Kuinka pitkän työmatkan jaksaisit kävellä ympäri vuoden?
Kommentit (39)
Kävelen n. 1,5 km suuntaansa talvella, kesällä pyöräilen. Puoli tuntia olisi pisin matka sekä kävellen että pyöräillen.
Mies kokeili työmatkakävelyä syksyllä. Matka 5km ja aikaa kului vajaa tunti suuntaansa + vaatteiden vaihto. Kyllästyi parin kuukauden jälkeen, työpäivät ja 2h matkoihin oli liikaa.
Ehkä 3 km olisi mulle aika maksimi. Ihan vain ajan säästön takia pidemmän matkan pyöräilisin, menisin bussilla tai, jos muuta vaihtoehtoa ei ole, autolla.
Tällä hetkellä työmatka 1,5 km ja kesät pyöräilen, talven kävelen.
Olen lähihoitajana vanhuspuolella ja työpäivän jälkeen olen niin loppu, että en jaksaisi kävellä metriäkään. Ikää 56. Hyvä kun bussipysäkille (200m) jaksaa vuoron loputtua raahautua, sekä pysäkiltä kotiin (200m).
Pyöräilin pari vuotta töihin 21 km suuntaansa ympärivuoden. Nyt matka piteni uuden työn myötä 32 km. Huomenna koitan tuon pyörällä ensimmäisen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Mies kokeili työmatkakävelyä syksyllä. Matka 5km ja aikaa kului vajaa tunti suuntaansa + vaatteiden vaihto. Kyllästyi parin kuukauden jälkeen, työpäivät ja 2h matkoihin oli liikaa.
Lisään vielä, että oli kyllä tehokasta. Laihtui useamman kilon ja lopetti kuorsauksen.
No tuossa tulee käveltyä kotisängyltä työpisteelle n. 3m ja se on minusta aivan passeli matka. Juur ja juur jaksaa kävellä, ympäri vuoden.
Kävelen vajaa 5 km työmatkani ympäri vuoden. Aikaa kuluu 45 - 50 min. Tuota pidempää matkaa en viitsisi enää kävellä.
5km alkais olla siinä rajoilla, 4,5 ja 3,5 mennyt viime vuodet säällä kuin säällä. Loistavaa hyötyliikuntaa ja matkalla ehtii aamusta hörppästä smoothien ja herätä
Joku 2 - 3 km. Koirat täytyy ulkoiluttaa ennen töitä ja töistä päästyä, siksi en viitsisi pidempää matkaa. Nyt työmatkani on 3 km suuntaansa. Käytän Jopoa.
Minulla on kaveri, joka kulkee autolla kahden kilsan matkan ympäri vuoden. Edes kesällä ei vaihda fillariin.
Vaikka reitti olisi puistomainen ja pelkästään kevyen liikenteen väyliä pitkin.
Tämä on jotain ihan käsittämätöntä. Mikään kiire hänellä ei ole minnekään ja itse asiassa automatka Helsingin ruuhkassa kestää jopa enemmän kuin pyörällä. Pääsisi siis Keskuspuisto kautta.
En minäkään kovin pitkiä matkoja kävelisi, ehkä juuri pari kilsaa. Mutta pyöräilen kyllä mielelläni yli 10 kilometriä mieluummin kuin menen julksilla tai omalla autolla.
4km (30min) suuntaan mäkisessä kaupungissa.Tiedän että monet muutkin meillä kävelevät töissä samaa matkaa.
Jaksaminen ei olisi ongelmia, kävelen paljon päivittäin, mutta en usko että olisi mielekästä tuhlata yli kahta tuntia työmatkoihin päivittäin. Eli 5-6 km suuntaansa maksimissaan.
Kolme kilometriä on aika maksimi minkä voi kävellä kohtuullisessa ajassa ilman, että tulee hiki. Talvella palellessa menis, mutta kesäkuumalla tympis olla aspana hikisenä, koska ei oo mahdollista käydä suihkussa.
Olin työpaikassa jossa 8 tunnin työajasta kului noin 1 tunti kohteesta toiseen siirtymisessä päivän mittaan.
Ei haitannut. Lisäksi 3 kilometriä talvisin yhteen kohteeseen, kesäisin polkupyörällä.
60-luvulla kerrottiin naapurin kävelleen tai luistelleen 20 km työpaikalle, kaveri käveli 25 km, joutuivat heräämään klo 4 aamuyöllä.
Oon hiton laiska. Työpaikan parkkipaikalta on 500m työpisteelle, se on maksimi jonka jaksan talviaikaan.
Eli vastaukseni on 500m.