MIkä oli sinun tekosyy olla ostamatta nelivetoautoa?
Parhaimmat quattrokelit kuin olla ja voi. Miksi ostit vajaavetoisen?
Kommentit (22)
Lukkoperänen takaveto 5/5
Ei tästä kelistä nauttimisen mitää nelivetoja tarvita
Meillä oli neliveto audi mutta mies ei tykännyt. Koska Audi. Nyt sitten on 2 pemaria pihassa....
Eiks niitä käytä vasn jotkut pyssysankarit tai muu maaseudun kansa??
Eipä ole vielä sellaista keliä koskaan sattunut, etten olisi takavetoisella pärjännyt.
Koska osaan ajaa autolla lumipöpperökelissä ilman nelivetojakin.
Viime talvena ostin ekan,on täysin omassa luokassaan talvella,kesällä ei mitään iloa.
Ei voi polttaa kumia tai sladitella niin kuin takavetoisella.
Bemareissakaan ei ole ollut lukkoja -90luvun lopun jälkeen.
Mulla on tietääkseni neliveto. En kyllä tiedä kunnolla, että mitä hyödyn siitä. Ainakaan auto ei sutinut liikenteessä eilen, kun vaikutti siltä, että muilla renkaat rahisivat lähdöissä ja jarrutuksissa.
En halua näyttää neuvostoliittolaiselta ajellessani "katu"maasturilla. Käytän mieluummin julkisia, pyöräilen ja kävelen. AIna tilanteen ja tarpeen mukaan.
Ei oo peltoo, niin ei tarvii traktoriakaan.
Ei ole ajokorttia. Rahoille on muutakin käyttöä kuin ostaa auto jolla en voi ajaa, ja maksaa vielä sen parkkipaikasta.
Kannattaa opetella ajamaan jos on noin paljon vaikeuksia. Ihan normaali talvikeli.
Folksamin tuore tutkimus osoittaa, että henkilövahinkoihin johtavien onnettomuuksien riski kasvaa 20–30 prosenttia ajettaessa nelivetoisilla henkilöautoilla liukkaalla tai lumisella alustalla.
Suvussa on pärjätty etuvetoisella vuosikymmenet ongelmitta. Olisihan se joskus talvella näppärä, mutta etuvetoisellakin pärjää. En aja paikkoihin missä ei pärjäisi.
Miksi sä ajat ylihintaisella skodalla?
Vierailija kirjoitti:
Folksamin tuore tutkimus osoittaa, että henkilövahinkoihin johtavien onnettomuuksien riski kasvaa 20–30 prosenttia ajettaessa nelivetoisilla henkilöautoilla liukkaalla tai lumisella alustalla.
Niin, ei kai se neliveto pysähdy sen nopeammin kuin kaksivetokaan.
En omista nelivetoautoa, koska
-ei-nelivetoinen on hankintahinnaltaan halvempi
-halvemmat polttoainekulut
-nelivedon hyöty on varsin marginaalinen (jee, nopeampi kiihdytys liikennevaloista n. 1 kk /vuosi)
-ajosuoritteeni tapahtuvat yleisillä teillä, joten pääsen etu/takavetoisilla ihan samoihin paikkoihin kuin nelikolla
Jos nelivetoauton saisi ihan samaan hintaan, samoilla varusteilla ja yhtä hyvänä muuten kuin ei-nelivetoisen, niin saattaisin harkita. Voi olla, että silti kääntyisin ei-nelivedon puoleen halvempien käyttökulujen takia. Hyöty on tosiaan niin minimaalinen, etten siitä halua mitään maksaa.
Meillä on toinen auto 4-veto ja toinen etuvetoinen.
Pääseehän 4-vedolla näppärästi risteyksistä liikkeelle, mutta en nyt varsinaisesti ole vakaudessa huomannut eroja.
Harkinnassa kuitenkin toinenkin 4-veto.
Vierailija kirjoitti:
Parhaimmat quattrokelit kuin olla ja voi. Miksi ostit vajaavetoisen?
Osaan ajaa autoa toisin kuin sinä. Siksi pärjään ei-nelivedollakin.
Hah,ei suomen olosuhteissa nelivetoista tarvi,oikeasti,montako kertaa sulla on etu tai takaveto jäänyt kiinni? tuskin välttämättä koskaan.