Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saat ensi lauantaina 7 oikein tuloksella 1,2 miljoonaa euroa. Ensimmäiset viisi asiaa, jotka teet?

Vierailija
18.01.2018 |

Omat:

1. Maksan asunto- ja autolainan pois
2. Ostan loma-asunnon eteläisestä Euroopasta (ehkä Espanja, Ranska?)
3. Remontoin koko kodin ja ostan uudet huonekalut
4. Neuvottelen pankin kanssa sijoitusasioista niin, ettei tarvitse enää ikinä tehdä töitä
5. Irtisanoudun töistä. Ei sittenkään, tämän teen kyllä ihan ensimmäisenä :D

Kommentit (529)

Vierailija
481/529 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tarkistaisin lottokupongin

2. Tarkistaisin numerot veikkauksen sivuilta.

3. Piilottaisin kupongon

4. Katsoisin kalenterista mikä päivämäärä on kolmen viikon kuluttua kun saa rahat.

5. Uneton yö jolloin miettisin mitä tehdä ja kenelle kertoisin. Suunnittelisin hankintoja ja avioehtoa.

Vierailija
482/529 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ensin tuhlaa sen millin ja sen jälkeen sijoittaa:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/529 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näistä vastauksista hyvin ymmärtää että miksi ruotsalaiset ovat varakkaampia kuin suomalaiset.

Noin 90% ilmoittaa vapaaehtoisesti ensimmäisten tekojen joukossa tuhoavan pääomiaan. Sitten hankitaan Rasitteita. Sitten tuhlataan vähän lisää. Ja tän kaiken jälkeen vasta ehkä harkitaan sijoittamista.

Minä ainakin tekisin aivan päin vastoin.

Minulla ei kalliita luottoja ole yhtään, joten sijoittaisin ensin.

sijoitusten TUOTOLLA, makselisin velkoja minimimäärät pois.

sen jälkeen jäljelle jäävillä tuotoilla ja palkalla eläisin kuukauden. Kuun lopussa sijoittaisin jäljelle jääneet rahat.

Vasta kun syntyy käsitys siitä että kuin hyvin kuukausittain jää extraa, miettisin ehkä uusien rasitteiden hankkimista, tai rasitteiden vaihtamista kalliimpiin (nostaisin elintasoa).  Nämä hankinnat tekisin velalla KUN sitä saisi järkevällä hinnalla.

Vasta tämän jälkeen näistä kuukautisista lisäsijoituksista voisi nipistää pois ja käyttää tuhlailuun.

Vierailija
484/529 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitaisin isäni eläkkeelle. Ostaisin uudemman auton. Harkitsisin omistusasunnon hankkimista uudestaan, mutta varmaan sijoittaisin rahat kuitenkin muuten. Ajatelkaas, voisiko 1,2 miljoonalla jäädä pois töistä? Jos n. puoli miljoonaa menee asioiden selvittelemiseen jne. ja siitä jää sellainen 750 000 euroa. Sen kun sijoittaa ja ottaa tuottoa esim. 4% vuodessa, ei se ole kuin 30 000 vuodessa. Reilusti alle puolet nykyisestä palkastani... Eli lottovoittaja voi saavuttaa taloudellisen riippumattomuuden, kunhan alkaa köyhäilemään.

Laskin sinulle huvikseni

tuotto 4% inflaatio 1.5% paaomavero 70%

Kateen 3500e nykyrahassa

1.2 miljooaanaa riittaa 24 vuotta

Jotta ei loppuisi ja muut viitteet pysyvat samana tuoton pitaisi olla 8.4%

Hupsis

Varmaan ymmarrat, etta kaavaan kirjoitin 70% kun paaomavero on 30%

Raporttiin kirjoitinkin nakojaan tuon 1-0.3  enka 0.3

No samaa tapshtuu mulla jatkuvasti. Matikan ylppareissa oli kaikki oikein mutta sain M (E:ta ei silloin ollut), Haluavat joitakin valivaiheita triviaaleihin laskuihin ????

Kannattaa muuttaa vaikka Suomeen jos kerta lottaakin Veikkauksen pelejä. Täällä on pääomavero vain 30%.

Vierailija
485/529 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sanoo, että sijoitusasiat kuntoon pankin kanssa 😂 Voi raukat jotka, ette osaa itse varojanne allokoida vaan täytyy mennä pankin kusetettavaksi ja ostaa sitten sitä kallista aktiivisestihallinnoituarahastoa puolentoistaprossan kuluilla...

T. Ammattisijoittaja

Vierailija
486/529 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni sanoo, että sijoitusasiat kuntoon pankin kanssa 😂 Voi raukat jotka, ette osaa itse varojanne allokoida vaan täytyy mennä pankin kusetettavaksi ja ostaa sitten sitä kallista aktiivisestihallinnoituarahastoa puolentoistaprossan kuluilla...

T. Ammattisijoittaja

Monissa rahastoissa hallintokulut on tuota luokkaa. Eri asia jos ostat yhta rahastoa 500 000

Minusta esim odinissa on tuota luokkaa hallinnointikulut :/

Vierailija
487/529 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Ammattisijoittaja

No kun ammatti ei ole sijoittaja, vaan pitää muutakin tehdä. Sinähän, kun et tietenkään laske työllesi minkäänlaista hintaa, voisit sijoittaa munkin rahat.

Vierailija
488/529 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Alkaisin etsiä uutta asuntoa

2. Vaihtaisin ensi viikolla alkavan lomalennon paluupäivää eteenpäin tai jatkaisin lomaa jossain muussa kohteessa

3. Maksaisin autolainan pois

4. Ostaisin miehelle uuden auton, mä voisin ajaa tuolla nykyisellä vielä muutaman vuoden

5. Harkitsisin (vakavammin) oman yrityksen perustamista

Vierailija
489/529 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ammattisijoittaja

Monissa rahastoissa hallintokulut on tuota luokkaa. Eri asia jos ostat yhta rahastoa 500 000

Mulla ETFtä 0,07-0,25%. Superrahastot ilmaisia. Indeksirahastot 0,2-0,5%.

T. Ammattisijoittaja

Vierailija
490/529 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ammattisijoittaja

No kun ammatti ei ole sijoittaja, vaan pitää muutakin tehdä. Sinähän, kun et tietenkään laske työllesi minkäänlaista hintaa, voisit sijoittaa munkin rahat.

Palkkatöitä tein 30 vuotta. Enää ei tarvitse. Tämän tekisin mielelläni ilmaiseksi, jos tunnettaisiin.

T. Ammattisijoittaja

Vierailija
491/529 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ammattisijoittaja

Mulla ETFtä 0,07-0,25%. Superrahastot ilmaisia. Indeksirahastot 0,2-0,5%.

T. Ammattisijoittaja

Olen itse kayttanyt rahastoja joissa hoitokulut on 10%  vuotuisesta voitosta.

Vierailija
492/529 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi enää koskaan töihin. Tuo riittäisi 30-40 vuodeksi.

Vierailija
493/529 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustaisin jotakuta köyhää jos mahdollista niin nimettömänä.

Osa sijoitukseen.

Uusi kallis housupuku hieno juttu.

Vierailija
494/529 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tostahan summasta verottaja napsaisee ison osan. Ei loppujen lopuksi edes ole kovin paljoa. Mulla on jo muutenkin kertynyt varallisuutta, joten tuskin elämäni muuttuisi mitenkään.

Ei siitä summasta vie verottaja yhtään mitään. Sf. Selvitä faktat

Vierailija
495/529 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Maksaisin asunto- ja autovelat pois

2. En lopettaisi töitä, mutta tekisimme mieheni kanssa vähemmän töitä.

3. Pientä pintaremonttia kotona.

4. Ulkomaanmatkan varaaminen lomalle.

5. Omien ja puolison vanhempien ja sisarusten taloudellinen tukeminen.

Vierailija
496/529 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana: Veisin kämppiksen syömään ja hupeilemaan.

Sitten maksaisin opintovelat ja kysyisin poikaystävältä haluaako lähteä matkalle. Loput säästäisin asuntoon ja mahdollista tulevaa pehettä varten. Osan laittaisin hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
497/529 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin asuntolainan pois, ostaisin sijoitusasunnon tai pari, loman jonnekin kauas, ja vaihtaisin heti työpaikkaa.

Töitä en lopettaisi kun ei se niin iso raha ole, mutta voisin hakea paremman työn miettimättä, onko varaa ostaa autoa työssä käymiseen.

Vierailija
498/529 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Piilotan kupongin

2. Otan eron

3. Hoidan eron pois.

4. Sovin muut asiat (tapaamiset ym. sopimukset) ja koitan saada lähihuoltajuuden.

5. Lunastan voiton hiljaisuudessa ja sijoitan rahaa ja ostan jonkin mukavan asunnon lämpimästä lasten hyvinvointia unohtamatta.

6. Heti, kun lapset eivät tarvitse minua lähelle tai ovat muuttaaneet pois, irtisanon itseni töistä ja muutan sinne lämpimään, nautin elämästä ja matkustelen. Käyn välillä moikkailemassa lapsia (lapsenlapsia?) tai pyydän kylään sekä matkustelen muksujen kanssa. Lennot ym. toki maksan, kun minulla siihen on varaa.

Vierailija
499/529 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mentäisiin ravintolaan syömään pitkän kaavan mukaan ja listan kalleinta viiniä tilaisin.

2. Ostaisin uuden auton ja vanhasta paskasta hankkiutuisin eroon!

3. Maksaisin asuntolainan pois.

4. Tilaisin pitkän reissun mulle ja miehelle.

5. Auttaisin läheisiä, joilla tiukkaa.

Vierailija
500/529 |
08.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Irtisanoisin itseni

2. Vaihtaisin auton

3. Palkkaisin vanhemmilleni hoitajan

4. Vaihtaisin asuntoa

5. Matkustaisin Islantiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi