Erosin kirkosta. Sain entiseltä seurakunnaltani kirjeen, jossa toivotettiin minulle
Jumalan siunausta, siis mitä ihmettä! Miten kirkko kehtaa! Jos kerran olen eronnut niin en todellakaan tarvitse mitään toivotuksia enkä kirjeitä kirkolta.
Kommentit (244)
Miten nämä ihmiset pärjäävät jokapäiväisessä elämässä, jos joku Herran siunaus tuottaa pahaa mieltä? :D Älä vaan avaa radiota uutena vuotena, kun Sale pitää puhetta!
Kokonaan irti kirjoitti:
Kirkosta eroavat pitäisi maksua vastaan haudata omiin hautausmaihinsa. Heidät täytyy sulkea pois kaikista kirkollisista tilaisuuksista,joita ovat kasteet,rippijuhlat,kirkkohäät ja tietysti hautajaiset. Näin muslimit tekevät,kaikki heidän tilaisuutensa ovat suljettuja ulkopuolisilta. En minä halua maksaa niiden kustannuksia,jotka halveksivat meidän uskoamme ja perinteitämme. Ollaan sitten kunnolla erossa. Miettikääpä seurauksia.
Valtio maksaa joka vuosi kirkolle yli 140 miljoonaa euroa, joten vaikka et kuulu kirkkoon, maksat kirkolle yleishyödyllisten palvelujen tarjoamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse kuulu kirkkoon, exäni kuuluu. Kun saimme lapsen, päätimme olla kastamatta häntä. Lapsen täyttettyä kaksi kuukautta saimme seurakunnalta kirjeen, jossa muistutettiin, ettei lastamme ole vielä kastettu ja että seurakunta suosittelee vahvasti lapsen kastamista. Oli hävytöntä minusta, mutta exäni suorastaan pöyristyi. Härskiksi on mennyt kirkon toiminta :(
Seurakunta huomasi, että sillä on jäsen, jota eivät ole opettaneet tarpeeksi hyvin, ja päätti korjata laiminlyöntinsä, mikä tietysti on ihan oikein. Tottahan jokaisella luterilaisen kirkon aikuisella jäsenellä pitäisi olla tiedossa kasteen merkitys ja että myös lapset kastetaan. Kirkon velvollisuus jäseniään kohtaan on valistaa heitä tästäkin asiasta. Ja mitä härskiksimenemiseen tulee, niin aina tuosta kasteasiasta on kerrottu, ei se mikään uutuus ole.
Lain mukaan lapsi on rekisteröitävä kahden kuukauden ikään mennessä. Jos häntä ei ole kastettu tai rekisteröity (nimellä) maistraattiin, seurakunnan on huomautettava vanhempia asiasta. Tuskin on vaadittu nimenomaan kastetta vaan joko kastetta tai maistraattiin rekisteröintiä.
Heitä se kirje roskiin ja unohda koko juttu.
Kaikesta sitä voikin mielensä pahoittaa.
Voi hyvää päivää taas.