Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

40 henkilön juhlat

Vierailija
18.01.2018 |

Meille on tulossa viikonloppuna 40 henkilöä (aikuista) syntymäpäivilleni.

Mikä olisi helppoa tarjottavaa, aikaa tehdä kaksi päivää. Mitä te tekisitte? En ole mikään loistokokki.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli mieleen se 100 gramman makaronilaatikko ja aloin nauramaan.

Mutta toisaalta, sehän voisi olla oikeasti yksi vaihtoehto. Salaattia sen kylkeen?

Kyseessä siis bileet jotka alkavat kuudelta. Jotain olisi kiva tarjota.

-ap

Vierailija
2/12 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko keneltäkään apua hommiin? Melkoinen homma, jos joudut yksin kehittämään 40 ihmiselle syömistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama pellillinen pitsaa?

Vierailija
4/12 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin buffettipöydän, vaikka jotain etukäteen paistettua hyvää uunilihaa ohueksi siivutettuna (possun ulkofilettä tai naudan paahtopaistia), erilaisia kaloja, sieniä, marinoituja papuja, fetaa, vuohenjuustoa, mozzarellapalloja, juurestikkuja, kirsikkatomaatteja, erilaisia salaatteja jne, kaikki eri kippoihin Tuollaisessa määrässä hmisiä löytyy varmaan erilaisia ruokavalioita useampiakin, ja jos kaikki on erillään niin jokainen saa kasattua itselleen sopivan lautasen. Määrien arviointi onkin sitten se haasteellisempi osuus ;)

Vierailija
5/12 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim salaattipöytä, josta saavat koota mieleisensä, patonkia ja levitteitä.  Voi sitten kasata siitä pastasalaatin tai fetasalaatin tyyppisen tms.

Joku isohko keitto ja sen kanssa patonki/leipä ja levite.

Nachopelti

Dipattavia juttuja eli kasvispaloja, nugetteja ja pyöryköitä ja sipulirenkaita ja snäksejä ja paljon erilaisia dippejä

Nämä tuli ekana mieleen eli olis suht helppoja tarjottavia isolle porukalle. Jälkiruoaksi - saisitko vielä tilattua jostain pari kakkua? Ne ja kuohuvaa tarjolle. Periaatteessa noita saa ostettua leipomoista lyhyelläkin varoitusajalla, ellei halua tietynlaista. 

Onnittelut!

Vierailija
6/12 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisen savotan olet itsellesi kehittänyt. :) Ihan eka neuvo, että kaikki reseptit ei toimi yhtä hyvin kerrottuina (esim. 4 hengen resepti muutettuna 40:lle), jos päätät ihan laittaa ruokaa. Mä laittaisin tarjolle erilaisia dipattavia, voileipäkakkuja (ne on hyviä!), kakkuja, karjalanpiirakoita, keksejä ym. mitkä voi tehdä valmiiksi. Pilko valmiiksi ja valmista kakut edellisenä päivänä. Onko säilytystiloja? Kahvin keittoon olisi hyvä olla kaksi keitintä ja termareita. Netistä pitäisi löytyä ohjeita tarjoilumääristä per henkilö (tyyliin 2 keksiä per laatu, 2 palaa kakkua, 2 dl kahvia jne. nämä luvut päästä). 

Vierailija
7/12 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä sellaiset rennot bileet ja kaksi päivää aikaa niin mä tilaisin juhlien alkaessa pitsaa, siis ihan pitseriasta ja monenlaista. Ja siihen lisäksi juotavaa, sipsejä/popcornia ja karkkia. Lisäksi voisi tarjota kakkua, jos osaat itse leipoa hyviä, ne varmaan ehtisi tehdä, tai sitten jostain leipomosta käydä.

Jos kyseessä virallisemmat juhlta, en osaa vinkata mitään.. Paitsi ehkä viime hetken pitopalvelukyselyä?

Vierailija
8/12 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse tai tilaa leipomosta. Kahta sorttia voileipäkakkua ja kahta sorttia täytekakkua.

Emännän aika ei mene keittiössä: sen kun nostat kakut pöytään!

Alkuun kuohuviiniä.

Kahvitteluun voi varata myös likööriä ja konjakkia.

Vierailija
9/12 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 henkeä. Sulla saa olla todella suuret kylmäsäilytystilat (ja astiasto), että saat sen säilymään lauantaihin, teit mitä tahansa. Eli pitopalvelu olisi ollut mun vaihtoehtoni, tosin kahdessa päivässä sellaisen löytäminen voipi olla jo vähän tuskaista.

Vierailija
10/12 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yllätyin, miten helppoja oli tehdä enchiladat. Tein tusinalle ihmiselle yksin ihan kunnon ruoaksi. Kolminkertaisesta reseptistä tuli ainakin 25 kappaletta, eikä ollut kovin iso homma. Uunipellille mahtui 16 kerralla. Luulisin että ne voi tehdä muuten valmiiksi ja paistaa sitten muutaman minuutin ennen tarjoilua.

Resepti oli yksi paprika ja yksi sipuli silpuksi + lisätään paketti nyhtökauraa ja kuullotetaan pannulla. Lisää tölkki tomaattimurskaa + tölkki mustapapuja, mausteena taisi olla 1 tl paprikajauhetta, 1 tl suolaa, 1 tl juustokuminaa. Pari minuutti saa porista ja pois levyltä. Läntätään seosta 8-9 keskikokoiselle tortillalätylle ja kääritään rulliksi sauma alaspäin pellille. Tuplamäärästä tuli siis pelti täyteen 16 kpl. Levitetään hieman ketsuppia rullien päälle + juustoraastetta ja paistetaan uunin yläosassa 250 asteessa 5-6 min, kunnes juusto on kivasti sulanut.  Päälle voi ripotella tuoreita yrttejä ja seuraksi salaattia/vihanneksia. Tämä oli ainakin tosi helppo ja nopea resepti, mutta löytyyhän noita muitakin, jos esim. lihaa haluaa täytteeksi.

Kolmesta pellistä riittäisi varmaan aika kivasti 40 ihmiselle, jos kaikki ei ole kauhean nälkäisiä ja on muutakin purtavaa.

Vierailija
11/12 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko isot juhlat. Oletko aikaisemmin juhlia järjestänyt. Himmaahan on, jo tarkoitus rarjota juhlaan kuuluvaa syötävää. Täytekakku tai leivokset nyt ainakin kuuluu.vruoja ob haasteellista. Onko sinulla astioita ja miten vieraat mahtuvat. Tuskin muuta mahdollisuutta kuin noutöpöytä ja tarjoat pizza ja piirakka tyyppistä suolaista, pikkuleipiä kakkua. Juomapuoleen kannattaa satsata.

Vierailija
12/12 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa vai naposteltavaa?