HOK Prismat ja S-Marketit halpuuttivat Rainbow'n pakastemansikoita ja mm. skyriä ja tummaa makaronia. HUIJAUSTA!
Minä olen ollut kauppakassiasiakas jo pitkään. KAIKKI tilaukset ja kuitit löytyvät sähköpostista vuosien ajalta.
Ja kas, mitä löysin: kun nyt rummutetaan Rainbow'n pakastemansikoiden halpuutusta, niin sepä onkin kalliimpaa kuin aikoihin halpuutettunakin! Ja Myllyn paras tumma makaroni maksaa 0,19€ (halpuutusta 0,29€:n hinnasta). Ostin edellisen kerran Myllyn paras tumma makaronia kuitin mukaan 23.4., eli alle vuosi sitten ja hinta oli tuolloin 0,19€! Eli sama kuin nyt "halpuutuksen" jälkeen.
Skyr uuniomenakin on mukamas halpuutettu, nykyinen hinta on 1,09€. Skyr uuniomenaa olen tilannut 25.3.2015 hintaan 0,98€, 24.3.2016 hintaan 0,98€, 9.4.2017 hintaan 0,98€ ja 29.10.2017 hintaan 0,98€. Ja nyt se sama uuniomena on vuosikausien 0,98€:n jälkeen halpuutettu niin, että se maksaa 1,09€!
Viime vuonna ostin tuoreita mansikoita sen verran paljon, ettei ole tarvinnut tänä talvena kertaakaan ostaa pakastemansikoita. Siksi vertailuhinta löytyy yli vuoden takaa. Edellisen kerran kun ostin pakastemansikoita, ostin niitä 3 pussia hintaan 5,97€. Nyt halpuutettuna 500g maksaa 2,25€. Ennen halpuutusta maksoi 1,99€ se sama 500g. Ja kyseessä täsmälleen sama tuote, sama merkki ja sama grammamäärä!
Onko siis näiden mansikoiden hinta noussut viime vuonna jonnekin kolmeen euroon huomaamattani ja nyt ne on laskettu korkeammalle tasolle kuin olivat ennen hintojen korotusta?? Ja missä välissä tumma makaroni (ja nimenomaan Myllyn paras, kun samaa tuotetta pitää verrata) nousi 10 senttiä? Ja jos lokakuussa sitä uuniomena-Skyriä sai hintaan 0,98€, nousiko sen hinta todellakin tässä kahdessa kuukaudessa hetkellisesti 1,19€:on ja "laski" sitten kalliimmaksi kuin VIIME LOKAKUUSSA!?!
Helppo seurata viime vuosien hintakehitystä, kun kaikki kuitit löytyvät sähköpostista. Hinta "halpuutetuista" tuotteista löytyy täältä: https://patarumpu.fi/2017/01/08/katso-esimerkkilista-9-1-halpuutettavis…
Kommentit (48)
Asiakaspalvelusta ei ole vielä vastattu mitään. No, laitoin perjantai-iltapäivällä ja nyt on vasta maanantai. Odotan kuitenkin vastausta, tämä ei jää tähän.
ap
En käsitä miten voi olla laillista, välillä isoilla halpuutuskyltäillä viedään huomiota pois muualta. Kun yksi tuote halpuutetaan niin joku muun tuotteen hinta nostetaan.
Samoin huonekalukaupat, jokaikinen päivä, viikko, kuukausi kaikki 70%, esim. Jysk, Masku, Sotka. Hirveät älämölöt ja mainoksia sitten loppujen lopuksi nekin paljastuu hujaukseksi, joko tuote ei ole olemassa tai sitten se oikeasti on paljon kalliimpi.
Ei kuulu vieläkään mitään asiakaspalvelusta.
ap
Vastaus tuli. Eli ei vastattu mitään, vain täysin ympäripyöreää liirumlaarumia. Olen todella pettynyt tähän huijaukseen. Vaihdan kauppaa.
ap
"Hei (minun nimeni),
Kiitos palautteestanne koskien Halpuutusta.
Halpuuttaminen tarkoittaa S-ryhmän oman katteen pienentämistä. Osto- ja markkinahinnoissa tapahtuvat muutokset vaikuttavat myös tuotteiden kuluttajahintoihin, ne voivat joko nousta tai laskea tämän mukaisesti. Hinnat ovat aina toistaiseksi voimassaolevia. Tuotteiden myyntihinnat vaihtelevat lisäksi eri ketjuissa (Prisma, S-Market, Alepa). Halpuuttaminen ei koske kaikkia valikoimaan kuuluvia tuotteita.
Kiitos vielä yhteydenotostanne ja mukavaa päivän jatkoa!
Ystävällisin terveisin
(Palveluneuvojan nimi)
palveluneuvoja
HOK-Elanto"
Olis kyl kiva jos joku ip-lehti ottaisi tästä koppia. Saisi ainakin klikkauksia ja lukijoita.
Kävin eilen Lidlissä. Ostin uuniomena-skyrini sieltä samaan hintaan kuin Prismasta ennen halpuutusta, eli 0,98€:lla.
Suurperheellisenä olemme syytäneet Prismaan noin 1500€ kuukaudessa. Pieni raha heille, mutta jos saisi muutkin avaamaan silmänsä, niin saattaisi tällaisen huijauskampanjan jälkeen joku muukin vaihtaa kauppaa ja taloudellinen menetys alkaisi näkyä. Olen ollut aiemmin erittäin tyytyväinen Prisman hintatasoon ja valikoimaan, mutta tämä huijaushalpuutus teki todella ison särön luotettavuuteen. Olisin hyväksynyt hintojen nousun (enkä olisi sitä välttämättä edes huomannut tai ainakaan valittanut siitä), mutta tämä on kuluttajan aliarvioimista ja niin suoraa huijausta kuin mikään voi huijausta olla.
ap
Myymäläkohtaista vaihtelua juu, mutta kaikki kauppakassilähetykset olen noutanut Helsingin Kaaren Prismasta ja nämä vertailuhinnat olen ottanut sieltä. Eli kaikki halpuutustuotteet ovat Kaaren Prismassa joko täsmälleen samanhintaisia tai korkeampia. Ensimmäistäkään halvempaa tuotetta en ole vielä löytänyt.
ap