Mikä on kamalinta: papa, mammografia vai verikoe?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Papa!
Juuri otettiin näyte. Ja repi siihen malliin niitä näytteitä, että veri valui ULOS asti ja paperiin tuli limakalvoa löntteinä. Jouduin pyyhkimään monta kertaa ennen kuin pystyin pukemaan.
Sanoi vain, että joillakin valuu verta paljon ja toisilla ei yhtään. Ikinä ei ole valunut noin paljon!
Saa*ana näitä joitakin näytteidenottajia!
Tämmöisten älykääpiöiden takia se juuri SATTUU.
Jatkan...
Kävin kuukauden päästä uudestaan papa-kokeessa, LÄÄKÄRILLÄ ja ei ollut mitään ongelmaa! Ei sattunut, en valunut verta jne. jne.
(Uusi näyte, koska edellinen papa oli niin verinen, kiitos ammattitaidottoman ja kivuliaan ottajan, ettei sitä saatu tutkittua.)
Joka tapauksessa näytteenottajissa on suuri ero.
Enää en mene koskaan joukkoseulontoihin labroihin vaan jatkossa lääkäri saa AINA ottaa kyseisen näytteen.
Lääkärin ottamassa näytteessä ei ole koskaan ollut ongelmia. Ja niitä on otettu lukemattomia, ikää sen verran. Mutta näiden labrojen ottamissa näytteissä on AINA ongelmia, joka ikinen kerta! Ja näitäkin otettu jokunen.
Kauhukokemuksista en voi suositella JYVÄSKYLÄN LABRAA, ainakaan papoihin.
Papassa ja/tai mammossa en ole koskaan käynyt enkä käy. Verikoe on hirvein asia lihomisen lisäksi mitä mulle on koskaan tapahtunut. Pyörryn ja/tai oksennan joka kerta kun multa otetaan verikoe. En aio mennä siihenkään enää koskaan. Mielummin kuolen. N29
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papa!
Juuri otettiin näyte. Ja repi siihen malliin niitä näytteitä, että veri valui ULOS asti ja paperiin tuli limakalvoa löntteinä. Jouduin pyyhkimään monta kertaa ennen kuin pystyin pukemaan.
Sanoi vain, että joillakin valuu verta paljon ja toisilla ei yhtään. Ikinä ei ole valunut noin paljon!
Saa*ana näitä joitakin näytteidenottajia!
Tämmöisten älykääpiöiden takia se juuri SATTUU.
Jatkan...
Kävin kuukauden päästä uudestaan papa-kokeessa, LÄÄKÄRILLÄ ja ei ollut mitään ongelmaa! Ei sattunut, en valunut verta jne. jne.
(Uusi näyte, koska edellinen papa oli niin verinen, kiitos ammattitaidottoman ja kivuliaan ottajan, ettei näytettä saatu tutkittua.)
Joka tapauksessa näytteenottajissa on suuri ero.
Enää en mene koskaan joukkoseulontoihin labroihin vaan jatkossa lääkäri saa AINA ottaa kyseisen näytteen.
Lääkärin ottamassa näytteessä ei ole koskaan ollut ongelmia. Ja niitä on otettu lukemattomia, ikää sen verran. Mutta näiden labrojen ottamissa näytteissä on AINA ongelmia, joka ikinen kerta! Ja näitäkin otettu jokunen.
Kauhukokemuksista en voi suositella JYVÄSKYLÄN LABRAA, ainakaan papoihin.
Jatkan.
Sen verran vielä tuosta Jyväskylän labrasta, että kaupungilla on kaksi labrapistettä, keskussairallassa ja keskustassa Telefoonikujalla/-kadulla(?).
Molemmat labrapisteet ovat FIMLABin omistamia labroja. Jyväskylä on siis ulkoistanut labratoiminnan tuolle yksityiselle firmalle. Eivät siis ole sanan varsinaisessa merkityksessä Jyväskylän labroja.
Olivat muutenkin ammattitaidottomia, eivätkä ymmärtäneet jokapäiväisiä perusasioita omasta työstään. Esimerkiksi 10 minuutin papa-näytteenottokäyntiaikaan onnistuivat tuhlaamaan 45 minuuttia asiakkaan aikaa! Kesken näytteenoton näytteenottaja meni pitkäksi aikaa aivan muualle, esimiehensä huoneessa, yksinkertaisesti kysymään neuvoa, koska ei osannut hoitaa omaa työtään.
EN VOI SUOSITELLA FIMLAB-yritystä JYVÄSKYLÄSSÄ!
Mulla samanlaisia kokemuksia tuosta Jyväskylän FimLab -yrityksestä, juuri papan kohdalla. Ala-arvoista toimintaa. Samoin ensimmäinen ja viimeinen kerta tuossa puljussa.
Papassa tai mammografiassa en ole koskaan käynyt. Pelottaa ja ahdistaa aivan liikaa ajatus papasta, en tiedä pystynkö koskaan menemään. Seulonnat jääneet väliin. Mammografiaan kyllä menen sitten viimeistään kun olen siinä iässä että alkaa seulonta. Verikokeen ottamisesta ihan hyviä kokemuksia, ei tunnu paljon miltään.
Verikoe ei ole paha. Mammografia oli aika siedettävä, mutta ei paha ollenkaan. Gynekologilla en käy ilman rauhoittavia, joten vastaan papa.
Vierailija kirjoitti:
Verikoe ei ole paha. Mammografia oli aika siedettävä, mutta ei paha ollenkaan. Gynekologilla en käy ilman rauhoittavia, joten vastaan papa.
Ja lisätään vielä se, että minäkään en käy papaseulonnoissa. En pysty fobian ja ahdistuksen takia menemään noihin liukuhihnatutkimuksiin. Jos menen, menen yksityiselle lääkärille rauhoittavien voimin.
Mulla on mastopatiakyhmyjä c-kupin rinnoissani ja mulla mammografia sattuu. Verikokeessa käyn kahden kuukauden välein sytostaattihoidon vuoksi ja olen huomannut, että mitä vanhempi ja kokeneempi ottaja on, sitä kivuttomampaa kyynärtaipeesta näytteenotto on. Usein ei tunnu yhtään miltään. Papaa on otettu kymmeniä kertoja, eikä koskaan ole sekään sattunut. Pahin on ollut virtsarakon tähystys ja suolen tähystys. Vatsalaukun tähystys ei ole mukavaa, muttei niin paha kuin luulisi.
Ilman näitä tutkimuksia ei voida hoitaa. Olkaa kiitollisia, että pääsette tutkimuksiin!
Luulin papaa epämiellyttäväksi, kunnes kävin kohdun limakalvon imubiopsiassa..
Papa. Mammografia ei oo yhtään kamala.
Vierailija kirjoitti:
Mulla samanlaisia kokemuksia tuosta Jyväskylän FimLab -yrityksestä, juuri papan kohdalla. Ala-arvoista toimintaa. Samoin ensimmäinen ja viimeinen kerta tuossa puljussa.
Juu, Fimlab en suosittele minäkään Jyväskylässä juuri tuon onnettoman papanoton takia.
Mammografia. Tuntuu et tissi menee rikki. Sattuu oikeasti.
Ei papakaan kiva ole, mutta mammografia ehdottomasti vie voiton.