Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HOK Prismat ja S-Marketit halpuuttivat Rainbow'n pakastemansikoita ja mm. skyriä ja tummaa makaronia. HUIJAUSTA!

Vierailija
19.01.2018 |

Minä olen ollut kauppakassiasiakas jo pitkään. KAIKKI tilaukset ja kuitit löytyvät sähköpostista vuosien ajalta.

Ja kas, mitä löysin: kun nyt rummutetaan Rainbow'n pakastemansikoiden halpuutusta, niin sepä onkin kalliimpaa kuin aikoihin halpuutettunakin! Ja Myllyn paras tumma makaroni maksaa 0,19€ (halpuutusta 0,29€:n hinnasta). Ostin edellisen kerran Myllyn paras tumma makaronia kuitin mukaan 23.4., eli alle vuosi sitten ja hinta oli tuolloin 0,19€! Eli sama kuin nyt "halpuutuksen" jälkeen.

Skyr uuniomenakin on mukamas halpuutettu, nykyinen hinta on 1,09€. Skyr uuniomenaa olen tilannut 25.3.2015 hintaan 0,98€, 24.3.2016 hintaan 0,98€, 9.4.2017 hintaan 0,98€ ja 29.10.2017 hintaan 0,98€. Ja nyt se sama uuniomena on vuosikausien 0,98€:n jälkeen halpuutettu niin, että se maksaa 1,09€!

Viime vuonna ostin tuoreita mansikoita sen verran paljon, ettei ole tarvinnut tänä talvena kertaakaan ostaa pakastemansikoita. Siksi vertailuhinta löytyy yli vuoden takaa. Edellisen kerran kun ostin pakastemansikoita, ostin niitä 3 pussia hintaan 5,97€. Nyt halpuutettuna 500g maksaa 2,25€. Ennen halpuutusta maksoi 1,99€ se sama 500g. Ja kyseessä täsmälleen sama tuote, sama merkki ja sama grammamäärä!

Onko siis näiden mansikoiden hinta noussut viime vuonna jonnekin kolmeen euroon huomaamattani ja nyt ne on laskettu korkeammalle tasolle kuin olivat ennen hintojen korotusta?? Ja missä välissä tumma makaroni (ja nimenomaan Myllyn paras, kun samaa tuotetta pitää verrata) nousi 10 senttiä? Ja jos lokakuussa sitä uuniomena-Skyriä sai hintaan 0,98€, nousiko sen hinta todellakin tässä kahdessa kuukaudessa hetkellisesti 1,19€:on ja "laski" sitten kalliimmaksi kuin VIIME LOKAKUUSSA!?!

Helppo seurata viime vuosien hintakehitystä, kun kaikki kuitit löytyvät sähköpostista. Hinta "halpuutetuista" tuotteista löytyy täältä: https://patarumpu.fi/2017/01/08/katso-esimerkkilista-9-1-halpuutettavis…

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain tyhmät menevät tuohon S-ryhmän halpuutus halpaan. Jos kaalinkerä on halpuutettu niin kaikki muut onkin sitte korotettu. Ostoboikotti on ainoa tapa saada tuo mukamas halpuutus huijaus loppumaan.

Koskas aletaan boikotti?

Pelkästään halpuutus -sana saa minut näkemään punaista. Siksi teenkin ostokseni Lidlissä ja Citymarketissa.

Vierailija
22/48 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain tyhmät menevät tuohon S-ryhmän halpuutus halpaan. Jos kaalinkerä on halpuutettu niin kaikki muut onkin sitte korotettu. Ostoboikotti on ainoa tapa saada tuo mukamas halpuutus huijaus loppumaan.

Koskas aletaan boikotti?

Meinaatko ihan syömättä olla? Kaikki kauppaketjut tekee tätä samaa :D

Tervetuloa todellisuuteen, kaupanala on AINA ollut tätä samaa.

Ihmiset ovat jekuttaneet toisiaan kautta aikojen, eli eihän siinä sitten mitään?

Minusta on kyllä mielenkiintoista pistää merkille näitä kauppojen kikkoja, vaikka joillekin ihan itsestään selviä asioita.

En oo kyllä tota tekohalpuutusta itse huomannut, kun en muista vanhoja hintoja enkä säilytä kuitteja.

Ap., vaikuttaako hinta ostopäätökseesi? Silloin kannattaa huomioida, että kuittisi voivat jonkin verran "vääristääkin", kun kalleimpia hintoja ei näy. Esim. itse jätän tomaatit ostamatta kg-hinnan ylittäessä 3 e. Eli voisivat olla niin kalliita joskus, mutta mulla se tieto ei päätyis kuittiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskas aletaan boikotti?

Pelkästään halpuutus -sana saa minut näkemään punaista. Siksi teenkin ostokseni Lidlissä ja Citymarketissa.

Sitä samaa nuokin tekevät. Joka kauppa tekee.

Prisma muuten oli syksyllä ostoskorivertailussa halvin.

Vierailija
24/48 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy HOK:lta ja kerro mitä vastaavat... alkoi kiinnostaa tämä. Täyttä huijaista näköjään halpuutukset😠

Laitoin viestin! Saas nähdä millaisen vastauksen saan. Ei ainkaan voi väittää vastaan, kun tosiaan ne kuitit löytyvät monen vuoden takaa. Sähköpostista on helppo hakea tuotteen nimellä, kun tilausvahvistukset tulevat kirjallisena sähköpostiin. 

ap

Vierailija
25/48 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn Lidlissä, on niin edullinen, etten edes ota ikinä kuittia.

Vierailija
26/48 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskas aletaan boikotti?

Ihmiset ovat jekuttaneet toisiaan kautta aikojen, eli eihän siinä sitten mitään?

Minusta on kyllä mielenkiintoista pistää merkille näitä kauppojen kikkoja, vaikka joillekin ihan itsestään selviä asioita.

En oo kyllä tota tekohalpuutusta itse huomannut, kun en muista vanhoja hintoja enkä säilytä kuitteja.

Ap., vaikuttaako hinta ostopäätökseesi? Silloin kannattaa huomioida, että kuittisi voivat jonkin verran "vääristääkin", kun kalleimpia hintoja ei näy. Esim. itse jätän tomaatit ostamatta kg-hinnan ylittäessä 3 e. Eli voisivat olla niin kalliita joskus, mutta mulla se tieto ei päätyis kuittiin.

Ostan tomaattia, oli hinta mikä tahansa läpi vuoden. Samoin olen ostanut skyriä, oli hinta mikä vain. Nyt tuo 10 sentin korotus skyr-pikariin on sen verran iso (aika lailla 10% korotus!), että haen vaihtoehtoja sille. Syön skyriä 1-2 purkkia päivässä, joten kuukausitasolla skyriin menisi 3-4 euroa enemmän. Ei se ole paljoa, mutta kun on iso perhe ja isot ruokalaskut, yksittäisten tuotteiden muutaman euron korotukset kuukausitasolla on helposti kymmeniä euroja kuukaudessa!

ap

Vierailija
27/48 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn Lidlissä, on niin edullinen, etten edes ota ikinä kuittia.

:D

Vierailija
28/48 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh! Ehdin jo iloita kasvisten ja marjojen halvemmista hinnoista, mutta eihän ne sitten olekaan yhtään halvempia :(

Miksei Suomeen voisi tulla joku keskieurooppalainen halpaketju alentamaan hintoja? Lidl ei auttanut mitään.

Vierailija
29/48 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa härskiä. Tästä voisi joku iltapäivälehti tehdä lööpin? Te "toimittelijat" täältä ne juttuaiheet kuitenkin nyysitte.

Tuskin kukaan tekee juttua. Luulen, että voisi tulla potkut aika äkkiä kun alkaa julkisesti arvostelemaan näitä kartelleja. Hyvätveljet hoitavat kyllä homman.

Vierailija
30/48 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa härskiä. Tästä voisi joku iltapäivälehti tehdä lööpin? Te "toimittelijat" täältä ne juttuaiheet kuitenkin nyysitte.

Tuskin kukaan tekee juttua. Luulen, että voisi tulla potkut aika äkkiä kun alkaa julkisesti arvostelemaan näitä kartelleja. Hyvätveljet hoitavat kyllä homman.

No ei kai S-ryhmä ja Iltalehti/Iltasanomat ole mitään samaa konsernia tai kilpaile keskenään?

Vierailija
31/48 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhhyh, tästä jäi nyt paha maku. Kiitos ap silmien avaamisesta!

Vierailija
32/48 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskas aletaan boikotti?

Ostan tomaattia, oli hinta mikä tahansa läpi vuoden. Samoin olen ostanut skyriä, oli hinta mikä vain. Nyt tuo 10 sentin korotus skyr-pikariin on sen verran iso (aika lailla 10% korotus!), että haen vaihtoehtoja sille. Syön skyriä 1-2 purkkia päivässä, joten kuukausitasolla skyriin menisi 3-4 euroa enemmän. Ei se ole paljoa, mutta kun on iso perhe ja isot ruokalaskut, yksittäisten tuotteiden muutaman euron korotukset kuukausitasolla on helposti kymmeniä euroja kuukaudessa!

ap

Skyr on täysi turhake. Jättämällä sen veks sulla on varaa vähän  kalliimpiinkin kasviksiin.

Vierailija
33/48 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen anteeksipyyntö olisi paikallaan tällaisen huijauksen jälkeen. Onpa typerää!

Vierailija
34/48 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain homot syö mansikoita

tosi mies (ja nainen) syö vain mustikoita, vadelmia , tyrnimajoja ja muita herukoita

Vierailija
35/48 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskas aletaan boikotti?

ap

Skyr on täysi turhake. Jättämällä sen veks sulla on varaa vähän  kalliimpiinkin kasviksiin.

Skyr ei ole minulle turhake, vaan tosi helposti syötävä ja hyvänmakuinen proteiinipakkaus. En saa mistään kasviksesta niin paljoa proteiineja. Tähän asti hintaero muihin proteiinirahkoihin ei ole ollut niin suuri, että olisin vaihtanut niihin (muiden valmistajien maku ei miellytä).

Löytyy vieläkin kalliimpia proteiinirahkoja, mutta skyriin olen mieltynyt. Tosi harmi vaan, että hinta kallistui näin paljon yhtäkkiä.

ap

Vierailija
36/48 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AfrikasTribesChillingMike kirjoitti:

vain homot syö mansikoita

tosi mies (ja nainen) syö vain mustikoita, vadelmia , tyrnimajoja ja muita herukoita

Mielenkiintoista. Kerro lisää homofobiastasi.

Vierailija
37/48 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on röyhkeä kampanja. Enpä olisi uskonut!

Vierailija
38/48 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä voi olla sallittua? Eikö tuo nyt ole ihan selvää kuluttajan harhaanjohtamista!?!

Vierailija
39/48 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurikaupungin Prisma:

rainbow mansikka 2,25

MP tumma makaroni 0,23 400g

skyr uuniomena 0,98

Oman paikkakunnan s-market

skyr uuniomena 1,09

rainbow mansikka 2,45

tumma makaroni mp 0,39

Näin meillä foodien mukaan. Mutta tuo listahan sanoo että myymäläkohtaista vaihtelua on.

Vierailija
40/48 |
19.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää esimerkkejä:

27.2.2017 Pakkasmarja 250g Kotimainen Kuningas Marjaseos 1,98€. Halpuutushinta tänään 2,75€

18.11.2017 Classic Wok Mix 1,19€. Halpuutushinta tänään 1,19€

10.1.2018 (ELI KYMMENEN PÄIVÄÄ SITTEN!!!) Valio Oltermanni 1kg 4,79€. Halpuutushinta tänään 4,95€

28.5.2017 Hyvä suomalainen arkimaitojuoma 1 litra, 0,65€. Halpuutushinta tänään 0,75€

22.10.2017 Rainbow Fusilli kierrepasta, 500g 0,89€. Halpuutushinta tänään 0,89€

Ihan kaikkia hintoja en tietenkään pysty vertailemaan, kun en ole koskaan ostanut kaikkia noita "halpuutettuja" tuotteita, kuten vaikka Pullavapitko tai joku smoothiehedelmäpussi. 

Käsi sydämellä voin sanoa, että ole vielä ensimmäistäkään halpuutettua tuotettua löytänyt, joka olisi halvempi kuin millä sen olen aiemmin ostanut. Tilaan kauppakassista kuitenkin 1-4 kertaa kuukaudessa, joten aika monta kymmentä kuittia ostoksistani löytyy sähköpostistani. 

Mitä enemmän näitä hintoja vertailen, niin sitä raivostuneempi olo on. Voiko tällainen olla laillista? Hintojen nostaminen on, se on selvä. Mutta se, että nostetaan yhtäkkiä parissa kuukaudessa tai päivässä (tai yössä!?) hinta jonnekin ihan älyttömään ja sitten voidaan mainostaa "halpuutusta". 

ap