, että joku vielä jaksaa innostua jostain. Se voi vaikka tarttua. 

Vierailija
42/47 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kerran ole lapsia huollettavana niin mitä väliä sillä on miten ihminen elämänsisältönsä hakee. Jos vielä elelee omilla rahoillaan niin ei se kenellekään kuulu. En itse jaksa fanittaa ketään niin överisti mutta jos joku haluaa niin so what. Olen itse 60v enkä minäkään kiikkutuolissa istu sukkaa kutomassa. Luulin, että nykyään saisi jo elää haluamallaan tavalla (pl laittomuudet) mutta olen varsinkin tällä palstalla huomannut, että nykyajan nuoriso on aivan hirveän konservatiivista sakkia. Onko se jokin vastaisku suurten ikäluokkien vapaalle elämäntyylille. Itse elin vapaamielisen nuoruuden suurten ikäluokkien perässä ja en ajatellut muumioitua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttavapiirissä on vähän vastaava tapaus. Tämä vaan on monen lapsen äiti. Ja nyt on lapsista vanhin,  18v. tytär liittynyt äidin seuraan. Aika myötähäpeää aiheuttavia päivityksiä kun äiti ja tytär linkittelee jatkuvasti alkoholiin ja baareiluunsa liittyviä hassunhauskoja kuvia ym. ja sitten kiherretään niiden kommenteissa kuin teinit. Tarroja sinkoilee jne. Kukaan muu ei näitä päivityksiä yleensä kommentoi. Joo, mun puolesta saavat tehdä mitä haluavat, mutta onko sitä baareilua ja alkon käyttöään ihan pakko mainostaa facessa. Ei se ihmisestä kovin fiksua kuvaa anna, lähinnä tulee wt-meininki mieleen.

Ei toi sun moralisointikaan kauhean fiksua kuvaa anna,miksi luet niitä julkaisuja kun kerran häiritsee,toisen päivityksiä voi myös rajoittaa

Olen rajoittanut ne jo kauan sitten, kiitos vaan neuvosta. Yhteisten facekaverien ansiosta niitä julkaisuja silti pamahtaa mun ruudulle aina toisinaan. Ikävä kyllä.

Vierailija
44/47 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin sattumalta erään vanhan tuttuni blogin. Ihan hyvin hän kirjoittaa, mutta kaikki kirjoitukset tuntuvat pyörivän niiden samojen aiheiden ympärillä, joista hän puhui jatkuvasti jo vuonna 2000. Hyvin moni kirjoitus myös alkaa sanoilla "Kun aloitin yliopisto-opintoni 90-luvun puolivälissä...". Tyyppi elää 90-luvulla, kirjoittaa jatkuvasti samoista aiheista ja tuntuu keksivän tekosyitä sille, miksi ei ole edennyt urallaan. Blogia lukiessa tuli väkisinkin mieleen, että hänellä ei ole kaikki kunnossa. 

Tässä oli vähän erilainen jämähtäminen kyseessä, mutta kuitenkin.

Vierailija
45/47 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännääminen ja sen hehkutus on kyllä osoitus johonkin teiniasteelle jäämisestä, mutta keikoilla käynti ahkerasti ja kaukanakin on ihan normaalia toimintaa meikäläisellä vielä lähes viisikymppisenä. Se, mitä tuollaisista kännireissuista jää käteen versus se, että itse menen ja nautin selvin päin, onkin kaksi aivan eri asiaa!

Vierailija
46/47 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitätini heilui viisikymppisenä ihan innoissaan 20-30v. asiakkaiden seassa eräässä täkäläisessä ravintolassa.

Vierailija
47/47 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös tavallaan hiukan kiusallista jos viiskymppinen  melko tasan tarkkaan tietää uusimmat kotimaiset hiphop hitit ja artistit jotka muille sitten kuulostaa sietämättömiltä ja kovin oudoilta kun musiikin seuraaminen jäänyt jo 90 luvun alkuun ja niin yhteistä keskusteltavaa vaan lapset sitten tykkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän