Miehen ex ei päästä heidän yhteisiä lapsia matkalle:(
Tilanne on siis se että katselemme ensi talveksi matkaa koko perheelle, mies soitti ja kysyi exältään että kai tämä sopii hänelle.
Ei sovi, ei kuulemma luota siihen että vahtisimme lapsia hyvin uima-altailla jne.. ja meidän omien lasten vahtiminen menisi etusijalle. Minusta tuo oli loukkaavaa ja mies sanoi sen myös exälleen ja sanoi myös ettei hän ole ikinä erotellut lapsiaan noin ja hän välittää ja huolehtii kaikista lapsistaan. Siltikään ei sopinut.
Nyt kuitenkin ex haluaa että heidän lapset saa sitten rahana sen matkasumman. Kun tästä kieltäydyttiin niin alkoi arvostelu lasten aikana kuinka isä ei halua maksaa heille mitään kivaa.
Lapsille (10 ja 12) emme kertoneet oikeaa syytä vaan sanoinme että teemme heidän kanssa sitten myöhemmin matkan jonnekkin.
Nyt aloin miettiä olisiko pitänyt kertoa oikea syy, koska selvästi lapset ovat pettyneen oloisia ja heitä harmittaa..
Kommentit (122)
Tottakai olisi pitänyt sanoa ettei äiti päästä. Muuten lapsista tuntuu varmasti etteivät kelpaa teidän perheeseen. Ovat rahaa vievä riesa.
Kyllä minä kertoisin oikean syyn lapsille.
Noin isoille lapsille mielestäni voi jo kertoa. Äithän tässä kaiken pilaa.
Tietysti kerrotte oikean syyn! Kerrotte, että todellakin haluatte matkustaa perheenä, mutta että heidän äiti ei päästä.
Mutta. Jos on yhteishuolto, exä ei voi kieltää. Ette tarvi edes hänen lupaa.
Onpas kurja tilanne sekä teille että lapsille. Ja olen samaa mieltä kuin yllä, kerrotte lapsille ettei äiti halua päästää. Äiti selittäköön itse lapsille miksi eivät pääse matkalle.
Pitänee sitten kertoa oikea syy, pelkään vain että tästä kehittyy vielä isompi soppa kun äiti rupeaa selittämään syitä lapsille miksei päästä:(
Ap
Itse kertoisin yhdessä lasten isän kanssa sen syyn miksi eivät pääse matkalle, sen enempää kuitenkaan suoraan äitiä syyttämättä.
Ja on kyllä siltä äidiltä todella lapsellinen yritys sabotoida lasten suhdetta isään ja äitipuoleen. En ainakaan keksi mitään muuta syytä tuollaiselle käytökselle.
Vahtimista uima-altaalla...? Mun lapset harrastaa sukeltamista ja osasivat tuon ikäisinä jo uida mua paljon paremmin... että ei se vahtiminen nyt ihan hirveästi vaatinut, vaikka katseen pidänkin kaikissa lapsissa ulkomailla jatkuvasti.
Onko miehellä ja exällänsä yhteishuoltajuus? Viikko ja viikko tms.? Jos on miehesi viikko pitää lapset ette tarvitse exän lupaa vaan miehelläsi on oikeus tehdä tuon viikon aikana lasten kanssa mitä haluaa vaikka ulkomaanmatka.
Vierailija kirjoitti:
Pitänee sitten kertoa oikea syy, pelkään vain että tästä kehittyy vielä isompi soppa kun äiti rupeaa selittämään syitä lapsille miksei päästä:(
Ap
Miten voi isompi soppa syntyä? Nyt lapset on täysin tietämättömiä katalasta äidistä. Ei ole lasten etu tuo kieltäminen eikä salailu. Myöhemmin tämä äiti voi vielä väittää ettei ole kieltänyt, vaan ette ole halunneet lapsia mukaan. Teidän on turha silloin sanoa, että olisitte halunneet lapset mukaan.
Ette tarvi exän lupaa. Lapset mukavan vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vahtimista uima-altaalla...? Mun lapset harrastaa sukeltamista ja osasivat tuon ikäisinä jo uida mua paljon paremmin... että ei se vahtiminen nyt ihan hirveästi vaatinut, vaikka katseen pidänkin kaikissa lapsissa ulkomailla jatkuvasti.
Ei tässä nyt varmaan ollut kyse sun lapsista..
Onko äidillä muka oikeus kieltää?
Vierailija kirjoitti:
Onko miehellä ja exällänsä yhteishuoltajuus? Viikko ja viikko tms.? Jos on miehesi viikko pitää lapset ette tarvitse exän lupaa vaan miehelläsi on oikeus tehdä tuon viikon aikana lasten kanssa mitä haluaa vaikka ulkomaanmatka.
On yhteishuoltajuus, ei viikko-viikko systeemiä vaan lähnnä tarpeen/työvuorojen mukaan molemmat joustaa, asutaan melko lähekkäin.
Matkan kesto olisi 2 vko joten kyllä täytyy exältä pyytää lupa ja muutenkin ovat keskenään sopineet että matkustusasioista sovitaan yhdessä.
Jutellaan lapsien kanssa viikonloppuna. Kiitos viesteistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On yhteishuoltajuus, ei viikko-viikko systeemiä vaan lähnnä tarpeen/työvuorojen mukaan molemmat joustaa, asutaan melko lähekkäin.
Matkan kesto olisi 2 vko joten kyllä täytyy exältä pyytää lupa ja muutenkin ovat keskenään sopineet että matkustusasioista sovitaan yhdessä.
Ap
Ei edelleenkään lupaa tarvi kysyä. Ei minulla ja mun exällä ole viikko viikko, silti onnistuu matkat. Sanomalla. "Me lähdetään reissuun xx.xx., lapset olis meillä sitten 2 viikkoa, eihän teillä olis silloin mitään erityistä, että sopiiko tämä ajankohta."
Lapsille pitää olla rehellinen, parasta olisi että äiti olisi paikalla kun asia kerrotaan lapsille. Saisi siinä tilanteessa perustella sekä isälle että lapsille miksi ei halua heitä päästää matkalle yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei edelleenkään lupaa tarvi kysyä. Ei minulla ja mun exällä ole viikko viikko, silti onnistuu matkat. Sanomalla. "Me lähdetään reissuun xx.xx., lapset olis meillä sitten 2 viikkoa, eihän teillä olis silloin mitään erityistä, että sopiiko tämä ajankohta."
Joo ehdottoman fiksua, sittenhän äiti voi väittää isän kaapanneen lapset, kun ei ole ajallaan heitä äidin luokse vienyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Joo ehdottoman fiksua, sittenhän äiti voi väittää isän kaapanneen lapset, kun ei ole ajallaan heitä äidin luokse vienyt.
No kaappausilmoitusta pelkäävä laittaa saman asian viestillä/sähköpostilla. Jos ei kerran ole säännöllistä viikko/viikko rytmiä vaan asiat sovitaan, niin miten tuo poikkeaisi muusta sovittavasta?
Kertokaa se todellinen syy, muuten lapsille jää mielikuva, että te ette pidä tasavertaisina, koska ette ota mukaan.
Kertokaa vain totuus, äitinsä voi sitten itse selittää lapsille, miksi ei anna lupaa.