Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on kamalinta: papa, mammografia vai verikoe?

Vierailija
17.01.2018 |

Tai vaikka verenluovutus?
Miksi?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kolmesta mammografia ehdottomasti. Pari kertaa jouduttu tekemään kun minulla on rypäleinen ja tiivis rintakudos, ja se miten pieniä rintojani siinä joutuu riuhtomaan että saa kattavat kuvat, tuntuu kuin nahka repeäisi kaulasta saakka. Verikokeet menee aina ihan rutiinilla, katselen vain johonkin muualle. No eihän se papa miellyttävä ole, mutta ei kestä kaua.

22/72 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammografia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan ollut mammografiassa niin se se on varmaan valittava, koska ei noissa kahdessa muussa ainakaan mitään pahaa ole.

Vierailija
24/72 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papa ehdottomasti, auts! Mammografiasta ei ole kokemusta.

Vierailija
25/72 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes pyörryn aina verikokeessa, joten se on pahin. Varsinkin jos otetaan enemmän kuin yksi putkilo.

Papa ei ole koskaan sattunut, joten se on ihan ok. Gynellä käynnin kärsii aina silloin tällöin. Tuleehan sieltä ehkä joskus lapsikin ulos ja sekin pitää kestää.

Mammografiassa en ole koskaan käynyt.

Vierailija
26/72 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ed ei oo paha. Epämiellyttäviä korkeintaan. Pahempia on ne taudit joita niillä seulotaan.

Pahoja kokeitakin on, mutta eivät nekään ole tauteja pahempia.

T. Sh

Vierailija
27/72 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikoe ja papa on pikku juttuja. Mammografiassa en ole käynyt, mutta pelkkä ajatuskin ahdistaa ja saa kuolemaan häpeästä ja pelosta. En kestä edes kuvitella miltä tuntuu paljastaa säälittävät ketunnokat hoitajalle, joka rusentaa ne kahden levyn väliin. Varmaan sattuu vielä enemmän jos on pienet tissit, kun ne pitää varmaan oikein repiä siihen levylle. Ei voi olla terveellistä samanaikaisesti rusentaa ja säteilyttää herkkiä kudoksia. :’(

Vierailija
28/72 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kaikki kolme kestää ihan jees. Magneettikuvauksesta en ole tykännyt klaustrofobian vuoksi, mutta siihenkin saa lääkkeet. Lannepistokin on helpompi kuin magneettikuvaus minulle. Toisille taas magneettikuvaus on helppoa. Tosin mieluusti saisin vastauksen oireisiini ja jalan toimimattomuuteen, joten ihan kiltisti käyn kokeissa, jotta saan diagnoosin ja lääkityksen.

Vierailija
29/72 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammografiasta ei kokemusta, mutta papa ja verikoe kumpikin ihan ok. Olen tosin ennen otattanut papan gynellä ja nyt viimeksi joukkotarkastuksessa labrassa ja tämä kerta sattui ehd. Eniten! Jännä oli kuunnella, kun hoitaja oli koko ajan: "no ei tää ny oikeen, ootas, otetaan viä yks näyte, hups"

RAAAPS!! "No niiiin, hyvihän se suju..." 😂 Otettiin siis varmaan 4 näytettä jostain syystä...

Vierailija
30/72 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papa!

Juuri otettiin näyte. Ja repi siihen malliin niitä näytteitä, että veri valui ULOS asti ja paperiin tuli limakalvoa löntteinä. Jouduin pyyhkimään monta kertaa ennen kuin pystyin pukemaan.

Sanoi vain, että joillakin valuu verta paljon ja toisilla ei yhtään. Ikinä ei ole valunut noin paljon!

Saa*ana näitä joitakin näytteidenottajia!

Tämmöisten älykääpiöiden takia se juuri sattuu.

Vierailija
31/72 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikoe... iskee ihme pakokauhupaniikki jo kun aletaan etsimään suonta. Jäänyt hirveät traumat eikä hoitajat tunnu ymmärtävän. Viimeksi olen joutunut yli 10 v sitten ja pelkään hirvittävästi seuraavaa käyntiä nyt kun olen aikuinen ja pitäisi osata käyttäytyä aikuismaiseati....

Nyt on vielä vauvakuume ja meinaa itku tulla ajatellessa tulevaa suonien sörkkimistä jos raskautuminen onnistuu. Välillä ajattelee että sen piikittelyn kestää sitten kun on ihanihan pakko, mutta saas nähdä.

Vierailija
32/72 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papa. Sattuu eniten ja ainahan se on inhottavaa, kun jotain instrumentteja työnnetään sisälle.

Vierailija
33/72 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikoe eikä papa tunnu juuri miltään mutta mammografia on aivan kammottava.

Vierailija
34/72 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papa.

Eikö siitä voisi saada vähän vähemmän kivuliaan? Pumpulipäinen tikku?

Vierailija
35/72 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahalaukun tai suoliston tähystys.

Vierailija
36/72 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papa.

Sanopa muuta. Tai vaikka kehitellä se sellaiseksi että näytteen voi ottaa itse.

Vierailija
37/72 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papa!

Juuri otettiin näyte. Ja repi siihen malliin niitä näytteitä, että veri valui ULOS asti ja paperiin tuli limakalvoa löntteinä. Jouduin pyyhkimään monta kertaa ennen kuin pystyin pukemaan.

Sanoi vain, että joillakin valuu verta paljon ja toisilla ei yhtään. Ikinä ei ole valunut noin paljon!

Saa*ana näitä joitakin näytteidenottajia!

Tämmöisten älykääpiöiden takia se juuri sattuu.

Olisipa hauska tietää, missä päin kävit? Minulla epäonnistui koko näytteen otto viimeksi, teki niin saamarin kipeää!

Vierailija
38/72 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papa.

Sanopa muuta. Tai vaikka kehitellä se sellaiseksi että näytteen voi ottaa itse.

Hyvä idea, luulisi toimivan!

Vierailija
39/72 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammografiasta ei kokemusta, mutta papa ja verikoe kumpikin ihan ok. Olen tosin ennen otattanut papan gynellä ja nyt viimeksi joukkotarkastuksessa labrassa ja tämä kerta sattui ehd. Eniten! Jännä oli kuunnella, kun hoitaja oli koko ajan: "no ei tää ny oikeen, ootas, otetaan viä yks näyte, hups"

RAAAPS!! "No niiiin, hyvihän se suju..." 😂 Otettiin siis varmaan 4 näytettä jostain syystä...

Papa sisältää aina kolmesta eri kohtaa otetut näytteet ja joukkoseulonnassa tulee lisäksi hpv-näyte. Kannattaa opetella rentoutumaan ja hoitaa myös se limakalvojen kuivuus.... siinä yleisimmät syyt siihen että sattuu.

Vierailija
40/72 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappografia